Totaal aantal Berichten: 492
Geregistreerd: 27-07-2008
- 2CV 2cv6
- AX AX 1.1i SPOT
Hilko16TZI schreef:Dat laatste kabeltje met die zekering lijkt me een ‘eigenmaak’, voor wel doel dan ook. De andere is stekkers gewoon een kwestie van passende contrastekkers zoeken en daar in drukken. Het is met de foto’s die je zo hebt niet te zien welke kabel nou precies waarvan is.
Contrastekkers heb ik een kwartier naar gezocht, maar niet kunnen vinden. Ik heb trouwens ook nog een collectie zwarte stekkers die op 2 manieren kunnen…. en bij het uit elkaar halen leek het er inderdaad op dat alles maar op 1 manier paste Naja, morgen eens met een zaklamp het motorruim in…
Overigens diep respect voor de klus!
Dankje wordt gewaardeerd!
@veertien E-tje: pasbussen? Ik heb een aantal van die metalen hulsjes gezien, en die zijn netjes tussen bak en motor gekomen. Deze lijkt wel van technisch lego, is massief enzo. Ik zal morgen eens kijken bij de oude bak of die er in zou kunnen passen!
2CV 1985
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
raoel schreef:
..............Verder heb ik 2 ontluchtingsnippels gevonden: bovenop de motor (makkelijk zichtbaar), eentje bovenop de radiator (hele dikke schroef), en volgens de Haynes zit er een net achter de waterpomp naast een zwarte bobbel op het plaatje. De zwarte bobbel heb ik gevonden, maar er zit geen schroef naast?? Indien mogelijk kan ik wel een plaatje plaatsen
Hulp is heel erg welkom
Als ik me mijn Chic goed herinner zit er een ontluchting naast / op het thermostaathuis, of is dat diegeen die jij gevonden hebt op de motor ?
Verder zit er vaak een op de kachelslang.
Totaal aantal Berichten: 492
Geregistreerd: 27-07-2008
- 2CV 2cv6
- AX AX 1.1i SPOT
ambijajance schreef:raoel schreef:
..............Verder heb ik 2 ontluchtingsnippels gevonden: bovenop de motor (makkelijk zichtbaar), eentje bovenop de radiator (hele dikke schroef), en volgens de Haynes zit er een net achter de waterpomp naast een zwarte bobbel op het plaatje. De zwarte bobbel heb ik gevonden, maar er zit geen schroef naast?? Indien mogelijk kan ik wel een plaatje plaatsen
Hulp is heel erg welkom
Als ik me mijn Chic goed herinner zit er een ontluchting naast / op het thermostaathuis, of is dat diegeen die jij gevonden hebt op de motor ?
Verder zit er vaak een op de kachelslang.
Die op de kachelslang heb ik dus niet kunnen vinden, ook niet met het plaatje van de Haynes.
Nouja het zal wel goed gaan, ik heb ‘m gewoon gevuld
Eigenlijk is alles af nu, behalve de electrische draadjes. Om wanhopig van te worden: ik vond eerst 2 lege kabeltjes. Ik heb er zonet een uur naar zitten zoeken waar ze horen, maar het werd alleen maar minder: ik heb nu een stuk of 7 loszittende kabeltjes gevonden….
De Haynes kan me niet echt helpen. Voorbeeld: 1 groen kabeltje, stekker is paars(violet dus). Tsja, die bestaat niet volgens de schema’s. Toen dacht ik: 1 kabel is misschien een sensor, maar bij het hoofdstuk “injectie” staat geen legenda.
Kan iemand me hier een beetje op weg helpen? Ik word er een beetje wanhopig van
2CV 1985
Ik doe tegenwoordig met ontluchten zo’n ontluchtvat op het voorraadvat en doe daar kvs in tot halverwege. Dan laat ik de motor warm draaien. De nippels waar ik bij kom draai ik eerst open en ontlucht ik, maar bij sommige motoren tegenwoordig moet je dingen weg gaan halen om de nippels open te kunnen draaien en door de motor warm te laten draaien op die manier gaat de lucht er ook goed uit Nadat hij warm gedraait is en de lucht eruit, kan je dat vat eraf halen en de dop erop doen. Dan zit kvs tot de rand en perst hij het laatste beetje lucht er nog uit of overtollige kvs perst hij eruit. Je moet dan wel zeker zijn dat het koelsysteem geen zwakkere plek dan de overdrukdop heeft…
Scheelt je trouwens ook weer het afbreken van nippels, wat ook nog weleens wil gebeuren
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
stekkertjes kan je door middel van de lengte niet ongeveer de plaats bepalen?
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 492
Geregistreerd: 27-07-2008
- 2CV 2cv6
- AX AX 1.1i SPOT
McDean schreef:stekkertjes kan je door middel van de lengte niet ongeveer de plaats bepalen?
Ik heb 2 kabelschoentjes met 1 kabel eraan bij de dynamo. Ik heb maar 1 aansluiting kunnen vinden (misschien met meer zoeken nog een 2e, ik was toen al wat wanhopig).
Verder een zwarte stekker, daarin zitten 4 openingen (2x 2 draden, 2x 4 draden). Ik heb 2 zwarte stekkers, eentje met 2 draden eentje met 4. Dus ik heb 2 stekkers die allebei in 4 openingen passen. Die kan ik nog wel gokken… Kijken wat er niet doet, en dan stekkertje wisselen.
Ik heb een witte stekker met 3 aansluitingen onder de accu. En nog een schoentje (paars) met 1 kabel (groen). En nog eentje (bruin) met 2 kabels erin. Zitten allemaal onder de accu en zijn allemaal vrij kort.
Dat is even uit mijn hoofd…
2CV 1985
Totaal aantal Berichten: 492
Geregistreerd: 27-07-2008
- 2CV 2cv6
- AX AX 1.1i SPOT
Zo na wat tips van een ander forum zit alles blijkbaar goed, er zijn nog wat kabels over.. maar hij liep als een trein
Nou heb ik een LHM lek.. Zoals verwacht bij de hoogteregelaar.. ach het houdt je bezig…
2CV 1985
Totaal aantal Berichten: 492
Geregistreerd: 27-07-2008
- 2CV 2cv6
- AX AX 1.1i SPOT
Oh en voor het eerst in 2 maanden Bert z’n motor horen pruttelen.. alle lampjes kloppen.. dat is toch wel heel lekker hoor
2CV 1985
Mooi dat hij weer loopt! En nu genieten van je werk (nadat de hoogteregelaar gefikst is tenminste).
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
de bak en de koppeling werken ook?
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 492
Geregistreerd: 27-07-2008
- 2CV 2cv6
- AX AX 1.1i SPOT
McDean schreef:de bak en de koppeling werken ook?
zo op ‘t gevoel wel, hij heeft nog geen centimeter gereden.. ik kijk er HEEL erg naar uit en dan laat ik het je METEEN weten
2CV 1985
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
graag
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Betreft stekkertjes: veel citroens hebben veel stekkertjes of aansluitingen die nergens op passen, zijn voorbereidingen van andere modellen of uitvoeringen. Elke keer als ik in de XM motorruim kijk denk ik ook dat er val alles loshangt of afgevallen is…
Totaal aantal Berichten: 492
Geregistreerd: 27-07-2008
- 2CV 2cv6
- AX AX 1.1i SPOT
Oude hoogteregelaar is nu half los. De boutjes waren goed te doen, binnenste hogedrukleiding ook (aan de kant van de boutjes).
Daarna anderhalf uur bezig geweest met de leidingen aan andere kant. Totaal onbereikbaar. Ik heb er 3:
- retourleiding die aan het uitsteeksel zit. Die ging na een half uurtje wrikken wel los.
- Hogedrukleiding. Sleuteltje 8 wilde na wat gewrik er wel omheen, maar draaien gaat niet, ik heb maar 1 cm draai-ruimte en hij zit nogal vast.
- Retourleiding, denk ik. Het is een rubberleiding met een slangenklem. Waarom die klemmen toch altijd, ik heb er wel 3 broertjes aan dood. Maargoed, die wil natuurlijk ook niet open want die zit al bijna 20 jaar op z’n plek.
Het plan voor morgen: 2 overgebleven leidingen zo verleggen zodat ze op een goed bereikbare plaats komen. Dan moet het een eitje zijn om ze los te halen….. hamers beitels, alles is voorraadig
Weet iemand misschien waar die leiding met slangeklem naartoe gaat? Hij zit naast de hogedrukleiding aan de wielkant….
Of weet iemand nog een leuk stuk gereedschap om een onbereikbare slangeklem te vernietigen? mag van mij hardstikke stuk!!!
2CV 1985
raoel schreef:
Weet iemand misschien waar die leiding met slangeklem naartoe gaat? Hij zit naast de hogedrukleiding aan de wielkant….
Die gaat rechtstreeks naar het vat.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90