Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
nouja raoul weet nu hoe het moet, en dus de meter vervangen gaat hem vast wel lukken
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 492
Geregistreerd: 27-07-2008
- 2CV 2cv6
- AX AX 1.1i SPOT
Tsja, sensor kwam dus net nieuw uit de doos. Ik kan de meter op het dashboard eens vervangen. Koelvloeistof is ook nieuw (met gele kleur, hoe creatief).
2CV 1985
Totaal aantal Berichten: 492
Geregistreerd: 27-07-2008
- 2CV 2cv6
- AX AX 1.1i SPOT
Zo, even een verslag van 2 weken vakantie:
de schade valt mee:
- Bij het oprijden van een camping dikke rook uit de motor. Koelvloeistoflampje ging branden. Gek genoeg ben ik heel koel uitgestapt, geconstateerd dat er een slang was losgesprongen en de volgende dag beter vastgezet. Koelvloeistof aangevuld (een dikke Leclerc op loopafstand is gaaf), verder geen problemen.
- Hij blijft piepen bij flink optrekken, van versnelling veranderen, plotseling gas loslaten, etc. Metaal-op-metaal-gepiep. Mijn vermoedens: vliegwiel zit los? “Nieuwe” bak niet helemaal goed? Hij slipt niet ofzo, drukgroep is nieuw.
IK STA OPEN VOOR TIPS! Het is zo lastig zoeken waar het vandaan komt, want je moet ervoor rijden….
- linksvoor een zachte piep, ik vermoed een droge/slechte lager. Bij bochten naar rechts.
- Bij rijden over hobbels “takketakketak” rechtsvoor. Zal wel de aandrijfas zijn… Of kan dat ook iets anders zijn?
- Temp-meter gaat snel richting de 100. Op de camping zitten spelen met kabeltjes, geconcludeerd dat ik niet snap hoe de koeling werkt Bij testen onderweg lijkt het erop dat de koelventilator pas aanslaat bij 110 graden. Volgens de vraagbaak heeft hij 2 standen, langzaam en snel. Kan het zijn dat “langzaam” het niet doet? Bij welke temp moet die aan?
Verder heerlijk relaxte vakantie gehad, zelfs mijn voeten zijn bruin
2CV 1985
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Is dat een korte piep bij lastwisselingen, of een langere? Mijn auto deed TAK! bij lastwisselingen. Bleken de moertjes te zijn op de baksteun.
De koelfan hoort aan te slaan rond de 90 graden denk ik, tweede stand bij 95. Tussen bumper en fan zit een hoogvermogensweerstand, ziet er uit als een aluminium cilinder net zo lang als een ringvinger en iets dikker dan een duim. Die dingen gaan wel eens stuk, soms is dat te zien ook! Die weerstand is voor de eerste stand. Als je het zeker wil weten, trek dan dat ding los en verbind de stekker door. Dan zal de fan altijd op max snelheid draaien.
Als je normaal aan het rijden bent hoort de temperatuur echt niet boven de 90 uit te komen! Klopt die temperatuurmeter wel? Heb niet het hele topic gelezen, heb je er zelf iets ingebouwd?
Takketakketak en dan bimbambom is waarschijnlijk een reactiestangetje met muzikale aspiraties. Aandrijfassen (of emmen) hoor je voornamelijk bij heel fel optrekken of tijdens gasgeven in scherpe bochten.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Totaal aantal Berichten: 492
Geregistreerd: 27-07-2008
- 2CV 2cv6
- AX AX 1.1i SPOT
Even mijn onderwerp van pagina 9 gehaald
niet zoveel gebeurd op BX gebied, onderdelen voor db-riem wissel, mooie veerpoten en uitlaat zijn binnen, dus ik dacht: APK komt eraan, laat ik eens wat gaan doen
Wel eens eerder een uitlaat losgehaald, dus ik dacht: zo gebeurd. Maar de eerste schroef (die veertjes achter het spruitstuk), kan ik niet goed bij en ze zijn goed vastgeroest.
Mijn gedachte: of spruitstuk eraf (met nieuwe pakking), of schroefjes met de beitel aan stukken slaan en nieuwe schroefjes erop bij monteren…
Zijn er betere methoden?
2CV 1985
Bouten doorzagen of ander grof geweld.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Ik zou ze ook doorzagen! het spuitstuk lekker laten zitten, vooral als die goed is en niet lekt.
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Zoals hierboven al gezegd word, het spruitstuk zeker laten zitten als dat lekvrij is! De boutjes van het spruitstuk zijn er waarschijnlijk nog veel erger aan toe dan die 2 boutjes met veren die je voorpijp met het spruitstuk verbinden. Een nieuw setje daarvan kan je bij iedere Beunzan of USN-Centuri krijgen voor heel wat minder dan bij de dealer. Dus pak de zaag/dremel/slijptol er maar bij.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Totaal aantal Berichten: 492
Geregistreerd: 27-07-2008
- 2CV 2cv6
- AX AX 1.1i SPOT
Ha wat een snelle reacties, heerlijk!
Goed, we gaan dremelen, spruitstuk is prima dus daar ga ik dan niet aan zitten… en boutjes zijn om te slopen natuurlijk
2CV 1985
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Bij mijn 1600 ook al eens flink ruzie gehad met die aansluiting, toch wel een uur of 2 flink lomp bezig geweest met 2 andere forummers. Dat ding zorgde er bij mij voor dat er een slechte aansluiting was en ik merkte meteen na het vervangen dat er meer vermogen was (wat ie dus verloor daarvoor). Sputteren was ook weg.
raoel schreef:Ha wat een snelle reacties, heerlijk!
Goed, we gaan dremelen, spruitstuk is prima dus daar ga ik dan niet aan zitten… en boutjes zijn om te slopen natuurlijk
Ik probeerde dit weekend ook die boutjes los te krijgen, maar ik kreeg ze ook niet los. De dremel is dus een passende oplossing.
Heb je ze al los?
Totaal aantal Berichten: 492
Geregistreerd: 27-07-2008
- 2CV 2cv6
- AX AX 1.1i SPOT
Ha Janwillem, nog steeds fijne gele lampjes?
nog niet aan toegekomen, ik zal ‘t posten zodra ik progressie boek
Er komt maandag een huis aan, langs bij de notaris, en dan heb ik ff iets anders te doen.. maar ik hoop de APK voor 10 januari te halen.. de andere auto (citroen ax 91) moet ff in de schorsing
2CV 1985
Ja die gele lampjes bevallen me nogsteeds zeer goed! Het valt me elke keer weer op hoe weinig andere auto’s ik zie met gele lampen.
Ik heb mijn boutjes van de uitlaat ook nog niet losgehaald. Ik hou je topic in de gaten!
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Vaak, als de boutjes vastgerot zitten, breken ze af als je er genoeg kracht op zet met een flinke ratel. Makkelijker dan dremelen zelfs.
Eveneens ben ik tevens ook.
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Inderdaad, ik zet de auto voor op bokken, bout aan de bovenkant tegengehouden met ring-/steeksleutel, en aan de onderkant liggen met een verlengde ratel. Bij gingen ze tot nu toe bijna allemaal los zo, eentje is er nog maar afgebroken.
Nou vraag je je natuurlijk af hoe je boven en onder tegelijk bezig kan zijn: daar heb je even iemand voor nodig of je tiewrapt de sleutel vast, dat werkt ook.