4 van de 10
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
   
Klassieker angst?
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43340
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 04 januari 2009 09:24 PM
  [ # 46 ]

sorry, knac is sinds enkele jaren een 100% dochter van de anwb. Bel je knac, krijg je anwb. Bel je in het buitenland knac krijg je steunpunt lyon van de ... anwb. in 2006 kreeg je mij dus aan de lijn Laughing  want ik deed knac classic breakdown in Lyon.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
baroen
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 753
Geregistreerd: 09-07-2004

- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
Gepost: 04 januari 2009 09:28 PM
  [ # 47 ]
waterman771 schreef:

sorry, knac is sinds enkele jaren een 100% dochter van de anwb. Bel je knac, krijg je anwb. Bel je in het buitenland knac krijg je steunpunt lyon van de ... anwb. in 2006 kreeg je mij dus aan de lijn Laughing  want ik deed knac classic breakdown in Lyon.

Zoiets heb ik jaren geleden ook begrepen toen ik op de een of andere autobeurs uitleg kreeg over de KNAC door mensen van de KNAC.

troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz);  Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974

troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz);  Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW Wink )

Profiel  
 
jaco
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6145
Geregistreerd: 09-08-2004

Gepost: 04 januari 2009 09:33 PM
  [ # 48 ]

Van angst heb ik geen enkele last. Ook al heb ik geen reet verstand van autotechniek en kan ik zelfs de kleinste probleempjes niet zelf verhelpen, ik stap altijd relaxed in m’n CX om te gaan rijden en maak me nergens zorgen om. Alert ben ik altijd wel.

Gelukkig heb ik ook nog nooit echte grote problemen gehad.

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 04 januari 2009 09:58 PM
  [ # 49 ]
pp! schreef:

en ik ben lid van de KNAC, met een klassiekerpolis, zodat ik ongeacht waar of met welke auto ik pech krijg, ik EN geholpen wordt EN indien niet te fixen de auito gerepatrieerd wordt, wat van de ANWB niet gezegd kan worden

Wellus! En dat heb ik helaas zelf ervaren…

Grappig trouwens, die oldtimervrees. Ik vond het juist eng dat ik plots weer een auto kocht met injectie en andere enge elektronica van “slechts” 15 jaar oud.
Het is dat comfort en snelheid geen echte steekwoorden zijn die bij een eend passen, maar als ik een lange reis moest maken zonder de mogelijkheid tot pechhulp, dan zou ik direct mijn eend uitkiezen. Maar da’s geen CX natuurlijk.
Ik heb geen CX-ervaring, maar ook daar zou ik waarschijnlijk rustiger in zitten zolang het de simpele uitvoeringen betreft.

En dan nog, wat kan je gebeuren? Dat je te laat bent op je werk? Ach, het feit dat je daar dan even helemaal niets aan kunt doen kan ook heel rustgevend werken hoor.

Profiel  
 
ernst23
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004

- C1 Ambiance
- CX Gti
Gepost: 04 januari 2009 10:46 PM
  [ # 50 ]

Tsja, die angst heb ik wel. Dat heb ik alleen met nieuwere auto’s ook, ik hoor zelfs rammeltjes en voel trillingen bij mijn collega in zijn BMW 320d Touring van 2006 Smile
Maar zoals al gezegd, een auto bouwt krediet op en dat heeft de Familiale zeker gedaan afgelopen jaar: 2634km met het hele gezin (6 personen) naar Zuid-Frankrijk op en neer in de mei-vakantie met gemiddeld 130km/uur en 3442km op en neer naar Zuid-Kroatië met caravan in de zomervakantie!
Toverwoord is en blijft voor mij: preventief onderhoud en geregeld rijden met de CX. En een extra inspectie VOOR de grote ritten.

Verder niet al te gek: Postbank doorlopende reisverzekering MET automobilistenhulp in het buitenland, want dan wil ik niet op mezelf aangewezen zijn. In NL heb ik mijn vader en broer:-)

En dan helpt het uiteraard nog om zelf een beetje handig te zijn. Onderweg ooit schakelstangen van de BX vastgezet, een kortsluiting verholpen en afgelopen jaar nog zonder kopp.kabel naar de AMH gereden en daar op straat de kabel vervangen zonder gereedschap Smile

@ Pascal: Heb de vierkante meter van de GTi ingebouwd in de Familiale op dezelfde plek als waar hij zit in de GTi. Heb er geen foto van, maar is wel errug mooi! Er zit wel een CX sensor in, maar weet niet welke.
Hij werkte goed, maar sinds kort niet meer. Daar moet ik dus even naar kijken.

Pascal schreef:

Da’s het enige wat ik mis in m’n CX: een fatsoenlijke temperatuurmeter.
Heb al eens een poging ondernomen om het display van een GTI in te bouwen (daar zit wèl een watertemp-meter in), maar helaas is de kabelboom niet universeel en was het geen ‘plug & play’...
daar kom je dus helaas pas achter als je het complete dashboard al hebt gedemonteerd…
Actie dus weer afgebroken.
Zit nog wel met het idee om zo’n rechthoekig klokje uit een serie I in te bouwen, maar zou zo niet weten waar zonder het beeld te verstoren en teveel te slopen..

Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”

Profiel  
 
Ami8
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 347
Geregistreerd: 18-03-2004

- Ami 8 berline
- CX 20 Familiale
Gepost: 05 januari 2009 12:20 AM
  [ # 51 ]

Nooit echt spanningen gehad om met een oldtimer op pad te zijn. Met de Ami ver in Frankrijk geweest. Verstopte stationair sproeier gehad… rijdt nogal beroert zeker als je file hebt… Pas bij thuiskomst ontdekt dat het die sproeier was…  Surprisedops:  bedankt Pa!  Wink

Met de CX moet het gaan blijken. Tot nu toe geen spannende zaken meegemaakt. Gewoon lekker rijden en oortjes en oogjes goed openhouden!  4eyes

Een temperatuurmeter moet ik ook nog hebben! lijkt me wel fijn als de zomervakantie straks weer voor de deur staat. Ik volg de tips met interesse!

Met amicale bye groet,

Ami 8 berline, 1977, Bleu Myosotis.
Ami 6 club berline, 1969, wit met rood dak
C5 2.2hdi berline

Kijk ook eens op: www.amivereniging.nl

Profiel  
 
yke
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 859
Geregistreerd: 30-10-2004

- CX 2400 GTI
Gepost: 05 januari 2009 12:30 AM
  [ # 52 ]

Ja ik snap die angst/ spanning wel. Het heeft er vooral mee te maken dat ik met alle vier de CX die ik heb gehad wel problemen heb gehad, vooral lekke leidingen. Daarom ben ik nu bij mijn huidige CX alle enigzins verdachte leidingen aan het vervangen. Verder moet een auto idd krediet opbouwen met kilometers en ik heb daar te weinig tijd voor. Als de leidingen gedaan zijn denk ik dat er toch een hele mooie tijd mee ga hebben. Motorisch heeft de CX mij bijna nooit laten staan ... Wink

Profiel  
 
Ami8
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 347
Geregistreerd: 18-03-2004

- Ami 8 berline
- CX 20 Familiale
Gepost: 05 januari 2009 12:41 AM
  [ # 53 ]

mij bijna nooit

Bijna = niet nooit…  Twisted Evil Ook de kleinere storingen zij interessant Idea

Met amicale bye groet,

Ami 8 berline, 1977, Bleu Myosotis.
Ami 6 club berline, 1969, wit met rood dak
C5 2.2hdi berline

Kijk ook eens op: www.amivereniging.nl

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43340
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 05 januari 2009 12:48 AM
  [ # 54 ]
ernst23 schreef:

Verder niet al te gek: Postbank doorlopende reisverzekering MET automobilistenhulp in het buitenland, want dan wil ik niet op mezelf aangewezen zijn.

En die loopt dus ook via….. juist… de anwb Cool

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
ernst23
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004

- C1 Ambiance
- CX Gti
Gepost: 05 januari 2009 01:38 AM
  [ # 55 ]

Wist ik Wink En goedkoper dan de ANWB hehe.
Gaat ook al in als je thuis vertrekt.
ANWB is denk ik ook de beste, die hebben lijkt me het meest uitgebreide netwerk.

waterman771 schreef:
ernst23 schreef:

Verder niet al te gek: Postbank doorlopende reisverzekering MET automobilistenhulp in het buitenland, want dan wil ik niet op mezelf aangewezen zijn.

En die loopt dus ook via….. juist… de anwb Cool

Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 05 januari 2009 01:02 PM
  [ # 56 ]
ernst23 schreef:

 

@ Pascal: Heb de vierkante meter van de GTi ingebouwd in de Familiale op dezelfde plek als waar hij zit in de GTi. Heb er geen foto van, maar is wel errug mooi! Er zit wel een CX sensor in, maar weet niet welke.
Hij werkte goed, maar sinds kort niet meer. Daar moet ik dus even naar kijken.

Maar dat zijn serie I’s…in een serie II heppie daar dus geen plek voor..

Wink

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
ernst23
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004

- C1 Ambiance
- CX Gti
Gepost: 05 januari 2009 09:50 PM
  [ # 57 ]

Surprisedops:  Vergeet steeds dat jij een S2 hebt…

Pascal schreef:
ernst23 schreef:

@ Pascal: Heb de vierkante meter van de GTi ingebouwd in de Familiale op dezelfde plek als waar hij zit in de GTi. Heb er geen foto van, maar is wel errug mooi! Er zit wel een CX sensor in, maar weet niet welke.
Hij werkte goed, maar sinds kort niet meer. Daar moet ik dus even naar kijken.

Maar dat zijn serie I’s…in een serie II heppie daar dus geen plek voor..

Wink

Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”

Profiel  
 
22TRS
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 20
Geregistreerd: 30-04-2008

- Berlingo 2.0HDI 600
- CX 22 TRS
Gepost: 06 januari 2009 04:01 AM
  [ # 58 ]
jaco schreef:

Van angst heb ik geen enkele last. Ook al heb ik geen reet verstand van autotechniek en kan ik zelfs de kleinste probleempjes niet zelf verhelpen, ik stap altijd relaxed in m’n CX om te gaan rijden en maak me nergens zorgen om. Alert ben ik altijd wel.

Gelukkig heb ik ook nog nooit echte grote problemen gehad.

de 22 TRS laat mij ook never nooit in de steek, zeg nooit nooit, maar in 2 jaar niet 1 keer. Goed onderhoud en sapjes aan boord…....is genoeg!

Profiel  
 
XMine
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 844
Geregistreerd: 05-12-2006

Gepost: 06 januari 2009 10:12 AM
  [ # 59 ]

Met de Italiaanse bolide van 2003 uit onze rijstal hebben we nog veel meer angsten… Ding staat nu (weer) bij de garage. Men denkt dat het iets met de kleppen is, maar daarvoor moet de kop er eerst wel af. Daarvoor hebben ze 2 dagen nodig = 1500 euro. Dan nog de reparatie uitvoeren…

points
(Hoewel daar ook wel eens iets mee gebeurt).

Citroënloos

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6503
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 07 januari 2009 01:24 PM
  [ # 60 ]

Van oldtimerangst hier geen sprake. Nou gebruik ik mijn CX niet dagelijks en al helemaal niet in de winter, maar in 4 jaar tijd heeft ze me nog nooit laten staan. Dus gesteund door die goede ervaring stap ik elke keer vol vertrouwen in. De XM heeft meer probleempjes dan de CX, maar die wordt dan ook dagelijks/wekelijks gebruikt.

Ik heb eigenlijk vooral klassiekerangst als ze NIET voor de deur staat. Buiten het ‘seizoen’ dus. Staat ze nog wel in de stalling, is er niks tegenaan gevallen, stáát de stalling er eigenlijk nog wel…? Kan niet wachten tot het maart is, dan mag ze er weer uit.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
 
4 van de 10
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook