23 van de 41
« Eerste  < Vorige 21 22 23 24 25 Volgende >  Laatste »
   
Citroen GS c-Matic *Jasper08 Veilig terug
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 30 januari 2009 08:37 PM
  [ # 331 ]
jasper08 schreef:

dus als ik het goed begrijp moet die ring achter de slingermoer? en zit hij nu dus aan de verkeerde kant van de ventilateur?

dit zal het geluid verklaren namelijk als dit zo is.

Ja , moet achter de moer. Als we het over dezelfde ring gaat.

Profiel  
 
DoctorPallas
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 134
Geregistreerd: 27-03-2008

Gepost: 31 januari 2009 01:21 AM
  [ # 332 ]

Dit is de goede volgorde voor motoren t/m AM 1975.
Afdekkap keerring,
Tandwiel,
Ring met gat voor spie,
Tandwiel,
Ring met gat voor spie,
Ventilateurhuis,
Ventilateur,
Moer en dikke bout.

Vanaf AM 1976 is de volgorde:
Afdekkap keerring,
Tandwiel met geintegreerde ring met gat voor spie,
Tandwiel met geintegreerde ring met gat voor spie,
Circlip
Ventilateurhuis,
Ventilateur,
Ring,
Moer en dikke bout.


Profiel  
 
jasper08
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 297
Geregistreerd: 17-12-2008

Gepost: 31 januari 2009 03:00 AM
  [ # 333 ]

Helaas dan zou ik wat anders moeten verzinnen als mogelijke oorzaker.

het klinkt echt bij de krukas/ventilateur vandaan te komen.

jullie nog mogelijke oorzaken?

Huidige Auto: Citroen GS special 1980
Ex-auto’s: Saab 900 classic, Peugeot 306,Citroen BX chic 1.6 monopiont injectie 1992, Citroen GS 1973 Convertiseur (mis em), Porsche 924 1979, Volvo Amazone

Profiel  
 
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 31 januari 2009 03:08 AM
  [ # 334 ]

Hey Jasper, neem een flinke schroevendraaier en hou het handvat tegen je oor. als je nu het kopje tegen delen van de motor houdt kun je precies horen waar het geluid vandaan komt. Bijvoorbeeld, stel dat de lagers van je dynamo gaar zijn en je houdt de schroevendraaier tegen de dynamo en het handvat tegen je oor, dan kun je perfect horen dat het geschraap daarvandaan komt. Vergeef me mijn wellicht ongelukkige omschrijving, maar ik weet het nu om 1:00 snachts na 15 bier ook niet beter meer te omschrijven Laughing iig kun je perfect op die manier pinpointen waar het geluid vandaan komt!

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  
 
Peter L
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 76
Geregistreerd: 25-12-2008

Gepost: 31 januari 2009 03:19 AM
  [ # 335 ]

Na 15 biertjes is het wel verboden nog te antwoorden !!  Wink

Maar ja, schroevendraaier werkt wel natuurlijk.

Jasper, haal die ventilator er even terug af en start de motor. Even ( even dus ! ) kan geen kwaad, maar dan kan je het geluid misschien beter localiseren. Let ook op de spanning van je riem naar de alternator ( dat ding dat jij dynamo noemt dus )


Peter

Profiel  
 
mathijs
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006

- Ami 8 Break
- CX Athéna
Gepost: 31 januari 2009 12:53 PM
  [ # 336 ]

Zijn het niet de distributieriemen? Die willen ook wel zingen als ze strak staan.

My other car is a broomstick.

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 31 januari 2009 12:54 PM
  [ # 337 ]

Hoi Jasper!

Proficiat hoor, misschien een beetje laat…
Ik ben op mijn 19e ook goed begonnnen, mijn eerste “autootje"was een cx 25 GTi…
Ik had wel wat rijervaring opgedaan in een dafje, maar goed.

In de eeuwige zoektocht naar onderdelen kan AUTEX http://www.autex.nu  je goede diensten bewijzen…

Momenteel rij ik alleen nog maar visa`s omdat dat met beperkt budget een verantwoorde keuze is, anders reed ik ook wel GS/A of CX

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 31 januari 2009 02:32 PM
  [ # 338 ]
DoctorPallas schreef:

Dit is de goede volgorde voor motoren t/m AM 1975.
Afdekkap keerring,
Tandwiel,
Ring met gat voor spie,
Tandwiel,
Ring met gat voor spie,
Ventilateurhuis,
Ventilateur,
Moer en dikke bout.

Vanaf AM 1976 is de volgorde:
Afdekkap keerring,
Tandwiel met geintegreerde ring met gat voor spie,
Tandwiel met geintegreerde ring met gat voor spie,
Circlip
Ventilateurhuis,
Ventilateur,
Ring,
Moer en dikke bout.


Vind ik raar want bij al mijn GSA’s zit zo’n ring achter de ventilatormoer.
Ook de ‘72 ‘ers. Maar dat maakt niet veel uit denk ik of ze er nu wel of niet achter zitten.
Heeft niets met dat geluid te maken.

Heb je de distributie niet te strak staan? Willen dan ook wel wat gieren.

Profiel  
 
jasper08
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 297
Geregistreerd: 17-12-2008

Gepost: 31 januari 2009 07:10 PM
  [ # 339 ]

nou bedankt allemaal voor jullie reacties,

heb denk ik een gaskabel gevonden,
 

dan met de grijze buitenkabel,

het gegier ga ik morgen mee bezig, eerst vanavond even stappen en dan hopen dat ik morgen beetje fris wakker word want ik moet nog 2 weken rotzooi opruimen Razz (was alleen thuis). en daarna ga ik de boel weer ffies demonteren. ff onderzoeken waar het zit en me rechter uitlaat ff demonteren. die lekt en binnen NO-time staat motorruimte vol rook, en kan zelf ook moeilijk vinden waar het zit. omdat hij zo koud is blijft ze niet stationair lopen zonder beetje te spelen met het gas.
dus telkens als ik bij de motorruimte ben om daar gas te geven met me hand is ie alweer uit Razz

t zouden de riemen kunnen zijn, heb ze t zelfde gespannen als anders, maargoed span die gewoon even opnieuw. monteer de ringen en alles zoals bij DR pallas z’n tekening staat.

Idea  zal voor het demonteren eens even de schroefendraaier truk proberen.

Huidige Auto: Citroen GS special 1980
Ex-auto’s: Saab 900 classic, Peugeot 306,Citroen BX chic 1.6 monopiont injectie 1992, Citroen GS 1973 Convertiseur (mis em), Porsche 924 1979, Volvo Amazone

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 31 januari 2009 07:17 PM
  [ # 340 ]
jasper08 schreef:

heb denk ik een gaskabel gevonden,
 

dan met de grijze buitenkabel,

.

Kan het mis hebben hoor maar ik denk dat het niet de juiste is.

Even je eigen demonteren en controleren.

Profiel  
 
jasper08
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 297
Geregistreerd: 17-12-2008

Gepost: 31 januari 2009 07:35 PM
  [ # 341 ]

hij is ook niet 100% t zelfde maar t zijn ook immi’s.

maar de 2 rubbers die aan je gaspedaalkant komen zijn t zelfde,
dat geval wat je aan je carb hangt past ook, alleen die grote dikke staaf is bij mij wat anders, maargoed als hij door het gat past en je kan daarmee je kabel stellen moet ie werken volgens mij.

Huidige Auto: Citroen GS special 1980
Ex-auto’s: Saab 900 classic, Peugeot 306,Citroen BX chic 1.6 monopiont injectie 1992, Citroen GS 1973 Convertiseur (mis em), Porsche 924 1979, Volvo Amazone

Profiel  
 
jasper08
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 297
Geregistreerd: 17-12-2008

Gepost: 01 februari 2009 05:44 PM
  [ # 342 ]

t zijn niet me riemen die t geluid maken,

dus ben bang de dynamo maar ik snap het niet helemaal want riem zit niet strak of iets.

volgens mij lekken de uitlaten ook niet meer. maar moet even wachten op sleutel backup ff checken of ik niks vergeten ben en samen even goed luisteren naar de motor. en dan kinnebak er op en knallen maar:D

Huidige Auto: Citroen GS special 1980
Ex-auto’s: Saab 900 classic, Peugeot 306,Citroen BX chic 1.6 monopiont injectie 1992, Citroen GS 1973 Convertiseur (mis em), Porsche 924 1979, Volvo Amazone

Profiel  
 
jasper08
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 297
Geregistreerd: 17-12-2008

Gepost: 01 februari 2009 05:50 PM
  [ # 343 ]

me accu is ook leeg,
maat van mij zegt dat je dynamo dan heel hard moet werken dat die dan ook de extra geluiden kan maken.

maar hij staat nu aan de lader, dus we zullen zien

Huidige Auto: Citroen GS special 1980
Ex-auto’s: Saab 900 classic, Peugeot 306,Citroen BX chic 1.6 monopiont injectie 1992, Citroen GS 1973 Convertiseur (mis em), Porsche 924 1979, Volvo Amazone

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 01 februari 2009 08:34 PM
  [ # 344 ]

Er zitten lagertjes in de dynamo. Die zullen wel kapot zijn.

Je kunt vrij simpel de V riem demonteren. Als je dan de motor laat draaien hoor je het wel of het geluid weg is.

Profiel  
 
jasper08
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 297
Geregistreerd: 17-12-2008

Gepost: 02 februari 2009 12:16 PM
  [ # 345 ]

Heb motor al laten draaien zonder snaar, zonder geluid dus lagertjes zullen wel wat droog zijn denk ik.

wat mij ook op viel is dat er licht roest is gaan vormen op de poulies. mischien dat het daar in zit. ik weet het niet zo 1,2,3

Huidige Auto: Citroen GS special 1980
Ex-auto’s: Saab 900 classic, Peugeot 306,Citroen BX chic 1.6 monopiont injectie 1992, Citroen GS 1973 Convertiseur (mis em), Porsche 924 1979, Volvo Amazone

Profiel  
 
 
23 van de 41
« Eerste  < Vorige 21 22 23 24 25 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook