




















Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Ik heb even snel een zoekertje gedaan, heb zelfs even onder de ‘tips’ van de IDDS gekeken (daar HP-technisch gezien de laatste IDDS-sen hetzelfde zijn als de CX), maar toch niet echt een antwoord kunnen vinden…
Dus:
- de voorraadbol (onder de drukregelaar verticaal) is 65 bar (dus IDDS, type RF…?)
- de liggende bol (achter radiateur) is je remaccu achter(?) en dus ook 65 bar?
Vreemd dat alleen zo’n lijstje is terug te vinden voor de IDDS, niet voor B/CX, zelfs de online lijsten van diverse leveranciers zijn hierin niet echt duidelijk..?!
‘Spirit of avant-garde’






















Totaal aantal Berichten: 3197
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Voor een CX zijn dat twee dezelfde bollen , en die is gelijk voor elke drukregelaar , DS , CX , Bx , XM , XANTIA .........
Voor de remaccu van een DS is dit een ander verhaal , daar zitten de leidingen recht in de bol .
Walter
Meten is weten , gissen is missen





















Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Probleem is dat beide bollen in mijn voiture zó vervuild/ verroest zijn dat ik geen typeaanduiding of drukstempel kan vinden…
Dus moet ik afgaan op wat lijsten en/of experts me zeggen..
‘Spirit of avant-garde’






















Totaal aantal Berichten: 3197
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
wbogaerts schreef:Voor een CX zijn dat twee dezelfde bollen , en die is gelijk voor elke drukregelaar , DS , CX , Bx , XM , XANTIA .........
Voor de remaccu van een DS is dit een ander verhaal , daar zitten de leidingen recht in de bol .
Walter
75011 is het H-base bestelnummer
Meten is weten , gissen is missen





















Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
wbogaerts schreef:
75011 is het H-base bestelnummer
Tsjak…51 euro bruto!!
Ik heb ze voor 28 ex…
‘Spirit of avant-garde’






















Totaal aantal Berichten: 3197
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
En wie verkoopt dat voor die prijs :
Meten is weten , gissen is missen





















Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Er zijn maar weinig mensen uit mijn directe ‘Citroën’-omgeving die niet bekend zijn met het fenomeen Citroën-Piet in Almelo…
Even een bevestiging op de eerder gestelde vraag; de horizontale bol is:
- hetzelfde als de hoofdbol en
- is de remaccu voor de achteras..?
Mvg
‘Spirit of avant-garde’






















Totaal aantal Berichten: 3197
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Pascal schreef:Er zijn maar weinig mensen uit mijn directe ‘Citroën’-omgeving die niet bekend zijn met het fenomeen Citroën-Piet in Almelo…
![]()
Even een bevestiging op de eerder gestelde vraag; de horizontale bol is:
- hetzelfde als de hoofdbol en
- is de remaccu voor de achteras..?Mvg
Ja die zijn hetzelfde .
Neen de remaccu is voor de voorste remmen .
De achterremmen krijgen hun druk van de achterste veercilinders .
Walter
Meten is weten , gissen is missen





















Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Ik heb er eentje: RP 62 RF.
grappig dat dit dus een 62 bar bol is i.p.v. de voorgeschreven 65 bar..
Och 5% verschil…
moet ik er dus nog eentje bestellen voor de vervanging v/d remaccu en dan heb ik rondom alles nieuw!
‘Spirit of avant-garde’