hallo ik ben in het bezit van een picasso 2.0 hdi van 2003,dit is mijn 2de picasso omdat de eerste heb ik zonder problemen bijna 300.000 km mee gereden en deze werd toen total los gereden ,heb ik de deze teruggekocht.nu hebben ze de distrubitieriem vervangen en na een paar weken kreeg ik een bijgeluid,zoals bij andere op dit forum dus word eerst de poelie vervangen,maar het bijgeluid bleef ,nu word de spanrol vervangen en dan hoop ik dat ik daar vanaf ben.Maar nu heb ik nog een ander irriterend probleem,als het gevroren heeft wilt mijn auto niet starten,hij gooit hem wel rond maar start niet.nu zeggen ze dat het kan liggen aan de start onderbreker,maar als hij eenmaaal gestart is heb ik heel de dag geen probleem meer,maar als ie de heel nacht in de kou staat krijg ik hem weer niet gestart ,ik blijf dan maar doorstarten maar hij slaat niet aan,als ik geluk heb slaat ie savonds of laat in de middag wel aan met moeite,nu denken ze dat het ook aan de gloeispiralen ligt,het is allemaal maar giswerk,wie o wie kan mij hiermee verder helpen want dit is een behoorlijk irritant probleem!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Totaal aantal Berichten: 5488
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Ik zit te denken dat je accu te zwak is?
En door de kou zal hij meer moeite krijgen om de startmotor rond te krijgen.
Over de irritante geluid.
Kan het niet zijn, dat de distriebutieriem te strak zit? ik heb ook zoiets gehad en toen bleek dat de distributieriem te strak zat! En dit is weer slecht voor de spanrollen!
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Als de accu origineel is is hij ruim 5 jaar oud. Ik denk dat het daar aan ligt. Oudere accus hebben bij koude wel voldoende stroom maar te weinig spanning (of andersom). Ronddraaien gaat wel maar te weinig om te laten starten. Volgens mij is dit de boosdoener.
Succes!
Gerrit
196.000 km rijplezier gehad! Nieuwe inmiddels afbesteld: GC4P 2.0 HDiF 150 LB EGS, Icare, Panoramisch glazen dak en een afneembare trekhaak.
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004
- BX 14E
- C1 C1 Selection
Verstuivers
Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl
Totaal aantal Berichten: 131
Geregistreerd: 17-11-2008
- GS/GSA GS X2
- Xsara Millesime 1.6
starten
Hallo Hennie,
Wij hebben het zelfde probleem met een Picasso 20 HDI 2001
Akku is inmiddels vernieuwd en probleem blijft
Wat beteft de gloeispiralen die hebben wij stuk voor stuk door gemeten
en die zijn prima in orde De startonderbreker lijkt het mij ook niet
want dan zouden er lampjes in het dashbord te zien moeten zijn; dit krijg je als je te vlug de sleutel in het kontaktslot doet en omdraaid, de
transponder komt dan tijd te kort om de kodes te vergelijken
Wij zoeken verder en als je wat weet :
Succes, Tosh51
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004
- BX 14E
- C1 C1 Selection
Niet aanslaan bij koud weer: te hoge inwendige lekkage van de verstuivers. Te zien aan te hoge retourflow van de verstuivers. Door lekkage kan de motor de benodigde druk voor het starten niet opbouwen, vooral beneden de 5 graden buitentemperatuur.
Evt een slecht opvoerpompje in de dieseltank maar dat is minder kou afhankelijk volgens mij.
Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl
Totaal aantal Berichten: 714
Geregistreerd: 27-12-2007
- C5 2.0 Break Exclusive
Heb al enkele accu’s versleten in de loop der jaren en vervloekte de strenge winters altijd. Totdat een wijze automonteur mij erop wees dat de accu meestal ‘s zomers de ‘mep’ krijgt en niet in de winter. Sinsdien heeft de accu een muts op.. Zeker als het is..
Se concentrer sur l’essentiel
hoe mag ik mij zo’n “muts” voorstellen?
Totaal aantal Berichten: 714
Geregistreerd: 27-12-2007
- C5 2.0 Break Exclusive
Een vierkante ‘doos’ gemaakt van hetzelfde materiaal als het flexibele scherm wat je voor je voorruit kan doen.. Je schuift hem zo over de accu en kan hem met klittenband vastmaken.
Se concentrer sur l’essentiel
Totaal aantal Berichten: 339
Geregistreerd: 10-04-2007
- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDI 110 FAP Dynamic
- C3 SX 1.4 HDI
Archi schreef:Heb al enkele accu’s versleten in de loop der jaren en vervloekte de strenge winters altijd. Totdat een wijze automonteur mij erop wees dat de accu meestal ‘s zomers de ‘mep’ krijgt en niet in de winter. Sinsdien heeft de accu een muts op.. Zeker als het is..
Bij mijn weten staat de accu van picasso toch binnen in de wagen onder de bestuurders stoel,dus zo al beschermd tegen de koude?
wat voor olie heb je erin 5w/30
en heb je het idee dat de startmotor voldoende rond draait (toerental)
als de motor te langzaam rond gaat kost dit veel stroom en als de accuspanning dan te veel kelderd dan doet de computer het niet meer of slecht drempelspanning
denk dan eventueel aan stroom kabels massa punten
rookt de auto als hij aanslaat of loopt hij stoterend?
re op mij startprobleem
hallo mensen hartstikke bedankt voor jullie reacties op mijn startproblemen. inmidedels zijn we weer een paar dagen verder en is het probleem nog niet verholpen,mijn auto heeft contineu bij de garage gestaan en alles nagekeken en alles uitgesloten wat het kon zijn (universele vak garage)kon ik vanmidag bij een citroen garage terecht om hem door te laten meten,het liefst hadden ze hem daar gehad ,als hij niet wilde starten,maar het was half in de middag dus toen starte ie weer.NA doorgemeten te zijn bleek er volgens de computer een storing in de airbags te zittenen in de airco,conclusie storing airbags heeft niets te maken met mijn probleem,dat van de airco waarschijnlijk wel,volgens hen wel,na verdere diagnose daarvan denken ze dat het de sensor van temperatuurstuk is of op hol geslagenen dat ie bij vorst daarom aan de computer doorgeeft dat ie op temperatuur is en niet hoeft te gloeien en minder diesel en zo hoeft te geven.toevallig hadden ze deze niet op voorraad,moest besteld worden,is dinsdag waarschijnlijk binnen,moet ik hem daar naar toe brengen,en word ie woensdag er ingezet en meten ze hem nog eens door als tie koud is en nie wilt starten dit in verband met dat hij het niet voor 100 procent kan zeggen dat dit de oorzaak is ,voor 90 procent wel. zo zijn jullie weer op de hoogte en hoop ik dat ik een woensdag kan zeggen dat het heuvel is verholpen en dat ik weer kan genieten van mijn auto grt hennie en de beste wensen voor 2009