













































Totaal aantal Berichten: 43340
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
O nee?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste


































Totaal aantal Berichten: 15709
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
waterman771 schreef:O nee?
![]()
![]()
Nee, want dan is onze moderator zijn knalterrein kwijt
Pascal schreef:XMine schreef:Zit in m’n XM ook altijd op de koelwatertemperatuurmeter (4 keer woordwaarde) te loeren. Heb er in m’n 24V nu ook een motorolietemperatuurmeter bij…
Da’s het enige wat ik mis in m’n CX: een fatsoenlijke temperatuurmeter.
Heb al eens een poging ondernomen om het display van een GTI in te bouwen (daar zit wèl een watertemp-meter in), maar helaas is de kabelboom niet universeel en was het geen ‘plug & play’...
daar kom je dus helaas pas achter als je het complete dashboard al hebt gedemonteerd…
Actie dus weer afgebroken.
Zit nog wel met het idee om zo’n rechthoekig klokje uit een serie I in te bouwen, maar zou zo niet weten waar zonder het beeld te verstoren en teveel te slopen..
Misschien km ik op Ebay/MP nog wel eens iets kleins en betrouwbaars tegen.
autostyle of conrad heeft het eea universeel wat metertjes betreft, of je die mooi vind moet je zelf weten. Werken doen ze inieder geval





















Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Dat weet ik: op Ebay wordt je ook doodgegooid met dat spul.
Dat is in 99 van de 100 gevallen een rond klokje van 2”(52mm) die je ergens in moet boren.
Een Serie II heeft gewoon geen plek om dat klokje fatsoenlijk in te bouwen, dan blijft het er toch maar kunstmatig en opgeplakt uitzien…
Zoek nog even verder
‘Spirit of avant-garde’
Wat mij betreft mogen de electrische auto’s langzaam wel eens gaan komen. Waterstof zie ik echt niet gebeuren. Veel te veel nadelen. De meest vervelende is nog wel de enorme druk waarmee het opgeslagen moet worden (dikke tank!) en de vluchtigheid ervan (het lekt door je tankwand heen) zodat je tank leegloopt als je auto stilstaat. bovendien krijg je van een waterstof auto als afvalproduct waterdamp. En wat is waterdamp? Juist, ook een broeikasgas, en een nog veel ergere dan co2 zelfs.
Het enige wat waterstof voor heeft op stroom is dat de overheid het lekker per liter kan aftikken en dus accijns kan gaan heffen plus dat de auto’s complexer worden dus de autofabrikanten meer vervangingsonderdelen kunnen verkopen. En dat is de échte reden dat de autoindustrie en de overheid kickt op waterstof. (ok, en het tanken blijft makkelijk)
Puut technisch en milieutechnisch gezien kunnen we veel beter op electriciteit gaan rijden. accutechniek gaat met sprongen vooruit (en ik hoop zelf nog op de doorontwikkeling van de supercondensator zodat opladen geen uren meer duurt) en ook recycling is prima te doen bij moderne accu’s. Weinig onderdelen die stuk kunnen, stil en tegenwoordig een heel redelijke range van 200-300km. En ja het tanken is nog een ramp natuurlijk. 3 uur wachten tot je accutje vol is is véééél te lang als je geen optie hebt om je auto thuis op te laden.
Sorry voor deze offtopic ops:
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
























Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
metro2005 schreef:Wat mij betreft mogen de electrische auto’s langzaam wel eens gaan komen. Waterstof zie ik echt niet gebeuren. Veel te veel nadelen. De meest vervelende is nog wel de enorme druk waarmee het opgeslagen moet worden (dikke tank!) en de vluchtigheid ervan (het lekt door je tankwand heen) zodat je tank leegloopt als je auto stilstaat. bovendien krijg je van een waterstof auto als afvalproduct waterdamp. En wat is waterdamp? Juist, ook een broeikasgas, en een nog veel ergere dan co2 zelfs.
Het enige wat waterstof voor heeft op stroom is dat de overheid het lekker per liter kan aftikken en dus accijns kan gaan heffen plus dat de auto’s complexer worden dus de autofabrikanten meer vervangingsonderdelen kunnen verkopen. En dat is de échte reden dat de autoindustrie en de overheid kickt op waterstof. (ok, en het tanken blijft makkelijk)
Puut technisch en milieutechnisch gezien kunnen we veel beter op electriciteit gaan rijden. accutechniek gaat met sprongen vooruit (en ik hoop zelf nog op de doorontwikkeling van de supercondensator zodat opladen geen uren meer duurt) en ook recycling is prima te doen bij moderne accu’s. Weinig onderdelen die stuk kunnen, stil en tegenwoordig een heel redelijke range van 200-300km. En ja het tanken is nog een ramp natuurlijk. 3 uur wachten tot je accutje vol is is véééél te lang als je geen optie hebt om je auto thuis op te laden.
Sorry voor deze offtopicops:
Leuk hoor, 300 km rijden en dan 3 uur tanken. Ik hoor de slogan van Veilig Verkeer Nederland al: “3 uur rijden? 3 uur rust!”
Nee, elektrische auto’s gaan er nooit komen. En ik wil er ook helemaal niets meer over horen!!
En inderdaad vreselijk fftopic














































Totaal aantal Berichten: 43340
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Pascal schreef:Dat weet ik: op Ebay wordt je ook doodgegooid met dat spul.
Dat is in 99 van de 100 gevallen een rond klokje van 2”(52mm) die je ergens in moet boren.
Een Serie II heeft gewoon geen plek om dat klokje fatsoenlijk in te bouwen, dan blijft het er toch maar kunstmatig en opgeplakt uitzien…
Zoek nog even verder
Koop je zo’n klokje, sloop je het binnenwerk er uit en beun je dat naast het digitale klokje in het dashboard.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste





















Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
fftopic
Al vanaf 13 januari, bovenaan de vorige pagina!
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30














































Totaal aantal Berichten: 43340
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Midfriesland schreef:
fftopic
Al vanaf 13 januari, bovenaan de vorige pagina!
En? Dus?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Sterker nog,ze gaan electrische auto’s bij ons in het pand bouwen.
In ieder geval een sport uitvoering op basis van de Lotus elise.
En de volkswagen Golf gaat daar voorzien worden van een electromotor.
Dat andere geval heb ik niets over gehoord.
Het was een cx of niks



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
ray schreef:
In ieder geval een sport uitvoering op basis van de Lotus elise.
O ja, die dingen waar ook al geluiden van echte motoren voor te downloaden zijn, zodat je elektrieke auto ook nog een tof geluidje heeft.
Elektrische auto’s, dat is toch echt de toekomst, ben ik bang.








Totaal aantal Berichten: 714
Geregistreerd: 27-12-2007
- C5 2.0 Break Exclusive
Zo lang er heren op nogal errug goede (en vooral grote) voet kunnen leven, voorlopig niet.
PS. Reken er ook de Nederlandse staat erbij: zij hebben een hele grote boterham verdiend aan o.a. de accijns. Ze zullen ongetwijfeld iets verzinnen om de kas riant te spekken
Het kabinet gaat trouwens de leeftijd van -geen bijtelling- auto’s vanaf 2010 bijgestellen van 15 naar 25 jaar.
Hopenlijk is dat een motief om tóch een oldtimer te rijden
Se concentrer sur l’essentiel
Het kabinet gaat trouwens de leeftijd van -geen bijtelling- auto’s vanaf 2010 bijgestellen van 15 naar 25 jaar.
da’s leuk voor zakelijke rijders, maar voor privé-gebruik gaat de lol er wel vanaf als er dankzij de nieuwe regeling na 2010 geen “nieuwe” old-timers meer bijkomen ...
En voorlopig heb ik bij de meeste werkgevers nog altijd nul op het request gekregen als ik om een old-timer leasebak vroeg ...
(even om alles in perspectief te trekken: ikzelf heb er geen problemen mee dat mijn dame niet belastingvrij wordt; anders had ik wel meteen aan een serie 1 begonnen, maar het gaat hierom de discussie, hè )
ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)
ex: C8 2.2 16v Line Ambiance
overig: Ford Focus CC
overig: Mercedes-Benz EQB 250








Totaal aantal Berichten: 714
Geregistreerd: 27-12-2007
- C5 2.0 Break Exclusive
Ja, dan ben ik ook het type wat zou gaan voor een CX van ‘89.. Het is voor vele een absolute heiligschennis, maar toch.. Ik vind de laatste GTI’s 2.5 Turbo’s echt geweldig.
Ik ben wel iemand die graag vooruit wil in bouwjaren om uiteindelijk te eindigen bij een C5 of C6 (vanwege de dagelijkse route woon-werk). De overweging om een klassieker aan te schaffen is eigenlijk nog elke dag aanwezig.
Het zal er ooit van komen (BX, CX of een DS).. Eerst maar eens centjes sparen
Se concentrer sur l’essentiel





















Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Ook ik heb specifiek voor een serie II gekozen, gewoon omdat ik het geheel beter vind smoelen dan een serie I.
En ja: gelukkig kunnen smaken verschillen…
Dan wordt ze straks maar niet belastingvrij, het zij zo.
Daarom heb ik ook een Super uit de laatste bouwjaren: een derde neus vind ik persoonlijk nou eenmaal fantastisch.
‘Spirit of avant-garde’