Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Pingelen iis een veel te vroege ontsteking icm arm mengsel.
Na dieselen is koolafzetting dat gloeit. Kool krijg je door een veel tew late ontsteking en zeer rijk mengsel.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gezien de eerdere posts van de TS vermoed ik in dit geval dat de ontsteking gewoon niet goed op tijd staat.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Importkeuring gehaald!!!
APK keuring heb ik al aangevraagd die is aankomende maandag!
Dus de weg is volgende week een GS rijker!
Ze rijdt trouwens heerlijk ops: helemaal trillingvrij op de snelweg etc.
Heerlijk gewoon!
Huidige Auto: Citroen GS special 1980
Ex-auto’s: Saab 900 classic, Peugeot 306,Citroen BX chic 1.6 monopiont injectie 1992, Citroen GS 1973 Convertiseur (mis em), Porsche 924 1979, Volvo Amazone
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Top!
Apk komt vast ook wel goed.
En de GSA heeft achter mistlampen, misschien dat de GS dat nog niet had?
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Vandaag in mijn gs getoerd bijna de hele dag en ow wat rijd ze geweldig! Heerlijk zoeven over de weg nog een stukje opgetrokken met een 2cv. Had alleen onwijze startproblemen toen ik halverwege even stopte.. Dus daar moet ik even naar kijken want koud starten doet ze ook slechter dan eerst dus verwacht de ontsteking! Vanavond heb ik haar achter gelaten bij het apk keuring station dus morgen allemaal duimen voor mij!!!
Huidige Auto: Citroen GS special 1980
Ex-auto’s: Saab 900 classic, Peugeot 306,Citroen BX chic 1.6 monopiont injectie 1992, Citroen GS 1973 Convertiseur (mis em), Porsche 924 1979, Volvo Amazone
Bij warme motor starten met plankgas, dan doet hij het misschien wel.
Als het dan nog niet lukt, is de klepspeling misschien fout.
Uiteraard kunnen er ook andere oorzaken zijn, zoals inderdaad een foute afstelling van ontsteking of carburator, waardoor de motor misschien te warm loopt.
Best even de bougies nakijken op kleur, dat geeft al een goede indicatie…
Peter
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gefeliciteerd met de keuring
APK zal ook wel goedkomen.
Met de HY had ik trouwens ook dergelijke startproblemen vorig jaar. Koud starten ging meestal nog wel, maar eenmaal op temperatuur de motor afzetten was geen goed plan tenzij ik niet van plan was binnen een uur weer te vertrekken. Bij mij zat het probleem in het feit dat het carburateur te heet werd en bovendien ook niet in orde was, bij de voetpakking trok hij valse lucht op het moment dat het blok op temperatuur was. Maar zoals Peter al zegt inderdaad eerst even naar je bougies kijken welke kleur ze hebben. Hoe dan ook veel plezier ermee alvast Je hebt hem nu helemaal eigen gemaakt dus ik kan me niet voorstellen dat er op dit moment een willekeurige auto is waar je meer plezier van zult hebben dan je GS als ze straks helemaal klaar is!
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Ik heb zo me vermoeden dat het me onsteking is, want koud starten is ookal geen fafo, en eerst, ook halverwege montage, starten/lopen meteen.
maargoed ik vind wel een oplossing en anders rijdt ik is naar bonhoff die kan t vast wel voor me fixen,.. heb net apk keuringstation gebeld ze stond al op de brug,.. dus nu maar afwachten
Huidige Auto: Citroen GS special 1980
Ex-auto’s: Saab 900 classic, Peugeot 306,Citroen BX chic 1.6 monopiont injectie 1992, Citroen GS 1973 Convertiseur (mis em), Porsche 924 1979, Volvo Amazone
Afgekeurd
nog redelijke waslijst meegekregen.
Remleidingen zijn op aantal punten verroest en moeten vervangen worden.
Subframe is verroest(kinnebak)
Linker binnenscherm heeft roest.
Band Recht achter is afgekeurd
Band Links achter is advies band.
Rem Links achter loopt aan.
Binnenscherm L+R Roest.
Wat te doen,
Remmen laat ik doen bij citrotech
Banden Links achter + recht achter vervang ik(veiligheid voorop!)
Achterschermen was kwestie van plaatje inlassen voor ook(heb ik nog wel een adressje voor)
Rem is ff kwestie van losmaken.
En ja, subframe weet ik nog niet! ik had altijd vernomen dat dat geen apk punt mocht zijn omdat het niet tot het frame hoort,.... maargoed niet dus.
Nu moet ik dus of een andere kinnebak vinden of hem laten lassen!
Nou mensen met aanmerkingen of goede ideen laat maar horen
Huidige Auto: Citroen GS special 1980
Ex-auto’s: Saab 900 classic, Peugeot 306,Citroen BX chic 1.6 monopiont injectie 1992, Citroen GS 1973 Convertiseur (mis em), Porsche 924 1979, Volvo Amazone
Totaal aantal Berichten: 2504
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Subframe is niet kinnebak!
Subframe is de hele constructie waar voor (of achter) wielen aan vast zitten en dus wel degelijk belangrijk voor de APK. Het zal wel om het achtersubframe gaan vermoedelijk.
Subframe is niet kinnebak!
Subframe is de hele constructie waar voor (of achter) wielen aan vast zitten en dus wel degelijk belangrijk voor de APK. Het zal wel om het achtersubframe gaan vermoedelijk.
Nee om voorsubframe,.. hij zegt missen hele stukken en prik er zo doorheen,.. dus heb er even met hem naar gekeken,.. was de kinnebak die hij aanwees heb ook gezegd dat dat geen onderdeel is van t frame,..
Huidige Auto: Citroen GS special 1980
Ex-auto’s: Saab 900 classic, Peugeot 306,Citroen BX chic 1.6 monopiont injectie 1992, Citroen GS 1973 Convertiseur (mis em), Porsche 924 1979, Volvo Amazone
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Volgens mij wordt een gs zonder kinnebak gewoon goedgekeurd, mits je maar iets stevigs hebt bedacht voor achter de bumper.
Kinnebak maakt geen deel uit van het subframe en heeft vrij weinig invloed op de stijfheid.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Ja ik dacht ook precies hetzelfde,.. kinnebak hoort niet tot subframe of welke deel van t frame dan ook. dus vind het beetje appart maargoed je kan moeilijk bij apk keuring stennis lopen maken om een kinnebakje tis zijn werk dus sja,..
of ik moet ergens kunnen bewijzen dat het geen onderdeel van het frame is.(denk ik)
Weet iemand nog goed adressje voor die banden?
Huidige Auto: Citroen GS special 1980
Ex-auto’s: Saab 900 classic, Peugeot 306,Citroen BX chic 1.6 monopiont injectie 1992, Citroen GS 1973 Convertiseur (mis em), Porsche 924 1979, Volvo Amazone
Heb net even het hele totale banden topic doorgelezen,..
Vuursteen klinkt als niet doen.
Vredestein soms positief soms negatief,..
Michelin gewoon goed maar duur!
nu gaat het om mijn achterbanden voor is gewoon nog goed!
is het dan prijs/kwaliteitsverschil waard om michelins te kopen aangezien achter over het algemeen minder invloed heeft op je weggedrag van de auto?
Denk ik maar eens met deze man praten:
Huidige Auto: Citroen GS special 1980
Ex-auto’s: Saab 900 classic, Peugeot 306,Citroen BX chic 1.6 monopiont injectie 1992, Citroen GS 1973 Convertiseur (mis em), Porsche 924 1979, Volvo Amazone
Totaal aantal Berichten: 2504
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
jasper08 schreef:Ja ik dacht ook precies hetzelfde,.. kinnebak hoort niet tot subframe of welke deel van t frame dan ook. dus vind het beetje appart maargoed je kan moeilijk bij apk keuring stennis lopen maken om een kinnebakje tis zijn werk dus sja,..
of ik moet ergens kunnen bewijzen dat het geen onderdeel van het frame is.(denk ik)
Weet iemand nog goed adressje voor die banden?
Ach, als je het zeker weet kan je best bezwaar aantekenen.