Totaal aantal Berichten: 7072
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Ik heb een tijdje terug een setje mislampen gescoord voor me xantia.
Alleen een xantia is een stuk “complexer” dan een bx, nu moet ik niet alleen gaten in de bumper zagen en ze erin klikken, maar de bumper demonteren, de mistlampen monteren nadat ik gaten heb gezaagd in de bumper.
Nouja om een lang verhaal kort te maken, hoe krijg ik die bumper eraf?
koplampen en gril eraf? en dan kan ik bij bovenste bouten / schroeven? Aan de onderkant heb ik ze al wel gezien.
Zit hij verder nog ergens vast?
Ik kan zelf wel gaan prutsen maar als iemand me het kan vertellen ben ik met deze kou iets sneller klaar (wat ook wel weer zo fijn is)
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 177
- C5 3.0 v6 exclusief
Re: demonteren voorbumper
McDean schreef:Ik heb een tijdje terug een setje mislampen gescoord voor me xantia.
Alleen een xantia is een stuk “complexer” dan een bx, nu moet ik niet alleen gaten in de bumper zagen en ze erin klikken, maar de bumper demonteren, de mistlampen monteren nadat ik gaten heb gezaagd in de bumper.
Nouja om een lang verhaal kort te maken, hoe krijg ik die bumper eraf?
koplampen en gril eraf? en dan kan ik bij bovenste bouten / schroeven? Aan de onderkant heb ik ze al wel gezien.
Zit hij verder nog ergens vast?
Ik kan zelf wel gaan prutsen maar als iemand me het kan vertellen ben ik met deze kou iets sneller klaar (wat ook wel weer zo fijn is)
hey
als je in de wielkuip kijk zowel links als rechts zie je een ovaal kapje zitten daar zit aan beide zijden een bout m8 [sleutel 13 ] en waar de bumper aan het zijscherm grenst zit een schroefje en onder op de bumper 3 keer m6
gr sjoerd
Re: demonteren voorbumper
McDean schreef:Alleen een xantia is een stuk “complexer” dan een bx
En kwalitatief ook een stuk beter
Sorry kon het niet laten, nu maar weer even serieus, Xantia bumper is inderdaad een rotklusje wat je niet even snel doet. Voor de bout in de wielkuip is een ringratel-13 aanbevolen anders ben je een dag bezig. Je ben in iedergeval wel even zoet voor de eerste keer, met de huidige vrieskou geen pretje
Totaal aantal Berichten: 7072
- BX Sport MK2
- AX GT chic
ok, front kan dus blijven zitten?
alleen in de wielkasten en aan de onderkant??
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Door dat kleine ovale luikje kan wel maar met deze temperaturen voel je na 10 minuten niet eens dat je vingertoppen hebt, laat staan waar ze uithangen.
Sneller is om gewoon aan beide zijden de binnenkuip eruit te trekken.
Gebruik in ruime mate kruipolie voordat je gaat losdraaien.
Ik weet niet meer of het een moer of bout was, maar één helft van de verbinding zit meegegoten in het kunststof van de bumper.
Als de draad erg vuil is zal ie in de bumper gaan meedraaien en dan ben je de sjaak
Koplampen kun je laten zitten, zelf haal ik altijd de grille en de richtingaanwijzers eraf.
Als je toch de bumper eraf hebt liggen kun je meteen het overloopslangetje van de ruitensproeiertank omhoog leggen.
Ik heb dat slangetje omhoog geleid de motorruimte in, nu kan ik tijdens het vullen zien wanneer het tankje vol is
Success, Piet
Totaal aantal Berichten: 485
- Xantia 1.8 16v Tentation (G3)
- CX GTi
- Xantia 1.8i 16v break (LPG-G3)
Als de draad erg vuil is zal ie in de bumper gaan meedraaien en dan ben je de sjaak
Of verroest
Als je toch de bumper eraf hebt liggen kun je meteen het overloopslangetje van de ruitensproeiertank omhoog leggen.
Ik heb dat slangetje omhoog geleid de motorruimte in, nu kan ik tijdens het vullen zien wanneer het tankje vol is
En dat is een hele nuttige tip
“If everybody is thinking alike, then somebody isn’t thinking.”
Lt.Gen. George S. Patton