Dag Ik sta bij mn werk en heb lekkage met de koelvloeistof, achter mn radiator lopen twee slangen naar een rechthoekig kastje ? dit zou de koeling van de automaat zijn ? ik heb het idee dat het aande bovenkant tussen de naad vandaan komt, de twee slangen heb in aangedraaid en dit helpt niet. ANWB komt zo kijken. Zou een “pil"kunnen helpen om de lekkage te stoppen? Ik heb dit nog nooit gebruikt en weet niet de functie hiervan.












































Totaal aantal Berichten: 25642
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
pil is laatste redmiddel. Maar werkte bij mijn DS wel.
Dat kastje is een oliekoeler.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Dank je Boogaard,
denk je dat het voldoende zou kunnen helpen om er 40km naar huis te kunnen rijden ? ben wel van plan het dan later te vervangen.














































Totaal aantal Berichten: 43341
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Probleem van die pillen is dat ze vaak de heleboel lekker verstoppen, zoals je kachelradiateur….
Die warmtewisselaar die nu lekt in jouw auto is best vaak door een radiateurenbedrijf te herstellen!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
ANWB is langs geweest was een man die 15jr aan CX had gesleuteld en niet blij keek vertelde met mijn model 2500 pretige altijd veel problemen te hebben gehad. hij was niet blij dus. Heeft eerst de slangeklemmen aangedraaid maar al snel werd duidelijk dat de lekkage uit de bovenste naad komt, toch maar de pillen er ingegooid en de lekkage lijkt nu dicht te zijn. Hij filosofeerde wel wat verder en dacht dat ook de koppaking wel eens de oorzaak zou kunnen zijn. iets met druk etc ..












































Totaal aantal Berichten: 25642
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
40 km haal je zeker.
Mijn DS heeft nog prima kachel.
Koppakking…. Oei..
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>














































Totaal aantal Berichten: 43341
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik wil je toch effe gerust stellen; in 15 jaar heb ik nooit één cx 2500 benzine met een lekke koppakking in de garage gehad
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Dank voor jullie support, ik zit er momenteel even flink doorheen ga de reis naar huis aan en ga ervan uit dat ik niet ga stranden, daarna de komende dagen maar eens nadenken of ik blijf rijden in een CX.
alleen omdat ie lekkage van de KVS had?
komop zeg, je laat je toch niet in de nesten zetten door zo’n gevalletje?
CX GTi Turbo 2 - All Black














































Totaal aantal Berichten: 43341
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
man man…. sleutel effe de warmtewisselaar uit je cx, ga er mee naar een radiateurenboer en laat em fixen. ben je een middagje bezig en is ‘t weer klaar.
De WW schreeuwt meteen om een gare koppaking, terwijl ze gewoon vergeten dat die koeler 20 jaar oud is. Als de radiateur lek gaat heb je toch ook niet meteen een gare koppakking?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Pfff he ik ben thuis maar enigszins met zweet in mn handen, had tegen mn zoons gezegd dat ze maar extra kleren moesten aantrekken want het is stervens-koud.
Ok, er gaan steeds twee lampjes branden als ik rem en als ik de bocht naar links neem, niet naar rechts. Het lampje STOP gaat branden en tegelijkertijd het meest linkerlampje (volgens instructieboekje druk en nivo hydrolisch systeem !!!!) , dit is erg vreemd allemaal want er zit genoeg lhm in en het nivo staat prima en dit heeft niks met de koelvloeistof te maken.
De oliekoeler is nu wel droog zover ik het in het donker kon zien en er zit genoeg koelvloeistof in het reservoir ( akelig veel witte schuim door die pillen denk ik)
Het is niet dat ik geen CX wil blijven rijden, sterker nog heel graag, maar ik verlies het vertrouwen en de moed zakt me een beetje in de schoenen als ik niet op de auto kan vertrouwen, ik woon een beetje afgelegen en dan is een betrouwbare auto wel belangrijk. bah even dit klote gevoel van me aflullen
maar goed wat nu te doen met die lampjes ?
Vorige maand heb ik voor de tweede keer (op ca. 3 jaar) van dat dichtingsspul in het koelcircuit van mijn BX gegooid. Hel lek (aan de radiateur) is weer dicht. Solderen / vervangen kan altijd nog.
Voor pakweg een tientje ben je klaar.














































Totaal aantal Berichten: 43341
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Pete, het kan zijn dat door de KV lekkage de snaren van de pomp nat/vettig geworden zijn en doorslippen.
Maar goed: waarom breng je je CX niet gewoon naar een garage en laat je even goed kijken wat er nou mis is??
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste












































Totaal aantal Berichten: 27948
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
pete72ds schreef:ANWB is langs geweest was een man die 15jr aan CX had gesleuteld en niet blij keek
vertelde met mijn model 2500 pretige altijd veel problemen te hebben gehad. hij was niet blij dus. Heeft eerst de slangeklemmen aangedraaid maar al snel werd duidelijk dat de lekkage uit de bovenste naad komt, toch maar de pillen er ingegooid en de lekkage lijkt nu dicht te zijn. Hij filosofeerde wel wat verder en dacht dat ook de koppaking wel eens de oorzaak zou kunnen zijn. iets met druk etc ..
Vraag me af waarom er aan een 2500 Prestige meer problemen zouden zitten dan aan een berline, die ook niet erg veel problemen kennen…





















Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Vind het altijd grappig te lezen hoe sommige al bij het minste of geringste het vertrouwen in hun voertuig kwijtraken, terwijl de leeftijd vaak achteloos wordt vergeten….
Kom op Peet, geen flauwekul en gewoon efkes die wisselaar laten fixen.
Een oud beestje kan kuren geven dat weten we allemaal, en een bloedjepoepnieuwe geeft je ook geen garantie.
Blijven lachen man!
‘Spirit of avant-garde’












































Totaal aantal Berichten: 27948
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Pascal schreef:Een oud beestje kan kuren geven dat weten we allemaal, en een bloedjepoepnieuwe geeft je ook geen garantie.
Maar je koopt ze wel met garantie.
Maar daar kan je wel flinke afschrijvingen bij optellen