is deze combinatie mogelijk ? ..
zo ja heeft iemand foto’s?
bedankt !
Mijn DS—> http://www.mijnalbum.nl/Album=7MAOESVD
Totaal aantal Berichten: 25612
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Alleen door zelfbouw.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 1420
Geregistreerd: 19-10-2007
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
bogaard77 schreef:Alleen door zelfbouw.
Je bedoeld dat als je een 2de dash hebt je dat aan moet passen om em in een 70-er injectie te bouwen?
Ja ben van plan om een tweede type dash in mijn auto te gaan zetten ter voorbereiding op een Jaeger tableau .. maar heb dit zelf nog nooit in combi gezien met een injectie dus vroeg mijn af of dit mogelijk was ..
ik had gehoord dat er sowieso wat voorbereidingen nodig waren met bevestiging beugels.
iemand?
Mijn DS—> http://www.mijnalbum.nl/Album=7MAOESVD
Totaal aantal Berichten: 43302
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Natuurlijk kun je een tweede type dashboard in je ie bouwen. Geen probleem. Je moet alleen wél de complete draadbundel van een auto uit 1968 in je auto gaan bouwen, want het aanpassen van de bestaande bundel is eigenlijk niet mogelijk. Probleem is dan wel dat je de accu moet gaan verplaatsen, want die zit rechts bij een 68’- er. Dat geeft dan weer het probleem dat het luchtfilterhuis niet past, want dat zit rechts bij een IE….
Dus, wat te doen? Een draadbundel maken speciaal voor jouw auto: een hybride van een 67/68 en een 70/71’er draadbundel. Dat is het meeste werk.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
waterman771 schreef:Natuurlijk kun je een tweede type dashboard in je ie bouwen. Geen probleem. Je moet alleen wél de complete draadbundel van een auto uit 1968 in je auto gaan bouwen, want het aanpassen van de bestaande bundel is eigenlijk niet mogelijk. Probleem is dan wel dat je de accu moet gaan verplaatsen, want die zit rechts bij een 68’- er. Dat geeft dan weer het probleem dat het luchtfilterhuis niet past, want dat zit rechts bij een IE….
Dus, wat te doen? Een draadbundel maken speciaal voor jouw auto: een hybride van een 67/68 en een 70/71’er draadbundel. Dat is het meeste werk.
maar aanpassen van de bundel moet toch wel te doen zijn ?
3x8 kabels achter mijn klokken + de schakelaars zijn er een stuk of 3x2
en een 69er had toch ook gewoon een 2de dash ?, of sla ik nu de plank mis ..
Mijn DS—> http://www.mijnalbum.nl/Album=7MAOESVD
Totaal aantal Berichten: 1420
Geregistreerd: 19-10-2007
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Een 69-er heeft kwa vorm bijna het zelfde dash, maar volgens AR is het een heel appart dashboard, de bediening van de luchtroosters is totaal anders, contactslot zit onder het stuur (bij een 67-er dash, zit dat rechts van het stuur en bij jou links) verder zitten in een 69-er dash de rechthoekige knoppen zoals bij jou IE enz enz.
Ik vind het 69-er dash een rare Citroen streek, ze veranderen een kompleet dash, om het een jaar later weer te vervangen voor een heel ander model..