![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_11557.jpg)
Totaal aantal Berichten: 190
Geregistreerd: 17-08-2008
- (Grand) C4 Picasso 1.6 THP 165 aut exlusief
Mijn zoon rijdt een C5 2.0 benzine uit 2003.
Sinds gisteren plotseling een katalysator foutmelding in het display.
Dealer gebeld en deze geeft als reactie: Is een bekend euvel bij dit bouwjaar en komt door de kou. kan geen kwaad zolang de melding niet gaat knipperen. Indien je dit gerepareerd wil hebben moeten we twee kleppen versisselen kosten € 1200,00.
Weet iemand meer over een dergelijk euvel????
Groeten, Gerard.
Met citroen zoef je over de wereld
hey,
ik vindt het nogal wat om over de telefoon zomaar een diagnose te gaan stellen.
het is inderdaad mogelijk dat dat met de kou te maken heeft, maar voor het zelfde geld is het heel iets anders.
ik zou voorstellen om in ieder geval even te laten uit lezen en dan een juiste diagnose te stellen.
het klopt wel dat een knipperend lampje ernstiger is als een brandend lampje… en wat belangrijk is om goed na te gaan of de auto nog gewoon goed loopt.
he succes ermee.
groeten mark
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_11557.jpg)
Totaal aantal Berichten: 190
Geregistreerd: 17-08-2008
- (Grand) C4 Picasso 1.6 THP 165 aut exlusief
Mijn zoon heeft aan dit euvel niks gedaan. vorige week maandag toen er minder vorst was (-2) heb ik de motor gestart. Hoewel het service lampje wel brande ging dit niet knipperen en de motor liep vrij normaal. Gelukkig heeft mijn zoon thans nog een andere auto van de zaak gekregen en was er voldoende vervoer. Gisteren heb ik de auto geheel sneeuwvrij gemaakt en gestart. ( nu + 3 gr) Zelfde symptomen. We zijn een paar km gaan rijden de auto gestopt en twee minuten gewacht en weer gestart. Gelukkig bleef het lampje uit.
Auto gebruikt normaal wat meer olie en mijn zoon koopt die bij het tankstation om bij te vullen. Stom hè, heb ik hem ook gezegd. Mijn theorie is nu dat deze olie (mix) bij -20 te dik is en de hydraulische klepstoters niet goed functioneren ( Mogelijkeheid gevonden bij een ander forum) waardoor de sensor voor de alarmering wordt geactiveerd door een niet goed werkende cilinder.
Zodra de kans aanwezig is dat het weer zo koud wordt gaan we de olie in de garage laten verversen en wachten we af wat de resultaten zijn. Heb dat bij mijn C5 nooit gehad, maar die is nu vervangen door een C4 Picasso 2.0 met EB6V, ook een prima auto.
Groeten, Gerard.
Met citroen zoef je over de wereld
cornelus079 schreef:Mijn theorie is nu dat deze olie (mix) bij -20 te dik is en de hydraulische klepstoters niet goed functioneren ( Mogelijkeheid gevonden bij een ander forum) waardoor de sensor voor de alarmering wordt geactiveerd door een niet goed werkende cilinder.
Zodra de kans aanwezig is dat het weer zo koud wordt gaan we de olie in de garage laten verversen en wachten we af wat de resultaten zijn.
precies en dan 0w30 in de motor… is wel iets duurder maar veel problemen worden dan voorkomen.
hebben er deze winter ook al een aantal gehad. en allemaal geadviseerd om andere olie te proberen.
gr. mark