Hallo,
Allereerst fijne feestdagen!
Ik vroeg me iets af…. Kun je een versnellingsbak van een cx 20 pallas s1 onder een s2 turbo 1 hangen? Zijn er speciale dingen waar je rekening mee moet houden?
Ik hoor graag van jullie!
Groeten Tom[/img]
elke dag heb ik het voorrecht om te zweven in mijn eigen cx!
Nee,de bak past niet
Gr Raymond
Het was een cx of niks

Totaal aantal Berichten: 27948
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
We hebben hier ook met een Citroën blok en een Renault blok te maken volgens mij.
Verder zijn de bakverhoudingen heel anders lijkt me

Totaal aantal Berichten: 2474
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Nope komt nooit goed….
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Totaal aantal Berichten: 2864
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Arjan Verkade schreef:We hebben hier ook met een Citroën blok en een Renault blok te maken volgens mij.
Dat de ‘Douvrin’-blokken in samenwerking met oa Renault zijn gemaakt wil nog niet meteen zeggen dat dit ook daadwerkelijk Renault-blokken zijn..?..
Alle TU-blokken die daarna in tál van PSA-producten is gebruikt komen ook uit Douvrin (Pas de Calais), maar dit zijn toch ook geen Renault-blokken (moet de eerste Renault die een TU-blokje voorin heeft nog tegenkomen..)
@TS: zoals duidelijk mag zijn heb je het over een versnellingsbak die niet uitwisselbaar is tussen de twee verschillende motoren…
‘Spirit of avant-garde’

- CX 25 GTi Turbo 2
Ach zo noemen we het hier vaak Renault blokken

Totaal aantal Berichten: 2864
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Arjan Verkade schreef:Ach zo noemen we het hier vaak Renault blokken
Klinkt een beetje denigrerend niet; dus alles na 1979 onder de 2400cc is geen èchte CX danwel Citroën..?!
Kom nou..
‘Spirit of avant-garde’

- CX 25 GTi Turbo 2
Mij hoor je dat niet zeggen, voor mij is het meeste wat nu in de showroom staat zelfs nog echte Citroën.
Maar hier op het forum wordt regelmatig Renault gebruikt ipv Douvrin, geen idee waarom
Voor mij is elke CX mooi, al heb ik natuurlijk wel zo mijn voorkeuren

Totaal aantal Berichten: 7071
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
De Douvrin blokken zijn veel meer een Renault motoren familie dan Citroen. Zijn veel meer gebruikt in de Renaults. Bovendien zijn het gewoon kwalitatief mindere motoren. Ze zijn wel moderner kwa ontwerp, maar inklinkende carterpakkingen en probleemkind carburateurs maken het in mijn ervaring toch echt mindere dingen dan de DS-afgeleide citroen motoren.
Verder vind ik zelfs dat alles wat na de PSA overname ontworpen is al geen echte Citroen meer. Het houdt echt op bij de CX/GSA/SM… hier en daar een stuiptrekking, leuke veringsystemen op de XM en Xantia (maar inferieure ophaningen)... het is na 1973 aflopende zaak… je ziet hier en daar nog pogingen van het ‘oude’ citroen doorschemeren, maar het is allemaal aflopende zaak na die tijd… en de CX’en met Douvrin motoren zijn naar mijn mening een voorbeeld van die PSA koers…
En weer on topic: De bell housing van de bakken is anders, alsmede de verhoudingen zijn ook anders. Door de bell housing over te zetten (wat volgens mij wel gewoon kan, al is het ingrijpend) kan de een op de andere gezet worden… wat vooral grappig zou kunnen zijn bij een 20re bak op een gti turbo… maar ik draaf weer door…
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

- CX 25 GTi Turbo 2
Offtopic:
De C6 heeft ook weer de juiste ophanging, het design is toch ook wel erg Citroën
C5 type 3 heeft ook de ophanging van de C6.

Totaal aantal Berichten: 7071
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ja, maar conventionele remmen, wat toch echt niet kan. Heb je een prachtig remsysteem die op 130-170 bar werkt met een robuuste vloeistof en dan ga je het vervangen met een systeem wat op 30-40 bar werkt en een vloeistof gebruikt wat water aantrekt… dat soort achteruitgang is echt niet des Citroen.
Maar inderdaad we hadden het hier over versnellingsbakken. Volgens mij is er ergens anders een topic waarin deze discussie voortgezet zou moeten worden.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
versnellingsbak
Bedankt voor de antwoorden! ik weet genoeg.
Groeten Tom
elke dag heb ik het voorrecht om te zweven in mijn eigen cx!