Heb eindelijk mijn Vraagbaak binnen. Kan nu dus volgens het boekje de distributieriem vervangen en andere motorische klusjes doen.
Heb al wel de kleppendekselpakking vervangen en een extra rubber ring in de olievuldop geplaatst. Zal zeker veel olielekkage opheffen.
jan.
Alleen diegene mag slopen, die iets beters kan bouwen.
Citroen CX 20 leader 1985, Chevrolet C10 suburban 1972. Ford Mustang convertible 1984 (sinds 2-3-11), Chevrolet Matiz 2009, Yamaha Royal Star 1300A 1996, Adria 310 1981(verkocht)
jan suburban schreef:
Heb al wel de kleppendekselpakking vervangen en een extra rubber ring in de olievuldop geplaatst. Zal zeker veel olielekkage opheffen.
jan.
De “Douvrin” is een prima motor, zuiniger en krachtiger als de oude 2L. Helaas hebben ze een nadeel, ze kunnen behoorlijk “zweten” of echt lekken door de verschillende dichtingen bv het carter. Als je bv een keer de koppeling zou vervangen zou ik die verschillende pakkingen vervangen als de motor er toch uit is
Alex

Totaal aantal Berichten: 6503
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Dat geldt ook voor de oude 2 liter. Dus als je dat wegstreept hou je alleen voordelen over…
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
Mulder schreef:Dat geldt ook voor de oude 2 liter. Dus als je dat wegstreept hou je alleen voordelen over…
Hi hi, als het zo doorgaat komt dadelijk de conclusie dat het écht de beste motor is.
Nog even over de motorlekkage.
De Douvrin lekte echt zorgelijk. Eén grote smeerboel. Om maar te beginnen heb ik dus eerst maar de kleppendekselpakking vervangen en een extra rubber ring in de vuldop geplaatst en ben dus nu gewoon helemaal lekvrij !!
.
Zo simpel kan het dus zijn !
De lekkage van de HLM is ook over en die auto veert joh…. ongelooflijk gewoon.
begin steeds meer zin te krijgen in mijn CX.
jan
Alleen diegene mag slopen, die iets beters kan bouwen.
Citroen CX 20 leader 1985, Chevrolet C10 suburban 1972. Ford Mustang convertible 1984 (sinds 2-3-11), Chevrolet Matiz 2009, Yamaha Royal Star 1300A 1996, Adria 310 1981(verkocht)

Totaal aantal Berichten: 1156
- C5 2.0 16v Comfort
Keep up the good work Jan
Met z’n vieren in je Eendje.