175.000km veel voor xsara break met g3?
Bart-xsara
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 325
Geregistreerd: 05-06-2006

Gepost: 05 januari 2009 12:30 AM

Hallo, ik heb mijn zoektocht voor een vervanger van mijn xsara break van bijna 10 jaar hervat. Gisteren een proefrit gemaakt in een break 1.6i 16v DifferenceII 2005 met 175.000km op de klok met g3 installatie. De auto ziet er goed uit en rijdt goed, maar heeft ook veel elektrische snufjes t.o.v mijn huidige break uit 1999. Het onderhoudsboekje is aanwezig en ingevuld (ex lease auto) maar omdat ik nu niet voorzien ben van boordcomputer, cruisecontrol e.d vraag ik me af wat de ervaringen hier op het forum zijn met evt storingen en reparaties aan de elektronica of gasinstallatie. Zie diverse opmerkingen over koprevisie noodzakelijk bij 200.000km?  of problemen met com2000 (weet niet eens of dat ook op deze zit). Kortom wie heeft ervaringen met dit type Citroën op gas.

Pre Citroën tijd: Ford Escort bravo 1.1 1982, Escort 1.4 1987 en Escort 1.4i 1989.
ZX Aura     1.6i 8v 1991.
Xsara Break 1.6i 8V 1999.
Xsara Break 1.6i 16V 2005 (ingeruild na 9,5 jaar trouwe dienst)
VW Golf variant Highline 1,2TSI 2012
Nu: VW Golf variant Highline 1,0TSI DSG 2019

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27941
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 05 januari 2009 09:24 PM
  [ # 1 ]

De com2000 zit in de meeste Xsara type 2, dat is een zwak punt.
Je kan er ook niets over zeggen of die in goede staat is of niet….

Over problemen met de boardcomputer of cruise control heb ik eigenlijk nog niet veel gehoord Wink
Gewoon even goed testen of alle nu naar behoren werkt.

Profiel  
 
tonnyboy2
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 62
Geregistreerd: 23-10-2008

Gepost: 05 januari 2009 09:46 PM
  [ # 2 ]

lpg > kilometers

Mijn Coupe heeft ook de 1.6 16v motor (peugeot/citroën) op een AG - gasinstallatie , een paar maanden geleden gekocht met 175.000 km , maar deze is van 2001 en ook een ex-lease-auto met een volledig ingevuld onderhoudsboekje (prima onderhouden) wat de com2000 is , ik weet ‘t niet , zou ‘t wel willen weten , nog niets over gehoord ,,wel al een paar reparaties uit laten voeren (zie vorige berichten van mij) maar mij was verzekerd dat deze motoren veel km zonder koprevisie aankunnen , jou Break heeft alleen snelwegkilometers ,dus gaat zeker nog 175.000 km mee. en de problemen die komen moet je maar voor lief nemen (doe ik ook) Want alleen een Xsara rijdt als een Xsara , groeten Ton Cool

In bezit :
Xsara 1.6 VTR 16v
ID 19b (1971)
in bezit gehad :
CX
GSA X3
Xantia

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27941
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 05 januari 2009 09:52 PM
  [ # 3 ]

Re: lpg > kilometers

tonnyboy2 schreef:

wat de com2000 is , ik weet ‘t niet , zou ‘t wel willen weten , nog niets over gehoord

Dat is je knipperlichthendel Wink
Deze dingen hebben een reputatie om stuk te geen, ik weet niet of de nieuwe beter zijn.
Soms zijn ze op te knappen door de sleepcontacten schoon te maken…

Duur dingetje nieuw, zo’n 300 euro volgens mij Wink

Profiel  
 
tonnyboy2
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 62
Geregistreerd: 23-10-2008

Gepost: 06 januari 2009 12:25 AM
  [ # 4 ]

knipperlichthandle

Dat is dan erg duur ,,€ 300 ‘t is nogal wat ,,,nou , want voorzichtiger mee omgaan , dunkt mij.  Ik heb alleen nog een haperende snelheidssensor en ben er dit weekend achter gekomen , dat ik in 5000 km , 1 liter olie heb verbruikt, lijkt mij veel , in de gaten houden maar…Groeten Ton Idea

In bezit :
Xsara 1.6 VTR 16v
ID 19b (1971)
in bezit gehad :
CX
GSA X3
Xantia

Profiel  
 
r1Ch
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1146
Geregistreerd: 16-09-2007

Gepost: 06 januari 2009 12:41 AM
  [ # 5 ]

Re: knipperlichthandle

tonnyboy2 schreef:

Dat is dan erg duur ,,€ 300 ‘t is nogal wat ,,,nou , want voorzichtiger mee omgaan , dunkt mij.  Ik heb alleen nog een haperende snelheidssensor en ben er dit weekend achter gekomen , dat ik in 5000 km , 1 liter olie heb verbruikt, lijkt mij veel , in de gaten houden maar…Groeten Ton Idea

Veel olie is 1 op 1000 km of minder km. 1 liter op 5000 valt wel mee lijkt mij en dus naar mijn oordeel niet ernstig.

Over de com2000. Ik weet niet of dit helpt, maar ik gebruik de richtingaanwijzer zo weinig mogelijk Razz. Ik gebruik alleen op rotondes als ik verkeer zie en anders bijna nooit. Helpt dit de com2000 te sparen?

Zelfde geldt voor als ik de auto op slot doe, dit doe ik dus bijna nooit. Er ligt niks waardevols in, dus mochten ze willen kijken, dan kan dat gerust zonder een ruit in te slaan.

gr Richard

Profiel  
 
Bart-xsara
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 325
Geregistreerd: 05-06-2006

Gepost: 06 januari 2009 10:00 AM
  [ # 6 ]

Okay bedankt voor de reacties, ga vandaag denk ik nog even weer kijken.
Wat me ook opviel is dat de plastic kappen links en rechts in de motorruimte niet meer aanwezig waren, zie ook hier:
http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=161980&sid=50c34f653bb0026ee2e3c5d7630e4556
En de afdekkap van de multiriem was weg. Toch raar omdat de auto dealer onderhouden is (boekje aanwezig gestempeld) zullen ze zoiets vergeten terug te zetten? Nou ja hij rijdt goed zal er nog over denken of dat reden is om hem niet te kopen, zal eerst bij de dealer informeren wat die kappen kosten

Pre Citroën tijd: Ford Escort bravo 1.1 1982, Escort 1.4 1987 en Escort 1.4i 1989.
ZX Aura     1.6i 8v 1991.
Xsara Break 1.6i 8V 1999.
Xsara Break 1.6i 16V 2005 (ingeruild na 9,5 jaar trouwe dienst)
VW Golf variant Highline 1,2TSI 2012
Nu: VW Golf variant Highline 1,0TSI DSG 2019

Profiel  
 
r1Ch
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1146
Geregistreerd: 16-09-2007

Gepost: 06 januari 2009 11:04 AM
  [ # 7 ]
Bart-xsara schreef:

Okay bedankt voor de reacties, ga vandaag denk ik nog even weer kijken.
Wat me ook opviel is dat de plastic kappen links en rechts in de motorruimte niet meer aanwezig waren, zie ook hier:
http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=161980&sid=50c34f653bb0026ee2e3c5d7630e4556
En de afdekkap van de multiriem was weg. Toch raar omdat de auto dealer onderhouden is (boekje aanwezig gestempeld) zullen ze zoiets vergeten terug te zetten? Nou ja hij rijdt goed zal er nog over denken of dat reden is om hem niet te kopen, zal eerst bij de dealer informeren wat die kappen kosten

Die moet ie er gewoon bij leveren. Stel je voor dat er een bumper niet opzat, dan koop je die zelf toch niet? En dat stempelen dat ken ik wel, veel autobedrijven stempelen gewoon hoor, ik heb het zelf meegemaakt hoe ze dat doen Wink. Bij welke garage is het? Al gelezen op fora over de garage? Pas op dat je “geen kat in de zak koopt”!

Veel succes en we horen het wel, gr Richard

Profiel  
 
Bart-xsara
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 325
Geregistreerd: 05-06-2006

Gepost: 06 januari 2009 12:32 PM
  [ # 8 ]

@r1Ch hij staat in de handel (lage prijs) en niet bij de dealer, hij is bij 2 citroën dealers in onderhoud geweest. De 1e heeft hem afgeleverd en tot de 120000km beurt in onderhoud gehad, en 2e heeft hem zijn 140 en 160000 beurt gegeven met beidde gebelt en hebben geen bijzonderheden te melden. heeft gewoon het reguliere onderhoud gehad. Hij is nu bijna aan zijn 180000 beurt toe.

Pre Citroën tijd: Ford Escort bravo 1.1 1982, Escort 1.4 1987 en Escort 1.4i 1989.
ZX Aura     1.6i 8v 1991.
Xsara Break 1.6i 8V 1999.
Xsara Break 1.6i 16V 2005 (ingeruild na 9,5 jaar trouwe dienst)
VW Golf variant Highline 1,2TSI 2012
Nu: VW Golf variant Highline 1,0TSI DSG 2019

Profiel  
 
Bart-xsara
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 325
Geregistreerd: 05-06-2006

Gepost: 06 januari 2009 05:11 PM
  [ # 9 ]

Heb net een wat langere proefrit gemaakt met ook wat snelweg km’s, auto rijdt op zich goed. Toch heb ik koop ik hem niet, na de proefrit ook wat kleine lekkage onder de radiateur ontdekt ook is een glasje van de verstralers gescheurd. Aangezien het een auto zonder garantie is en meenemen zoals ie er staat. Is dit met de eerder genoemde missende kappen voor mij toch reden genoeg om maar even verder te zoeken.
Wat mij betreft kan hier dan ook een slotje op, en meldt ik me wel weer als ik wat anders tegenkom.

Pre Citroën tijd: Ford Escort bravo 1.1 1982, Escort 1.4 1987 en Escort 1.4i 1989.
ZX Aura     1.6i 8v 1991.
Xsara Break 1.6i 8V 1999.
Xsara Break 1.6i 16V 2005 (ingeruild na 9,5 jaar trouwe dienst)
VW Golf variant Highline 1,2TSI 2012
Nu: VW Golf variant Highline 1,0TSI DSG 2019

Profiel  
 
r1Ch
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1146
Geregistreerd: 16-09-2007

Gepost: 06 januari 2009 06:29 PM
  [ # 10 ]
Bart-xsara schreef:

Heb net een wat langere proefrit gemaakt met ook wat snelweg km’s, auto rijdt op zich goed. Toch heb ik koop ik hem niet, na de proefrit ook wat kleine lekkage onder de radiateur ontdekt ook is een glasje van de verstralers gescheurd. Aangezien het een auto zonder garantie is en meenemen zoals ie er staat. Is dit met de eerder genoemde missende kappen voor mij toch reden genoeg om maar even verder te zoeken.
Wat mij betreft kan hier dan ook een slotje op, en meldt ik me wel weer als ik wat anders tegenkom.

Als ik het zo lees, denk ik dat het verstandig is om idd ook niet tot koop over te gaan. Helaas had ik die van mij wel gekocht, goede staat, weinig km, maar wel met lekke koppakking. Toch nog de helft vergoed gekregen, leek mij wel netjes. Overigens was mijn xsara ook relatief “goedkoop”.

succes met de zoektocht, weer een xsara?

gr Richard

Profiel  
 
Bart-xsara
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 325
Geregistreerd: 05-06-2006

Gepost: 06 januari 2009 07:17 PM
  [ # 11 ]

@r1Ch ja dat denk ik wel de xsara bevalt op zich goed en is inderdaad relatief goedkoop. Bij de handelaar kon ik nog wel wat korting krijgen i.v.m de missende of defecte onderdelen. Maar had er zelf toch niet zo’n goed gevoel bij, het zegt toch iets over de staat van onderhoud een “normale” garage zet de onderdelen toch weer terug na een servicebeurt.  En het lijkt me toch niet dat een leaserijder dit er zelf afsleutelt. En op zich is er met mijn huidige auto niks mis alleen heeft ie bijna 210000km gelopen en je wil wel eens wat anders. En met mijn huidige km’s per jaar zou gas wel uitkunnen denk als de installatie al in de auto aanwezig is. Bovendien heb ik niet zoveel zin om gelijk weer vreselijk te gaan sleutelen als je net een andere auto gekocht hebt, terwijl de huidige helemaal in orde is. Oh ja tijdens de proefrit viel me ook nog op dat de linker box geen geluid gaf. Dus al met al een aardig to do lijstje bij deze wagen. Wat jou koppakking reparatie betreft inderdaad dat is netjes om het “leed” te delen. Dat was hier niet aan de orde en mijn ervaring is toch dat de reparaties vaak net ff duurder uitvallen als begroot.

Pre Citroën tijd: Ford Escort bravo 1.1 1982, Escort 1.4 1987 en Escort 1.4i 1989.
ZX Aura     1.6i 8v 1991.
Xsara Break 1.6i 8V 1999.
Xsara Break 1.6i 16V 2005 (ingeruild na 9,5 jaar trouwe dienst)
VW Golf variant Highline 1,2TSI 2012
Nu: VW Golf variant Highline 1,0TSI DSG 2019

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27941
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 06 januari 2009 08:43 PM
  [ # 12 ]

Ik zou er nog maar eens over nadenken Wink
Deze uitvoering is zeer luxe uitgerust met een prettige motor. Op een Exclusive na valt er niet veel beters te krijgen bij de Xsara.

Zover ik weet zijn er weinig problemen bekend met deze motor e.d. Wink

Ik weet niet wat ze er precies voor vragen, maar die kappen is natuurlijk geen probleem.
De auto doet het prima zonder en op de sloop vast wel te vinden voor weinig… Wink
Voor het lampje hetzelfde.

De radiator is natuurlijk wel wat geld, maar als je deze vervangt weet je ook dat je er weer heel wat km’s tegenaan kan.

Je heb zelf de voordelen van deze auto al genoemt.

- je rijdt veel dus op LPG goedkoop rijden
- luxe uitvoering
- prijs is netjes zeg je
- motor is stiller dan je huidige Xsara
- deze motor is ook zuiniger dan van je eigen Xsara
- rijdt goed

Je eigen Xsara kan met deze kmstand net zo goed wat mankementen gaan vertonen waar je geen garantie op heb.

Succes ermee! Wink

Profiel  
 
garco
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 134
Geregistreerd: 19-08-2004

Gepost: 07 januari 2009 09:18 AM
  [ # 13 ]

Re: knipperlichthandle

r1Ch schreef:


Over de com2000. Ik weet niet of dit helpt, maar ik gebruik de richtingaanwijzer zo weinig mogelijk Razz. Ik gebruik alleen op rotondes als ik verkeer zie en anders bijna nooit. Helpt dit de com2000 te sparen?
gr Richard

Dit lijkt mij onzin. Ik gebruik mijn richtingaanwijzer tot in het overdrevene, en heb er na 145.000 kilometer geen problemen mee.
Ik hoop wel dat je richting aangeeft als je afslaat of van baan verwisselt op de snelweg…  Wink

Maar dit was de vraag niet van ts.

Mijn Xsara Break op G3 heeft na 145.000 één keer een storing gehad aan de Lpg-installatie. Wat het was weet ik niet (leaseauto) en er is wel één en ander vervangen. Voor de rest nooit problemen, maar dat wist je al Wink

Arjan Verkade schreef:

- motor is stiller dan je huidige Xsara

Hier ben ik het niet mee eens. Ik kan het niet vergelijken met de oude Xsara, maar ik vind mijn auto niet echt stil in vergelijking tot andere auto’s.

Kijk ook een op: http://www.imcdb.org als je van auto’s en films houdt!

Profiel  
 
giant
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 44
Geregistreerd: 04-01-2006

Gepost: 07 januari 2009 10:05 AM
  [ # 14 ]

mijn xsara break 16i 16v is uit 2002. Com 2000 in garantie vervangen na twee maanden.  Sindsdien na 90.000 km geen probleem mee gehad. Overigens ook nooit problemen met al de rest van de elektronica.

Wat betreft die kappen : ergens op dit forum hgeb ik eens gelezen dat sommige garages deze weglaten aangezien de twee schroefknopjes wel eens lastig kunnen doen.  In ieder geval zijn deze bij mijn garage steeds terug op hun plaats gezet.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27941
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 07 januari 2009 08:57 PM
  [ # 15 ]

Re: knipperlichthandle

garco schreef:
Arjan Verkade schreef:

- motor is stiller dan je huidige Xsara

Hier ben ik het niet mee eens. Ik kan het niet vergelijken met de oude Xsara, maar ik vind mijn auto niet echt stil in vergelijking tot andere auto’s.

Naar mijn idee is de 1.6 16v stiller als de 1.6i Wink
En met 110 pk tegenover 90 pk zeker een stuk soepeler.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook