9 van de 17
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 11 Volgende >  Laatste »
   
Raoel’s BX - rode 1.9 TZI -Chic (sloop)  - 2CV
raoel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 492
Geregistreerd: 27-07-2008

- 2CV 2cv6
- AX AX 1.1i SPOT
Gepost: 25 mei 2009 01:55 AM
  [ # 121 ]
Hilko16TZI schreef:

Dat laatste kabeltje met die zekering lijkt me een ‘eigenmaak’, voor wel doel dan ook. De andere is stekkers gewoon een kwestie van passende contrastekkers zoeken en daar in drukken. Het is met de foto’s die je zo hebt niet te zien welke kabel nou precies waarvan is.

Contrastekkers heb ik een kwartier naar gezocht, maar niet kunnen vinden. Ik heb trouwens ook nog een collectie zwarte stekkers die op 2 manieren kunnen…. en bij het uit elkaar halen leek het er inderdaad op dat alles maar op 1 manier paste Sad  Naja, morgen eens met een zaklamp het motorruim in…

Overigens diep respect voor de klus!  very good

Dankje Very Happy wordt gewaardeerd!

@veertien E-tje: pasbussen? Ik heb een aantal van die metalen hulsjes gezien, en die zijn netjes tussen bak en motor gekomen. Deze lijkt wel van technisch lego, is massief enzo. Ik zal morgen eens kijken bij de oude bak of die er in zou kunnen passen!

2CV 1985

Profiel  
 
JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 25 mei 2009 02:17 AM
  [ # 122 ]
raoel schreef:

..............Verder heb ik 2 ontluchtingsnippels gevonden: bovenop de motor (makkelijk zichtbaar), eentje bovenop de radiator (hele dikke schroef), en volgens de Haynes zit er een net achter de waterpomp naast een zwarte bobbel op het plaatje. De zwarte bobbel heb ik gevonden, maar er zit geen schroef naast?? Indien mogelijk kan ik wel een plaatje plaatsen Smile

Hulp is heel erg welkom Very Happy

Als ik me mijn Chic goed herinner zit er een ontluchting naast / op het thermostaathuis, of is dat diegeen die jij gevonden hebt op de motor ?
Verder zit er vaak een op de kachelslang.

Profiel  
 
raoel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 492
Geregistreerd: 27-07-2008

- 2CV 2cv6
- AX AX 1.1i SPOT
Gepost: 26 mei 2009 10:32 PM
  [ # 123 ]
ambijajance schreef:
raoel schreef:

..............Verder heb ik 2 ontluchtingsnippels gevonden: bovenop de motor (makkelijk zichtbaar), eentje bovenop de radiator (hele dikke schroef), en volgens de Haynes zit er een net achter de waterpomp naast een zwarte bobbel op het plaatje. De zwarte bobbel heb ik gevonden, maar er zit geen schroef naast?? Indien mogelijk kan ik wel een plaatje plaatsen Smile

Hulp is heel erg welkom Very Happy

Als ik me mijn Chic goed herinner zit er een ontluchting naast / op het thermostaathuis, of is dat diegeen die jij gevonden hebt op de motor ?
Verder zit er vaak een op de kachelslang.

Die op de kachelslang heb ik dus niet kunnen vinden, ook niet met het plaatje van de Haynes.
Nouja het zal wel goed gaan, ik heb ‘m gewoon gevuld confused

Eigenlijk is alles af nu, behalve de electrische draadjes. Om wanhopig van te worden: ik vond eerst 2 lege kabeltjes. Ik heb er zonet een uur naar zitten zoeken waar ze horen, maar het werd alleen maar minder: ik heb nu een stuk of 7 loszittende kabeltjes gevonden….

De Haynes kan me niet echt helpen. Voorbeeld: 1 groen kabeltje, stekker is paars(violet dus). Tsja, die bestaat niet volgens de schema’s. Toen dacht ik: 1 kabel is misschien een sensor, maar bij het hoofdstuk “injectie” staat geen legenda.


Kan iemand me hier een beetje op weg helpen? Ik word er een beetje wanhopig van confused

2CV 1985

Profiel  
 
Autofan
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3355
Geregistreerd: 26-01-2006

- 2CV Auto
Gepost: 26 mei 2009 10:40 PM
  [ # 124 ]

Ik doe tegenwoordig met ontluchten zo’n ontluchtvat op het voorraadvat en doe daar kvs in tot halverwege. Dan laat ik de motor warm draaien. De nippels waar ik bij kom draai ik eerst open en ontlucht ik, maar bij sommige motoren tegenwoordig moet je dingen weg gaan halen om de nippels open te kunnen draaien en door de motor warm te laten draaien op die manier gaat de lucht er ook goed uit Wink  Nadat hij warm gedraait is en de lucht eruit, kan je dat vat eraf halen en de dop erop doen. Dan zit kvs tot de rand en perst hij het laatste beetje lucht er nog uit of overtollige kvs perst hij eruit. Je moet dan wel zeker zijn dat het koelsysteem geen zwakkere plek dan de overdrukdop heeft…

Scheelt je trouwens ook weer het afbreken van nippels, wat ook nog weleens wil gebeuren Wink

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 26 mei 2009 10:55 PM
  [ # 125 ]

stekkertjes kan je door middel van de lengte niet ongeveer de plaats bepalen?

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
raoel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 492
Geregistreerd: 27-07-2008

- 2CV 2cv6
- AX AX 1.1i SPOT
Gepost: 26 mei 2009 11:05 PM
  [ # 126 ]
McDean schreef:

stekkertjes kan je door middel van de lengte niet ongeveer de plaats bepalen?

Ik heb 2 kabelschoentjes met 1 kabel eraan bij de dynamo. Ik heb maar 1 aansluiting kunnen vinden (misschien met meer zoeken nog een 2e, ik was toen al wat wanhopig).

Verder een zwarte stekker, daarin zitten 4 openingen (2x 2 draden, 2x 4 draden). Ik heb 2 zwarte stekkers, eentje met 2 draden eentje met 4. Dus ik heb 2 stekkers die allebei in 4 openingen passen. Die kan ik nog wel gokken… Kijken wat er niet doet, en dan stekkertje wisselen.

Ik heb een witte stekker met 3 aansluitingen onder de accu. En nog een schoentje (paars) met 1 kabel (groen). En nog eentje (bruin) met 2 kabels erin. Zitten allemaal onder de accu en zijn allemaal vrij kort.

Dat is even uit mijn hoofd…

2CV 1985

Profiel  
 
raoel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 492
Geregistreerd: 27-07-2008

- 2CV 2cv6
- AX AX 1.1i SPOT
Gepost: 28 mei 2009 12:10 AM
  [ # 127 ]

Zo na wat tips van een ander forum zit alles blijkbaar goed, er zijn nog wat kabels over.. maar hij liep als een trein Very Happy

Nou heb ik een LHM lek..  Rolling Eyes Zoals verwacht bij de hoogteregelaar.. ach het houdt je bezig… Smile

2CV 1985

Profiel  
 
raoel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 492
Geregistreerd: 27-07-2008

- 2CV 2cv6
- AX AX 1.1i SPOT
Gepost: 28 mei 2009 01:34 AM
  [ # 128 ]

Oh en voor het eerst in 2 maanden Bert z’n motor horen pruttelen.. alle lampjes kloppen.. dat is toch wel heel lekker hoor Smile

2CV 1985

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 28 mei 2009 01:43 AM
  [ # 129 ]

Mooi dat hij weer loopt! En nu genieten van je werk (nadat de hoogteregelaar gefikst is tenminste).

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 28 mei 2009 01:58 AM
  [ # 130 ]

de bak en de koppeling werken ook?

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
raoel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 492
Geregistreerd: 27-07-2008

- 2CV 2cv6
- AX AX 1.1i SPOT
Gepost: 28 mei 2009 02:29 AM
  [ # 131 ]
McDean schreef:

de bak en de koppeling werken ook?

zo op ‘t gevoel wel, hij heeft nog geen centimeter gereden.. ik kijk er HEEL erg naar uit Very Happy en dan laat ik het je METEEN weten Very Happy

2CV 1985

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 28 mei 2009 02:35 AM
  [ # 132 ]

graag Cool

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 28 mei 2009 11:22 AM
  [ # 133 ]

Betreft stekkertjes: veel citroens hebben veel stekkertjes of aansluitingen die nergens op passen, zijn voorbereidingen van andere modellen of uitvoeringen. Elke keer als ik in de XM motorruim kijk denk ik ook dat er val alles loshangt of afgevallen is…

Profiel  
 
raoel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 492
Geregistreerd: 27-07-2008

- 2CV 2cv6
- AX AX 1.1i SPOT
Gepost: 04 juni 2009 01:57 AM
  [ # 134 ]

Oude hoogteregelaar is nu half los. De boutjes waren goed te doen, binnenste hogedrukleiding ook (aan de kant van de boutjes).

Daarna anderhalf uur bezig geweest met de leidingen aan andere kant. Totaal onbereikbaar. Ik heb er 3:
- retourleiding die aan het uitsteeksel zit. Die ging na een half uurtje wrikken wel los.
- Hogedrukleiding. Sleuteltje 8 wilde na wat gewrik er wel omheen, maar draaien gaat niet, ik heb maar 1 cm draai-ruimte en hij zit nogal vast.
- Retourleiding, denk ik. Het is een rubberleiding met een slangenklem. Waarom die klemmen toch altijd, ik heb er wel 3 broertjes aan dood. Maargoed, die wil natuurlijk ook niet open want die zit al bijna 20 jaar op z’n plek.

Het plan voor morgen: 2 overgebleven leidingen zo verleggen zodat ze op een goed bereikbare plaats komen. Dan moet het een eitje zijn om ze los te halen….. hamers beitels, alles is voorraadig Smile

Weet iemand misschien waar die leiding met slangeklem naartoe gaat? Hij zit naast de hogedrukleiding aan de wielkant….

Of weet iemand nog een leuk stuk gereedschap om een onbereikbare slangeklem te vernietigen? Very Happy mag van mij hardstikke stuk!!!

2CV 1985

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 04 juni 2009 08:05 PM
  [ # 135 ]
raoel schreef:

Weet iemand misschien waar die leiding met slangeklem naartoe gaat? Hij zit naast de hogedrukleiding aan de wielkant….

 

Die gaat rechtstreeks naar het vat.  Wink

Profiel  
 
 
9 van de 17
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 11 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook