Totaal aantal Berichten: 2152
- C3 1.4 VTi Exclusive
Ik moet wel zeggen dat die ene kennis die ik heb nu een Audi heeft.
En hij is een citroën adept!
Hij reed altijd in een CX die hij voor heel veel geld heeft laten opknappen, een type 1 en in de garage staat nog een eend, een ribbeltjeskap.
Maar ja, zijn zaak loopt goed dus hij heeft nog veel meer speelgoed, een Healey bijvoorbeeld, in nieuwstaat.
“Oh, je hebt nog steeds die XM?” zei hij vorig jaar eens.
“Jaha, ik wel” zei ik trots.
“Och, ik sprak laatst een bekende, ook met een XM, die zei dat alles elektronisch gestuurd was” zei hij.
“Elektronisch gestuurd?”
“Ik wed dat 1 portier niet meedoet met de CV, dus centrale portiervergrendeling kun je dat niet noemen”
Bij een Audi werkt dat dus allemaal wel, volgens hem.
Mijn slotje rechtsachter doet ook niet meer mee… ops:
Pascal schreef:Tsja..standaard.
Ondertussen staan hun (duitse) bolides om de haverklap bij de dealer/garage voor weet-ik-veel-wat, maar dáár wordt natuurlijk met geen woord over gerept….
Ja het is een bepaald slag volk die premium stuiteren.
Sterke verhalen over hoe geweldig de vakantie in Turkije was en vervolgens zeggen dat Egypte 10x beter was (dus was Turkije toch niet zo geweldig)...
Ik kan nog wel ff doorgaan…
Waarom ik Frans rijd?
Waarom niet?
Totaal aantal Berichten: 2948
- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
Er gaat genoeg stuk bij een Aldi, verder zeg ik niets, dat is een afgesproken code onder de Aldi rijders ....................
Totaal aantal Berichten: 8156
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Ach als er “leuk” bedoelde opmerkingen gemaakt worden over de kwaliteit van een Citroën dan geef ik ook altijd aan dat ze worden afgeleverd met een grote magneet, zodat je de afgevallen onderdelen niet kwijtraakt. Heb je met al dat plastic alleen weer niks an.
Je kan ook spelen dat je altijd maar weer verbaasd bent dat dat kreng het nog steeds doet.
Meestal meng ik me niet in die “kwaliteitsdiscussies” aan de borreltafel. Ik beperk me tot het noemen van de kilometerstanden die ik gereden heb met de ZX en nu de Xantia. De meesten durven niet eens tot de 150.000 te rijden met hun eigen auto’s. “Er kunnen kosten aankomen…...”
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 342
- XM 2.0 16v op LPG G3
Mijn huisgenoten hebben ondertussen geaccepteerd dat ik in een Citroën rijdt, en ze beginnen de dame ook steeds meer te waarderen.. Is wat anders dan die duitse bende, want je zit erg ruim achterin en die verkeersdrempels zijn niet zo vervelend als je een kater hebt Maar verder over het algemeen toch vaak reacties als: “waarom rijd je in zo’n lelijk slagschip” of het bekende “vaak kapot zeker?”
Totaal aantal Berichten: 11739
- Xantia TD SX
sjorsh schreef:Mijn huisgenoten hebben ondertussen geaccepteerd dat ik in een Citroën rijdt, en ze beginnen de dame ook steeds meer te waarderen.. Is wat anders dan die duitse bende, want je zit erg ruim achterin en die verkeersdrempels zijn niet zo vervelend als je een kater hebt Maar verder over het algemeen toch vaak reacties als: “waarom rijd je in zo’n lelijk slagschip” of het bekende “vaak kapot zeker?”
Tja, en dan nog. Ik kocht een Benz om geen gezeik te hebben - de eerste de beste koude dag dus nul starten… De BiX heeft allerhande probleempjes (de meeste zijn wel achter de rug) maar start in de kou wél. Ach ja.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 3762
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
r.kerstens schreef:Er gaat genoeg stuk bij een Aldi, verder zeg ik niets, dat is een afgesproken code onder de Aldi rijders ....................
Met een Audi is nou ook alweer niet zoveel mis, als je maar een A6 of A8 hebt.
Maar ik mis wat bij die Duitse meuk… emotie?
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3
Totaal aantal Berichten: 2152
- C3 1.4 VTi Exclusive
Maar een 8-pittertje, dat hebben ze wel weer.
- BX 1.9 GTI
Ries schreef:Maar een 8-pittertje, dat hebben ze wel weer.
Ja maar dat hebben veel mooiere merken zoals Jaguar en Cadillac ook.
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3
Vanavond bij de BP nog een leuk praatje gemaakt met een keurige 50-er in een BMW 5 die me aansprak over de XM ! (Niet meewarig van ‘Ach, de stumper heeft een Citroën’...)
Citroënloos
r.kerstens schreef:Er gaat genoeg stuk bij een Aldi, verder zeg ik niets, dat is een afgesproken code onder de Aldi rijders ....................
Zegt de Aldi-monteur
Tjerk schreef:r.kerstens schreef:Er gaat genoeg stuk bij een Aldi, verder zeg ik niets, dat is een afgesproken code onder de Aldi rijders ....................
Maar ik mis wat bij die Duitse meuk… emotie?
Oh dus je dacht dat daar niet zo veel aan kan mankeren. Kan je wel even mijn tweeling broer zijn nummer geven kan je die wel het één en ander vertellen over zijn Audi A8 4.2 quatro wat daar allemaal mis mee kan gaan
een citroen voor even is een citroen voor de rest van je leven
- BX 1.9 GTI
citrospeeds schreef:Tjerk schreef:r.kerstens schreef:Er gaat genoeg stuk bij een Aldi, verder zeg ik niets, dat is een afgesproken code onder de Aldi rijders ....................
Maar ik mis wat bij die Duitse meuk… emotie?Oh dus je dacht dat daar niet zo veel aan kan mankeren. Kan je wel even mijn tweeling broer zijn nummer geven kan je die wel het één en ander vertellen over zijn Audi A8 4.2 quatro wat daar allemaal mis mee kan gaan
Nee, ik bedoel dat ik het geen verkeerde auto’s vind.
Ik ben met de ZX 1 keer stil komen staan (natuurlijk midden op een kruispunt), bleek de ontstekingmodule kapot.
Toen een 2uur of zo later de ANWB hem gefixed had vertelde de man dat ZX-en je niet vaak langs de weg ziet staan (tuurlijk meestal fixen we die zelf meteen),maar hij vond het normaal dat na 180.000km een module kapot gaat,die zijn dan blijkbaar “op”,€50 en je kunt weer.
En de ZX is niet de mooiste,maar een prima rijdend autotje (bij bochten en rotondes loop ik weg van de rest ),ik had er een jaar mee willen rijden en heb hem nu bijna vier jaar…zo goed vind ik hem.
Mijn beneden buurman kwam eens ff een praatje maken toen ik weer ff iets moest fixen (lek antenne) en vond hem goed lopen (motorisch),toen vertelde dat ik dat jaar naar Italie met hem (haar?) ben geweest,keek ie me toch bedenkelijk aan
Zeker zijn er mooiere en betere auto’s -ook van andere merken-,maar kwa kosten (en ik moet toegeven een beetje gesleutel is best leuk als je een forum als dit als ruggesteuntje hebt ) is het gewoon een giller.
Wanneer ik een garage zou hebben zou ik meer zelf (leren) doen en mogelijk nog een auto erbij kopen (voor het geld hoef je een BX of ZX niet te laten staan).
Net apk laten doen,moet wel handrem fixen,maar geen roest of gelas of andere punten (remslangetjes laat ik op advies vervangen (remmen en banden moeten goed zijn bespaar ik niet op).
In maart is het feest,wordt ze 16
Waarom ik Frans rijd?
Waarom niet?
Met mijn zx parkeerde ik nog wel eens ‘s-morgens op een strook die voor de directie bedoeld was. Allemaal Audi, BMW en 1 Masserati en 1 Harley. Meestal kreeg ik daar dan wel commentaar op en moest de auto verplaatst worden…
Na aanschaf van de XM deed ik het nog steeds, op die plek parkeren. Kreeg er met de XM echter nooit meer commentaar op en na enige tijd stond mijn XM gewoon standaard op die plek
Tsja, een XM kan ook op elk niveau meekomen he… laag bij de grond en de neus in de lucht