3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 

Ooit meegemaakt…
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3455

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 02 januari 2009 03:44 AM
  [ # 31 ]

Mijn schoonouders zijn ook van die fervente leaserijders, alhoewel schoonmamma toch wel verknocht is aan de kever die mijn vriendin perse wilde hebben (en wie draait op voor het onderhoud Rolling Eyes  Laughing ) Maar iedere keer wanneer de 16V of de HY me in de steek laat, niet dat dat vaak gebeurt, wordt ik toch wel even smakelijk uitgelachen met de steevaste opmerking dat het toch zo fijn is om een auto te hebben die het “gewoon” altijd doet. Dat me dat (op dit moment) geen zier boeit hebben ze inmiddels geaccepteerd. En wanneer ik na een debacle met mijn auto weer vrolijk aan kom rijden wordt ik toch steeds weer toegelachen omdat ie het toch maar weer doet Very Happy
En mijn ouders zijn gewoon verstokte citrofielen, ondanks de stroom leasebakken die pa gehad heeft blijven ze toch altijd trouw aan de Citroen. Er is zoveel leuks op 4 wielen te vinden maar het vertrouwde vreemde dat je bij een troentje hebt vind je eigenlijk nergens. En daarnaast is het straatbeeld toch wel flink veranderd. Toen ik 10 jaar geleden mijn eerste BXje kocht kreeg ik nog van 4 van de 5 vaders van vriendjes te horen dat het zo’n slechte auto zou zijn en altijd geklooi met de vering want als zo’n bal kapot gaat kost het meer dan de auto waard is enzovoorts. Terwijl nu 10 jaar later de opmerkingen die ik krijg wanneer ik vertel dat ik een BX heb eigenlijk in 2 catagorieen zijn samen te vatten:
1:  Dat is toch zo’n auto die op en neer gaat?
2: Ik vind de DS mooier maar de SM is het allerfantastischt!

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  

Erik Janszen
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 509

Gepost: 02 januari 2009 03:56 AM
  [ # 32 ]
gompy58 schreef:

Met mijn zx parkeerde ik nog wel eens ‘s-morgens op een strook die voor de directie bedoeld was. Allemaal Audi, BMW en 1 Masserati en 1 Harley. Meestal kreeg ik daar dan wel commentaar op en moest de auto verplaatst worden…

Na aanschaf van de XM deed ik het nog steeds, op die plek parkeren. Kreeg er met de XM echter nooit meer commentaar op en na enige tijd stond mijn XM gewoon standaard op die plek Cool

Tsja, een XM kan ook op elk niveau meekomen he… laag bij de grond en de neus in de lucht Laughing

Het zegt iets over de XM (prachtige wagen) maar ook iets over mensen…

Waarom ik Frans rijd?

Waarom niet?

Profiel  

Erik Janszen
> 500 berichten
RankRankRankRankRank

Gepost: 02 januari 2009 04:03 AM
  [ # 33 ]
Mechuccio schreef:

Mijn schoonouders zijn ook van die fervente leaserijders, alhoewel schoonmamma toch wel verknocht is aan de kever die mijn vriendin perse wilde hebben (en wie draait op voor het onderhoud Rolling Eyes  Laughing ) Maar iedere keer wanneer de 16V of de HY me in de steek laat, niet dat dat vaak gebeurt, wordt ik toch wel even smakelijk uitgelachen met de steevaste opmerking dat het toch zo fijn is om een auto te hebben die het “gewoon” altijd doet. Dat me dat (op dit moment) geen zier boeit hebben ze inmiddels geaccepteerd. En wanneer ik na een debacle met mijn auto weer vrolijk aan kom rijden wordt ik toch steeds weer toegelachen omdat ie het toch maar weer doet Very Happy
En mijn ouders zijn gewoon verstokte citrofielen, ondanks de stroom leasebakken die pa gehad heeft blijven ze toch altijd trouw aan de Citroen. Er is zoveel leuks op 4 wielen te vinden maar het vertrouwde vreemde dat je bij een troentje hebt vind je eigenlijk nergens. En daarnaast is het straatbeeld toch wel flink veranderd. Toen ik 10 jaar geleden mijn eerste BXje kocht kreeg ik nog van 4 van de 5 vaders van vriendjes te horen dat het zo’n slechte auto zou zijn en altijd geklooi met de vering want als zo’n bal kapot gaat kost het meer dan de auto waard is enzovoorts. Terwijl nu 10 jaar later de opmerkingen die ik krijg wanneer ik vertel dat ik een BX heb eigenlijk in 2 catagorieen zijn samen te vatten:
1:  Dat is toch zo’n auto die op en neer gaat?
2: Ik vind de DS mooier maar de SM is het allerfantastischt!

Kwa familie zit ik dan wel goed,wat nuchterder,mijn ouders zeggen als ik weer iets anders op het oog heb: “Die ZX is toch nog goed,je weet wat je hebt”.

Mijn Zwager (leuke vent): “hoe lang heb je die ZX nu,wat had je daar voor betaald?”

Mijn zus: “ziet er toch nog netjes uit”

Krijg soms wel van anderen opmerkingen,dat ik rationeel niet goed bezig ben,ok zeg ik dan,dan even alleen de feiten…wanneer ik hier mee klaar ben krijg ik geen commentaar meer,want hun auto’s kosten niet meer maar een veelvoud.

Los hier van is de ZX een prima en praktische auto.

Waarom ik Frans rijd?

Waarom niet?

Profiel  

paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9613

Gepost: 02 januari 2009 05:45 AM
  [ # 34 ]

Ik weet nog toen ik de eerste foto’s van de Berlingo zag dat ik dacht van dat gaat een hit worden.
Nu rij ik in nr 4. Laughing

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  

Erik Janszen
> 500 berichten
RankRankRankRankRank

Gepost: 02 januari 2009 06:20 AM
  [ # 35 ]
paso schreef:

Ik weet nog toen ik de eerste foto’s van de Berlingo zag dat ik dacht van dat gaat een hit worden.
Nu rij ik in nr 4. Laughing

Berlingo is ook praktisch,heb ooit gedacht er (van een envoudige) een camper van te maken,maar kwam meer bij kijken (i.v.m. ruimte in lengterichting) dan ik dacht.

Echter nog steeds een optie voor mij.

Waarom ik Frans rijd?

Waarom niet?

Profiel  

Tjerk
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3762

- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Gepost: 02 januari 2009 01:27 PM
  [ # 36 ]

Mooi gezegd heren. Ik heb regelmatig dat ik ga ‘spelen’ (zoals ik het vroeger noemde) met een vriend van school. Meestal zijn dat massaal BMW/Mercedes/Audi fans. Toen ze de XM zagen dachten en zeiden ze echt ‘wat een lelijke onbetrouwbare auto, die roest fucking snel’. Vooraf natuurlijk allemaal beweringen dat het niet comfortabeler kan dan een Mercedes ML of BMW X5. Maar toen ze eenmaal meegereden hadden, wouden ze niet meer anders! Dat comfort voor zo’n lage prijs vonden ze gewoon hele andere koek dan ze gewend waren.

Zo zie je dat Citroën over het algemeen best gewaardeerd wordt. Maar alleen door mensen die het comfort eens meegemaakt hebben! Very Happy

C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV

Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3

Profiel  

Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2329

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 02 januari 2009 01:54 PM
  [ # 37 ]

Ik moest me laatst zo inhouden over een opmerking van een VW rijder, die volgende maand z’n 1e onderhoudsbeurt en modificatie-ronde krijgt. Elk boutje en moertje moet nagetrokken worden Laughing
De lijst was zo lang en er moest zo veel vervangen worden, dat is me met de TCT nog niet gelukt.

Oh ja, en dan vooral de opmerkingen om altijd met deze kou (rond het vriespunt) met de airco aan te rijden…..Vanwege het vocht enzo

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  

2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7778

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 02 januari 2009 02:19 PM
  [ # 38 ]

Begin tijdens zo’n gesprek maar eens over de afschrijving van de gemiddelde grote duitsche sedan. Zijn die mannetjes snel uitgeløld.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8156

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Gepost: 02 januari 2009 03:22 PM
  [ # 39 ]

De blikken die ik toegeworpen kreeg nadat ik vertelde dat ik de ZX van 1992 had verkocht en daarvoor een Xantia uit 1993 had gekocht spraken boekdelen.  Laughing
En ik ging in kilometerstand nog wel terug van 374.000 km naar 316.000 km.  Wink

Patrick

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2864

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 02 januari 2009 04:46 PM
  [ # 40 ]

Mensen die me kennen durven het ‘Citroën-gesprek’ al niet eens meer met me aan, maar onwetenden tuinen er nog in (gelukkig).
Bij de eerste de beste sneer komt het standaard antwoord:
(da’s het leukste als je dan ook doet alsof je verontwaardigd bent)

“Man hou op, wat een kl*tewagens! Denk je een leuke hobby te beginnen door zo’n Citro-barrel aan te schaffen, gaat er gewoon geen ene fl*kker kapot aan die rukbak!
M’n AX is al 22, en doet het gewoon elke dag!
Dus denk je: ik heb de goeie niet, je moet zo’n bollending.
En dus koop je dan zo’n CX ofzo, en wat denk je: weer niet stuk te krijgen!!
Ook dik 22 jaar, dik 2 ton en gewoon gaan…da’s toch niet leuk meer??! “

Moet je ze dan zien kijken…

Laughing

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  

Ries
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2152

- C3 1.4 VTi Exclusive
Gepost: 02 januari 2009 04:51 PM
  [ # 41 ]

Hahaha, ja, das een goeie.
De standaard opmerking die je altijd krijgt als je over een hydropneumaat begint is “Oeoeoeoe, als je maar niet wat met de vering krijgt”

Mijn antwoord is dan ook altijd maar weer “Ach, dat is zo’n beetje het enige wat heel blijft”

Ben je ook meteen uitgeluld..

Profiel  

Tjerk
> 3000 berichten
Totaal aantal Berichten: 3762

- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Gepost: 02 januari 2009 05:16 PM
  [ # 42 ]
Pascal schreef:

Mensen die me kennen durven het ‘Citroën-gesprek’ al niet eens meer met me aan, maar onwetenden tuinen er nog in (gelukkig).
Bij de eerste de beste sneer komt het standaard antwoord:
(da’s het leukste als je dan ook doet alsof je verontwaardigd bent)

“Man hou op, wat een kl*tewagens! Denk je een leuke hobby te beginnen door zo’n Citro-barrel aan te schaffen, gaat er gewoon geen ene fl*kker kapot aan die rukbak!
M’n AX is al 22, en doet het gewoon elke dag!
Dus denk je: ik heb de goeie niet, je moet zo’n bollending.
En dus koop je dan zo’n CX ofzo, en wat denk je: weer niet stuk te krijgen!!
Ook dik 22 jaar, dik 2 ton en gewoon gaan…da’s toch niet leuk meer??! “

Moet je ze dan zien kijken…

Laughing

Laughing  Laughing  Laughing  Laughing  Laughing prachtig! Die ga ik proberen!

C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV

Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3

Profiel  

Erik Janszen
> 500 berichten
RankRankRankRankRank

Gepost: 02 januari 2009 06:36 PM
  [ # 43 ]

Nee das niet leuk meer Laughing

Ik begin vrijwel altijd over een Asstra een G.lf en een ZX uit 93,en de mensen denken: “waar wil ie naar toe?”.

Dit doet het ook goed: “Als die G.lf zo goed was,waarom heb je dan een nieuwe gekocht?”

Waarom ik Frans rijd?

Waarom niet?

Profiel  

Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 11739

- Xantia TD SX
Gepost: 02 januari 2009 07:23 PM
  [ # 44 ]
hogervp schreef:

De blikken die ik toegeworpen kreeg nadat ik vertelde dat ik de ZX van 1992 had verkocht en daarvoor een Xantia uit 1993 had gekocht spraken boekdelen.  Laughing
En ik ging in kilometerstand nog wel terug van 374.000 km naar 316.000 km.  Wink

Patrick

Hahaha, herkenbaar… Ik had wat achterstallig onderhoud weg te werken aan de Breekbix, iedereen op de zaak meteen van koop dan toch wat jongers… Terwijl er een ‘92er P205, een ‘92er Aldi 90 2.6E en een ‘91er VW Passat naast geparkeerd stonden - My Break being a ‘93…

En dan heb ik ook nog zowat de laagste km-stand… pakweg 369K Cool

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 

Profiel  

Tinfoil
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1282

Gepost: 02 januari 2009 10:15 PM
  [ # 45 ]
Ries schreef:

Hahaha, ja, das een goeie.
De standaard opmerking die je altijd krijgt als je over een hydropneumaat begint is “Oeoeoeoe, als je maar niet wat met de vering krijgt”

Mijn antwoord is dan ook altijd maar weer “Ach, dat is zo’n beetje het enige wat heel blijft”

Ben je ook meteen uitgeluld..

en vergelijk de prijs van de gemiddelde schokbreker maar eens met die van een nieuwe, originele veerbol; ik weet wel wat ik liever vervang ...

ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)
ex: C8 2.2 16v Line Ambiance
overig: Ford Focus CC
overig: Mercedes-Benz EQB 250

Profiel  

3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook