2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 

Vakantie 2009 Waarheen leidt de weg die wij moeten gaan.
tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5999

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 08 januari 2009 05:05 PM
  [ # 16 ]

Cool  een juweeltje…

De eerste keer dat ik daar kwam was ik 11. Dat heeft toendertijd zo’n indruk op me gemaakt dat ik best durf te stellen dat dit wondertje van de architectuur mijn interesses in architectuur en design hebben getriggerd.. Smile

Profiel  

2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7778

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 08 januari 2009 05:11 PM
  [ # 17 ]

Ik kreeg deze week weer post uit frankrijk, geadresseerd aan Mr. et Mme Digidaan, of we weer eens naar Camping Le Fief in de Gard komen kijken.

Nou is Mme Digidaan niet meer in de picture, en in mijn eentje ga ik niet op vakantie. Even afwachten dus. Ook al zou ik graag weer een weekje die kant op gaan.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7778

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 08 januari 2009 05:12 PM
  [ # 18 ]
toniclight schreef:

de kerk in Ronchamp

Da’s inderdaad een bijzonder gevalletje.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4569

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 08 januari 2009 05:32 PM
  [ # 19 ]
tilanus schreef:

Cool  een juweeltje…

De eerste keer dat ik daar kwam was ik 11. Dat heeft toendertijd zo’n indruk op me gemaakt dat ik best durf te stellen dat dit wondertje van de architectuur mijn interesses in architectuur en design hebben getriggerd.. Smile

Ik was 5 toen mijn ouders ons hier mee naar toe namen. Daarna ben ik er nog twee keer geweest. En nu wil het ook mijn kinderen laten zien.

Jeroen

Profiel  

Tjerk
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3762

- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Gepost: 08 januari 2009 07:15 PM
  [ # 20 ]

Het wordt waarschijnlijk weer Italië Confused Leuk land hoor, heerlijk klimaat, lekker eten, maar op de 1 of andere manier mis ik Frankrijk wel… Wink

C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV

Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3

Profiel  

Mighel
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 838

Gepost: 08 januari 2009 08:05 PM
  [ # 21 ]

Eind januari even een weekendritje naar audresselles (nord-pas-de-calais) aan de kust.

De zomervakantie wordt met de klapkar naar de kop van bretagne (landeda, 25 km boven brest) met een tussenstop in normandie (luc-sur-mer, 25 km van caen). Getwijfeld over Zweden, maar het blijft een dure rit/vaart naar zweden voor een student.

Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)

Profiel  

hendrik69
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 485

- Xantia 1.8 16v Tentation (G3)
- CX GTi
- Xantia 1.8i 16v break (LPG-G3)
Gepost: 08 januari 2009 08:44 PM
  [ # 22 ]

Dit jaar word het vliegen naar ZO-Azië. Bangkok, Rayong, Pnom Penh en Saigon staan op het programma. Een dag voor Bangkok vind ik ruim voldoende. De overige steden en stranden blijf ik wat langer. Wel alles met de auto (Toyoto pickup). En familie bezoek natuurlijk Crying or Very sad

“If everybody is thinking alike, then somebody isn’t thinking.”
Lt.Gen. George S. Patton

Profiel  

Erik Janszen
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 509

Gepost: 09 januari 2009 01:54 AM
  [ # 23 ]
Mechuccio schreef:

Oh Very Happy Qua Frankrijk vind ik Fecamp altijd erg mooi. Maar daar is geen zandstrand maar dikke keien, prachtige omgeving en goed eten maar als je ene strandganger bent zit je daar mis.

Verder ben ik enkele jaren zeer prettig op vakantie gegaan in Penvins, dat is een klein dorpje aan zee met 2 campings in Bretagne, vanaf Roermond exact 1000KM rijden. Ook daar is veel goed en goedkoop lekkers te eten, schitterende stranden en veel in de buurt als je wat cultuur wilt snuiven.

Dan ben ik nog een paar keer in Brest geweest, maar dat waren vreselijke zuipvakanties en ik kan je niet zeggen of daar erg veel meer te doen is, ik vermoed overigens van wel Laughing

En als je echt knallende zon wilt (met garantie bijna) en prachtige stranden en wellicht zelfs golfsurfen wilt gaan doen dan is Biarritz ook een aanrader, maar alles is daar wel vreselijk veel duurder dan aan de westkust van Frankrijk.

Ben vorig jaar dagje in Le Treport geweest (normandië) en in 2002 gecampeerd in Bayeux (1e dag op Omaha Beach in hotel ivm regen) en van daaruit naar Mt. st. Michel e.o. geweest,in 2006 ben ik naar Rennes e.o. geweest maar niet die kant van Bretagne waar jij zat,en in het zuid westen ben ik nog nooit geweest,moet er ook maar eens van komen,te beginnen ergens in de Loire,mooi plan voor 2010.

Waarom ik Frans rijd?

Waarom niet?

Profiel  

Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3455

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 09 januari 2009 01:58 AM
  [ # 24 ]
Erik Janszen schreef:

Ben vorig jaar dagje in Le Treport geweest (normandië) en in 2002 gecampeerd in Bayeux (1e dag op Omaha Beach in hotel ivm regen) en van daaruit naar Mt. st. Michel e.o. geweest,in 2006 ben ik naar Rennes e.o. geweest maar niet die kant van Bretagne waar jij zat,en in het zuid westen ben ik nog nooit geweest,moet er ook maar eens van komen,te beginnen ergens in de Loire,mooi plan voor 2010.

Oh dan ben je inderdaad wel vlakbij geweest. Vanuit Rennes rij je door naar Vannes, en dan ligt Sarzeau nog ongeveer 30 kilometer van Vannes af en Penvins (echt heel klein) ligt een kilometer of 6 van Sarzeau aan, recht aan de kust. Daar vlakbij ligt ook St. Jacques (waar die grote schelpen naar vernoemd zijn) bij St. Jacques kun je ook nog lekker oesters plukken uit de zee. Mocht je er in de buurt komen dan is dat zeker een aanrader, ik heb me er jaren kostelijk vermaakt.

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  

Erik Janszen
> 500 berichten
RankRankRankRankRank

Gepost: 09 januari 2009 02:31 AM
  [ # 25 ]

Ik ga het liefst ieder jaar ergens anders,ben wel 2x op Mt st. Michel geweest (vriend van me had het nog nooit gezien en het is wel een icoon,dan nog maar eens) en dit jaar waarschijnlijk Gorges du Verdon ook al eens in ‘96 geweest,maar daar toen slecht 3 dagen geweest,en das een beetje kort.Daarna ligt de focus denk ik een beetje op de Loire e.o. net ff route-ge-planned Remunj-Biarritz 1211km,in 2 etappes heel goed te doenen rond de helft zit je in de Loire Very Happy

Misschien een change of plans,zal van het weer afhangen (hangt altijd mijn vakantie van af,ik boek nooit,gewoon Troen starten en karren).

In Bretagne ben ik in St.Malo,Fourgeres en Vitre geweest,kastelen en ruïnes bezichtigen en natuurlijk Galettes eten.De stad Rennes viel me iets tegen,kan niet tegen Metz of Dijon op kwa sfeer.Rue st. Michel dé straat viel echt tegen met groezelige cafétjes.

Net ook ff gekeken waar jij zat,ja was echt dichtbij zeg. Ik zie net Quimper,een collega van mij heeft een camper en die gaat daar vaak naar toe,de hele “zuidkust” van Bretagne schijnt heel mooi te zijn.

Waarom ik Frans rijd?

Waarom niet?

Profiel  

Mechuccio
> 3000 berichten

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 09 januari 2009 02:50 AM
  [ # 26 ]

Het was ook niet mijn bedoeling om te vaak op dezelfde plek terug te komen, toch… bij het rondreizen steeds weer daar terecht gekomen vanwege de fijne camping (op werkelijk alle fronten, camping ligt zo wat op het strand, kost geen ruk wordt zeer goed op orde gehouden)
Maar doe mij ook maar lekker wat toeren op de bonnefooi, zeker nu ik de HY heb is dat helemaal fantastisch. Nou was afgelopen zomer niet zo’n succes met de HY, maar dat was dan ook de eerste echte rit die het beestje maakte in 12 jaar, en dan mag er wat stuk he Laughing

Rennes is inderdaad gewoon saai, dan kun je net zo goed naar Düsseldorf gaan (alhoewel je daar dan wel weer goedkoop best wel lekker kunt eten Laughing )

Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX

Profiel  

Erik Janszen
> 500 berichten
RankRankRankRankRank

Gepost: 09 januari 2009 03:02 AM
  [ # 27 ]

Ik kan niet naar Duitsland op vakantie,dat kunnen mijn hersenen niet aan…

Ik heb vorig jaar twee HY’s gezien Luik-Mons even voor de middag denk ik was dat in juni/juli (eind/begin).

Waarom ik Frans rijd?

Waarom niet?

Profiel  

Mechuccio
> 3000 berichten

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 09 januari 2009 03:04 AM
  [ # 28 ]

Laughing

ik ook niet, maar lege cd’s kopen en heel hard rijden kan ik er verder prima!

Profiel  

Erik Janszen
> 500 berichten
RankRankRankRankRank

Gepost: 09 januari 2009 03:06 AM
  [ # 29 ]

Ja de Duitsers proberen heel vriendelijk te zijn en zijn vaak heel beleefd maar het is mijn land niet.

Trouwens door foutje in de navigatie ooit door Koblenz gereden zag er ‘s avonds best ok uit.

Waarom ik Frans rijd?

Waarom niet?

Profiel  

Mechuccio
> 3000 berichten

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 09 januari 2009 03:22 AM
  [ # 30 ]

Ooh ja, maar dan ga je alweer de goede kant op. Mijn broertje heeft een half jaar stage gelopen in München, dat is dan wel weer heel gezellig.

En Duitser vind ik over het algemeen erg prettig in de omgang, en op de Duitse snelwegen zijn ze echt enorm goed bezig, menig land kan daar een puntje aan zuigen. Toch….. ben ik liever op vakantie in Frankrijk Very Happy

Profiel  

2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook