Zorg vooral dat de isolatie sluitend is anders krijg je koudelekken en dus waterdruppels.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
ik heb eerst van die isolatie gebuirkt die je achter de radiator hangt gebuirkt om de warmte buiten te houden en daar heb ik dan isolatie gebuikt die in auto’s gebuikt wordt om geluid tegen te houden
mvg
Berlingo 2.0 hdi van edwin
@Jan; ik heb inderdaad glaswol gebruikt als isolatie, maar wel op de wijze zoals Paso zegt; door er veel achter te stoppen zodat er geen luchtbellen / condens plekker ontstaan.
Verder heb ik op de bodem de geluids isolatie matten gebruikt die Edke bedoelt, dus er zal niet snel water op de bodem (ijzer) blijven staan.
Maar ik zal binnenkort toch nog eens controleren. Het zit er nu 2 jaar in dus wie weet.
@Edke; Bij Conrad hebben ze temp + klokje in 1. Zie link;
Verder; gij zijt weer goe bezig!!! Complimenten!!!
ja zo heb ik er ook gevonden maar deze vind ik maar niks hehe
zijn zo groot en ogen niet zo mooi
zal nog wat verder zoeken
@ marcel 01
thx jouw wagen vindt ik nog altijd een zeer mooi voorbeel mijn droomwagen!
zeker in de kleur zwart mijn lievelingskleur!
grtz
Zwart is mooi, maar ge ziet er alles op; krassen, vuil, ingedroogde vogelpoep…
Hij is van 2004 en 110K op de klok, en het liefst zou ik hem over laten spuiten. Pas dan ziet ie er weer netjes uit… Daarom mijn volgende kleur; donker grijs…
Re: Berlingo 2.0 hdi van edwin
Marcel01 schreef:Zwart is mooi, maar ge ziet er alles op; krassen, vuil, ingedroogde vogelpoep…
Hij is van 2004 en 110K op de klok, en het liefst zou ik hem over laten spuiten. Pas dan ziet ie er weer netjes uit… Daarom mijn volgende kleur; donker grijs…
Of gris fer zoals de mijnen, perfect kleurtje.
Re: Berlingo 2.0 hdi van edwin
Marcel01 schreef:
@Edke; Bij Conrad hebben ze temp + klokje in 1. Zie link;
Verder; gij zijt weer goe bezig!!! Complimenten!!!
Die had ik in mijn eerste Berlingo (bj 1999).
Ik had hem links op het dash gekleefd direct tegen de A-stijl , de kabel kon zo naast het dash gepropt worden en achter de deurrubber naar buiten, het oogje zat aan de linkse schroef van de afdekkap over de paravanbak .
Werkte perfect, dacht laatst nog van er terug eentje te kopen.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Leuke berlingo. Die extra verlichting van je laadbak mag je er bij mij ook komen inhangen. Heb namelijk afgewerkt met miranti multi plex. Dient zowel als bescherming als om dinge aan vast te schoren (Rooster motief) Maar daardoor heb ik nu nog tikkel minder licht dan standaard.
Enige zonde aan xenon op vorige berlingo is dat het in verhouding niet heel veel licht geeft. Die jongens die bij mij de xenon hebben ingestoken hebben ook het vorige model. Als je dan vergelijkt met mijn new berlingo, dan is het wel heel groot verschil.
Blauwe leds staan ook bij jou heel mooi. Die heb ik zelf ook. Zou er alleen nog eens fatsoenlijke foto van moeten trekken. Alleen bij de nummerplaatverlichting is het wel fel. Die is bij mij ook aangepast. Als ze nu achter je rijden in den donkere en ze moeten je nummerplaat lezen. Kan al vanop 40 meter afstand denk ik. Is echt wel goed verlicht nu. Blijven die bij jou trouwens ook nog zwak naschijnen nadat je je berlingo hebt stil gelegd?
Heb jij ook koplampsproeiers en heel de nest laten installeren? Of gewoon der ingestoken en met controle deruit?
Ga zelf eind februari eens keer piepen voor velgen, maar 17 inch gaat volgens mij nogal hard rijden. Of is dat niet zo? Wie weet daar meer van?
New Berlingo, heerlijke wagen
Edke schreef:hey,
die leds heb ik op kapaza gekocht van ne zekere chris vanhee
hier ne link:
http://www.kapaza.be/Bouwmateriaal/Verlichting/13200144/50_cm_VASTE_LEDSTROOK_WIT_BLANC_12V.html
die xenon heb ik 2dehands gekocht zijn H4 bixenon.
Je hebt ook H4 waar gewoon licht xenon is en groot licht hallogeen kosten iets van een 150 euro.
foto’s van de instalatie heb ik niet maar is heel eenvoudig te doen hoor
gewoon de strips aan elkaar maken en dan de + en de - zoeken.
Dan kies je of je gewoon via een knopje werkt (gemakkelijkst) of anders moet je je lichtje van achter er uit halen en ze daar aan het contact vast solderen is al iets moeilijker.
Ik weet nog niet zeker of ik die verwarming ga doen maar zal nog wel zien. ik heb een verwarming gevonden van een 307 cc die hebben een extra achterruitverwarming zou die er in wille zetten maar moet dan dak er weer van af halen en daar heb ik minder zin in hehe
Heb ook weer nieuwe update:
Heb een 4de stoplicht geinstalleerd.
foto:
[url]http://img230.imageshack.us/img230/3311/27012009155cr4.jpg [/URL]
ook heb ik windschermen geplaats:
[img=http://img253.imageshack.us/img253/5015/27012009157xv8.jpg]
[img=http://img253.imageshack.us/img253/27012009157xv8.jpg/1/w320.png]vrijdag velgen binnnen doen om te laten spuiten polieren zal niet gebeuren.
grtz
edwin
hey,
die windschermen zijn gespoten. Hoeveel heeft je dit gekost. Mijn garage zei tegen mij dat het 100 euro ging zijn om ze te kuisen, primer + spuiten
Berlingo 1.6HDI
hey,
@Timmy
hehe is niet zo veel werk hoor als je handig bent met een houtfrees is dat zo gefixd.
mja veel verschil in xenon pff bij mij was dat toch wel een heel ander licht en veel duidelijker. Veel verder zie ik er ook niet echt mee enig voordeel is wel de verkeersborden en lijnen op de weg die goed verlicht zijn.
Ik had eerst blauwe leds als standlicht maar heb deze vervangen door 6 led hel wit standlicht en deze geeft mooi veel licht. Nummerplaat is inderdaad wel heel hard verlicht maarja maakt nie zo veel uit zorgen dat je niets verkeerd doet :p hehe
Ik heb nog nooit gezien dat die blijven branden. Is dat bij uw new berlingo zo? Kan zijn omdat die zo controle heeft van defecte lampjes dat het daar door komt. Als je daar een weerstandje tussen hangt is het normaal opgelost.
Ik heb geen koplampsproeiers dit is veel te duur iets van een 300 euro om te installeren of zelf maken maar of dat toegelaten is voor de keuring weet ik niet. In augustus moet ik naar controle dus zullen ze er uit moeten hehe
Ik wilde eerst ook 17” nemen maar dan moet je een hele lage ET waarde nemen en dan heb je niet veel keuze van velgen of je moet met spoorverbreders werken maar dat vertrouw ik niet zo goed :p
Ik heb me nu 16” genomen en denk dat dat al heel mooi gaat staan.
Als het voor uw new berlingo is zou ik niet weten wat ET waarde je hebt en ik denk dat daar standaard ook al wa grotere velgen onder liggen dacht ik.
@berlingo1.6HDI
Dat is eigenlijk een raar verhaal :p
ik had deze 2de hands gekocht van iemand in frankrijk via ebay. Hij had de functie bieden toegestaan en spijtig genoeg voor hem heb ik deze kunnen kopen voor 1 euro
verzendkosten waren 6 euro hehe dus gekocht voor 7 euro.
Nu deze man was zo kwaad omdat hij graag veel meer er voor gewild had maar er niet onderuit kon omdat hij dat toegestaan had dat hij een nagel genomen had en er heel veel diepe krassen op getrokken had.
Ik heb deze dan heel fijn geschuurd maar kreeg de krassen er niet uit.
Heb dan maar om te proberen een bus witte spuitlak gehaald en er een laag om 8 heel dun op gezet.
LAngs buiten zie je er niets meer van enkel van binnen naar buiten in het licht nog wel.
Ik heb er ook geen grondlaag op gezet omdat ik die niet dadelijk had en geen zin had om er te gaan halen hehe.
Moest het zijn dat de lak los komt schuur ik ze nog is af en zet ik er grondlak op.
windschermen hebben mij dus iets van een 20 euro in totaal gekost.
grtz
@Edje:
Gasten van xenon zeiden dat mijn xenon veel meer licht gaf omdat de optiek van mijn lampen beter is dan bij de vorige Berlingo.
Dat was ook wat mij gelijk opviel. Als je op pikdonkere weg rijdt vallen de lijnen, de verkeersborden en die paaltjes met reflectoren veel harder op. Zie je borden die je nog nooit eerder hebt gezien Rijdt echt veel aangenamer dan gewone lichten.
Bij mij zit er echt alles op. Ben zo door de keuring geraakt. Zijn rechtstreeks in de garage door die jongens van xenon geplaatst. Had mijn eigen auto zelfs nog niet gezien. Staan foto’s op het forum:“new berlingo met xenon”. Want koplampsproeiers en hoogteregeling is verplicht in België. Altijd. In Nederland pas vanaf bouwjaar 2003(dacht ik)
Het zijn enkel die ledjes van de nummerplaatverlichting die nabranden. En nee doe nooit iets verkeerds. Af en toe tikkel te hard. Maar dat noemen ze tijdstekort. Details details.
Maar heb jij die gewoon extra verlichting bij de gewone laadbakverlichting aangesloten? Of heb je die apart aangesloten. Want ik vind dan weer dat die te snel uitgaat. Zou dan precies opteren voor extra batterij maar dan wordt het voor mij te ingewikkeld. Kan je extra schakelaar zetten, zoals bij die grote bussen.
Zou zelf ook eerder 16-ers nemen denk ik. Geladen rijden en dan grote velgen. Gaat tegensteken. Standaard zitten er 15-ers op en de band is een 195/65 r15. Weet iemand trouwens wat de ET waarde is van de new berlingo. Net even wat rond gesurfd om te snappen wat dat is. Maar vind niet wat dat bij de new Berlingo is.
Zou ook velgen leggen met beter band derop dan nu. Die michelin energy savers zijn waardeloos met nat of vriesachtig weer. Bij het minste heb ik wielspin. Zelfs als mijn vader rijdt gebeurd dat en dat is zowat de rustigste chauffeur die er bestaat. Op de stalen velgen die er nu onderliggen winterbanden. Gelijk voorbereid op alles.
Nog even wat foto’s van xenon in den donkere:
de xenon:
leds
hey
srr voor de late antwoorden ma nie veel tijd meer gehad hehe
ja ik heb mijn extra verlichting bij aangesloten bij de verlichten van de laadbak.
ik heb dus vrijdag mijn velgen gaan halen waren bij de spuiter en moet zeggen ze zijn mooi gedaan. Hebben vrijdag en zaterdag bandjes er op getrokken en ze er onder gestoken.
Vrijdag heb ik me ook nog een nieuwe achteras gehaald. Was ene van 2007 me abs ma heb dat niet nodig dus dat sluiten we dan gewoon niet aan. Remmen waren nog goed en schokdempers waren er ook nog bij dit allemaal gekocht voor 65 euro prijsje dus hehe
de achteras zal er binnen 3-4 weken er onder komen daar ik eerder geen tijd heb samen met de nieuwe bodemplaat.
zo foto’s zeggen meer dan woorde:
[url]http://img24.imageshack.us/img24/4889/09032009192.jpg [/URL]
[url]http://img24.imageshack.us/img24/1565/09032009193.jpg [/URL]
[url]http://img24.imageshack.us/img24/4241/09032009194.jpg [/URL]
Wat info:
Zijn 16” 7,5” et 15
banden: 195 45 16
laat de reacties maar komen
grtz
Velgen zien er super uit Edwin! Complimenten!!!
Heel nette velgen. Totaal iets anders dan er gebruikelijk onder gelegd wordt. Heel aparte kleur. Oke misschien alleen maar voor mij, maar mijn kleurenzicht is niet wat het zou moeten zijn ops:
De volgende stap die ik moet nemen. Velgjes leggen. Geeft toch gelijk heel ander zicht.
Heel proper jongen. Veel plezier der mee en nu borduren vermijden
hey
thx voor de goede reactie
die kleur was een standaard kleur en het goedkoopste en gemakkelijkste om te spuiten
gisteren de standlichtjes terug gemaakt begon weer te flikkeren en nieuwe ruitenwissers gemonteerd.
Zo van die flexibele kan alleen maar zeggen een echte aanwinst veegt perfect en maakt totaal geen geluid kosten wel wat maar zijn ze zeker waard.
binnen een week of 3 word de achteras, ijzeren bodemplaat en stabilizator stang vervangen.
Daarna zullen de achterruiten nog eens opnieuw geblindeerd worden en op zoek gaan naar andere achterlichten de heldere. (moest iemand aan deze goekoop kunnen geraken? nieuw kosten deze 90 euro per stuk dus 180 voor de 2 vind ik wat veel)
grtz
edwin