2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
test 2.2HDI automaat (autoweek)
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 10 januari 2009 02:07 PM
  [ # 16 ]
Blooper1963 schreef:

Inderdaad,zweeft de C6 een beetje,en dat hoort bij een Citroën. Maar om nu te zeggen dat ze over helt gelijk gek,dat is ook wel niet waar, De sportstand maakt het zelfs heel veilig om bochten met grote snelheid te nemen en ik spreek uit ervaring. de C6 veert heel wat beter dan mijn C5 welke ik voorheen had. En rammels,tja,nu zelfs bij ochtend temperaturen van - 15 °C is er niets te horen hoor,tegen mijn XM,daar hoor je de rubbers wrijven tegen de carrosserie.Maar dat heeft vermoedelijk met slijtage te maken. Wink

Volgens mij zijn die deurrubbers bij mijn picasso ook voor veel lawaai verantwoordelijk bij die erg koude temperaturen.

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 11 januari 2009 12:03 AM
  [ # 17 ]

Mooi in het wit!  Cool

Profiel  
 
Erik Janszen
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 509
Geregistreerd: 23-09-2006

Gepost: 11 januari 2009 12:20 AM
  [ # 18 ]

Geef ze de auto nog eens zeggen psies het tegenovergestelde.

Als ik moet kiezen tussen Autoweek of een C6,doe mij de c6 maar Very Happy

Waarom ik Frans rijd?

Waarom niet?

Profiel  
 
JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 11 januari 2009 12:48 AM
  [ # 19 ]

Whaha, wat een k.tfillumpie. Ze moesten duidelijk weer eens aandacht aan de C6 schenken, maar niet van harte. Op één oor hangen in de bochten, ja op die dijk zeker. Laat het dan zien, bewijs het, als je toch aan het filmen bent…“We missen de stuurnaaf van de C4”, wa’s dat nou voor opmerking ??. Mist íe die ook als ie een BMW test ?
Auto te zwaar voor de de hydraupneumatiek, pffff.
En een DS en een CX laten zien als voorgangers, waar is de XM ?
(Topgear maakte die fout ook al, alle idioterietjes van de CX laten zien terwijl de XM natuurlijk de voorganger was. Wel leuk voor de beelden maar nauwkeurig natuurlijk niet).

Profiel  
 
Erik Janszen
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 509
Geregistreerd: 23-09-2006

Gepost: 11 januari 2009 12:55 AM
  [ # 20 ]

Top Gear moet je met een korreltje zout nemen is in scene gezet,en dus per definitie subjectief.

Maar bedenk ik mij ineens wat is het verschil met Autoweek…behalve dat Autoweek niet grappig is (column is dan wel weer leuk).

Waarom ik Frans rijd?

Waarom niet?

Profiel  
 
JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 11 januari 2009 01:14 AM
  [ # 21 ]
Erik Janszen schreef:

Top Gear moet je met een korreltje zout nemen is in scene gezet,en dus per definitie subjectief.

Maar bedenk ik mij ineens wat is het verschil met Autoweek…behalve dat Autoweek niet grappig is (column is dan wel weer leuk).

Ik vond het Topgear C6 verhaaltje schitterend, daar gaat ‘t niet om. Topgear maakt kleine amusante beeldverhaaltjes, doorspekt van humor en heel mooi gemonteerd. Ik lag dubbel bij het CX stukje in het C6 verhaaltje. En de C6 kwam er goed vanaf.
Dit Autoweek filmpje is niet grappig, niet mooi gemonteerd, niet goed gescript, onnauwkeurig, bevooroordeeld (Topgear ook wel een beetje ben’k bang), en totaal overbodig.

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 11 januari 2009 01:54 AM
  [ # 22 ]

Top gear en dan specifiek het filmpje van de C6 vond ik prachtig.
Ze zijn natuurlijk erg subjectief, maar het is dan ook niet bedoeld als objectief programma. Maar als amusementsprogramma.
Dat van de CX, ja het is ook wel een speciale auto, en een beetje overdrijven hier en daar, en dan krijg je zoiets.

Maar de test van de C6 was vrij objectief, en dan vooral de test op de renbaan was gewoon erg goed gevonden.
- humor
- waarheid
Alles zat er in.

Autoweek is autoweek. En als men de sportknop al “vergeet” te vermelden en dan de rest afbreekt als te zacht, ja dan weet je hoe laat het is.

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 11 januari 2009 02:06 AM
  [ # 23 ]
easternnl schreef:

Sukkels zijn het, het is nooit goed bij de autoweek.

Daarmee bedienen ze kennelijk hun doelgroep…

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 11 januari 2009 01:02 PM
  [ # 24 ]

In Top Gear wordt de XM wel degelijke genoemt, niet letterlijk.

Maar hij zegt toch echt iets in de trant van: Ik was droevig toen ik hoorde dat Citroën in 2000 stopte met het maken van de grote limo’s.
Dat kan ik maar leiden naar 1 model en dat is de XM Wink

In de test is de CX een prima voorbeeld, een XM rijdt toch wat meer als een normale auto qua bediening Wink
Normale knipperlicht hendel en de meeste hebben geen Diravi.
Als hij een XM had gereden het het filmpje heel anders uitgepakt Wink

Profiel  
 
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 11 januari 2009 01:47 PM
  [ # 25 ]
Arjan Verkade schreef:

en de meeste hebben geen Diravi.
Als hij een XM had gereden het het filmpje heel anders uitgepakt Wink

sterker nog in de UK had geen enkele XM DiRaVi Idea

Maar toen Tiff de net nieuwe XM reed was hij buitengewoon te spreken over het weggedrag, kijk maar op youtube.

Jeremy trouwens ook over de C6. (ja hij was soepel, maar hij ging volgens hem ook heel erg goed de bocht om) Iets wat ik van harte kan beamen. NB Ze hebben een aflevering een keer een klassieker coolwall opgestart en de XM ging direct in cool, vooral ook omdat alles wat JC wél in het bezit gehad had, in uncool moest. Wink

Die witte C6 was ook meegeweest met AutoVisie op een reisje.

Autoweek + Citroën is gewoon geen combinatie.

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 11 januari 2009 01:53 PM
  [ # 26 ]
eviltwin schreef:

Ze hebben een aflevering een keer een klassieker coolwall opgestart en de XM ging direct in cool, vooral ook omdat alles wat JC wél in het bezit gehad had, in uncool moest. Wink

In uncool of cool?

Van de DiRaVi (hoor je het zo te spellen met de hoofdletters zo??) in de XM had ik nog niet eens aan gedacht Wink

Profiel  
 
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 11 januari 2009 02:16 PM
  [ # 27 ]
Arjan Verkade schreef:
eviltwin schreef:

Ze hebben een aflevering een keer een klassieker coolwall opgestart en de XM ging direct in cool, vooral ook omdat alles wat JC wél in het bezit gehad had, in uncool moest. Wink

In uncool of cool?

alles wat Jeremy ooit had gehad is uncool, guilty by association, zeg maar.

Omdat hij nooit een XM heeft gehad, mocht die wél in cool.

Van de DiRaVi (hoor je het zo te spellen met de hoofdletters zo??) in de XM had ik nog niet eens aan gedacht Wink

Als merknaam wel, dacht ik. Staat ook gewoon leuker. Laughing

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 11 januari 2009 03:00 PM
  [ # 28 ]
Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 12 januari 2009 09:47 PM
  [ # 29 ]

In de eerste plaats als je, jezelf serieus wil profileren met zo’n spotje zorg dan dat de auto schoon is als je detail shots maakt. Zeker een witte dit is gewoon amateur journalistiek. Zo bewijs ook de presentator. Op zich typisch autoweek. De vering in de C5 is nu wel goed maar testen ze een C5 dan in een keer weer niet. Confused  Citroen weet ook wel dat iemand die in de markt is voor een E klasse niet ineens gaat bedenken om een C6 te kopen. Het is een niche product voor de liefhebber. Eigenlijk moeten we er met zijn allen niet op ingaan. Maar ja dat is net zo moeilijk als stoppen met roken.  Crying or Very sad

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 12 januari 2009 09:59 PM
  [ # 30 ]

een E-klasse zou nog lukken omdat dit meestal mensen zijn die op zoek zijn achter veel comfort.
Iemand die een BMW 5 of een A6 rijdt zal minder te vinden zijn voor dat zachte gedoe.

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook