11 van de 17
« Eerste  < Vorige 9 10 11 12 13 Volgende >  Laatste »
   
Raoel’s BX - rode 1.9 TZI -Chic (sloop)  - 2CV
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 11 juni 2009 04:10 PM
  [ # 151 ]

nouja raoul weet nu hoe het moet, en dus de meter vervangen gaat hem vast wel lukken Cool

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
raoel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 492
Geregistreerd: 27-07-2008

- 2CV 2cv6
- AX AX 1.1i SPOT
Gepost: 11 juni 2009 06:57 PM
  [ # 152 ]

Tsja, sensor kwam dus net nieuw uit de doos. Ik kan de meter op het dashboard eens vervangen. Koelvloeistof is ook nieuw (met gele kleur, hoe creatief).

2CV 1985

Profiel  
 
raoel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 492
Geregistreerd: 27-07-2008

- 2CV 2cv6
- AX AX 1.1i SPOT
Gepost: 25 juni 2009 11:21 PM
  [ # 153 ]

Zo, even een verslag van 2 weken vakantie:

de schade valt mee:
- Bij het oprijden van een camping dikke rook uit de motor. Koelvloeistoflampje ging branden. Gek genoeg ben ik heel koel uitgestapt, geconstateerd dat er een slang was losgesprongen en de volgende dag beter vastgezet. Koelvloeistof aangevuld (een dikke Leclerc op loopafstand is gaaf), verder geen problemen.

- Hij blijft piepen bij flink optrekken, van versnelling veranderen, plotseling gas loslaten, etc. Metaal-op-metaal-gepiep. Mijn vermoedens: vliegwiel zit los? “Nieuwe” bak niet helemaal goed?  Hij slipt niet ofzo, drukgroep is nieuw.
IK STA OPEN VOOR TIPS! Smile Het is zo lastig zoeken waar het vandaan komt, want je moet ervoor rijden….

- linksvoor een zachte piep, ik vermoed een droge/slechte lager. Bij bochten naar rechts.

- Bij rijden over hobbels “takketakketak” rechtsvoor. Zal wel de aandrijfas zijn… Of kan dat ook iets anders zijn?

- Temp-meter gaat snel richting de 100. Op de camping zitten spelen met kabeltjes, geconcludeerd dat ik niet snap hoe de koeling werkt Smile Bij testen onderweg lijkt het erop dat de koelventilator pas aanslaat bij 110 graden. Volgens de vraagbaak heeft hij 2 standen, langzaam en snel. Kan het zijn dat “langzaam” het niet doet? Bij welke temp moet die aan?

Verder heerlijk relaxte vakantie gehad, zelfs mijn voeten zijn bruin Wink

2CV 1985

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 26 juni 2009 09:21 PM
  [ # 154 ]

Is dat een korte piep bij lastwisselingen, of een langere? Mijn auto deed TAK! bij lastwisselingen. Bleken de moertjes te zijn op de baksteun.

De koelfan hoort aan te slaan rond de 90 graden denk ik, tweede stand bij 95. Tussen bumper en fan zit een hoogvermogensweerstand, ziet er uit als een aluminium cilinder net zo lang als een ringvinger en iets dikker dan een duim. Die dingen gaan wel eens stuk, soms is dat te zien ook! Die weerstand is voor de eerste stand. Als je het zeker wil weten, trek dan dat ding los en verbind de stekker door. Dan zal de fan altijd op max snelheid draaien.

Als je normaal aan het rijden bent hoort de temperatuur echt niet boven de 90 uit te komen! Klopt die temperatuurmeter wel? Heb niet het hele topic gelezen, heb je er zelf iets ingebouwd?

Takketakketak en dan bimbambom is waarschijnlijk een reactiestangetje met muzikale aspiraties. Aandrijfassen (of emmen) hoor je voornamelijk bij heel fel optrekken of tijdens gasgeven in scherpe bochten.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
raoel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 492
Geregistreerd: 27-07-2008

- 2CV 2cv6
- AX AX 1.1i SPOT
Gepost: 05 december 2009 05:57 PM
  [ # 155 ]

Even mijn onderwerp van pagina 9 gehaald Shocked

niet zoveel gebeurd op BX gebied, onderdelen voor db-riem wissel, mooie veerpoten en uitlaat zijn binnen, dus ik dacht: APK komt eraan, laat ik eens wat gaan doen Smile


Wel eens eerder een uitlaat losgehaald, dus ik dacht: zo gebeurd. Maar de eerste schroef (die veertjes achter het spruitstuk), kan ik niet goed bij en ze zijn goed vastgeroest.
Mijn gedachte: of spruitstuk eraf (met nieuwe pakking), of schroefjes met de beitel aan stukken slaan en nieuwe schroefjes erop bij monteren…

Zijn er betere methoden?

2CV 1985

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 05 december 2009 06:03 PM
  [ # 156 ]

Bouten doorzagen of ander grof geweld.  Wink

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 05 december 2009 06:05 PM
  [ # 157 ]

Ik zou ze ook doorzagen! het spuitstuk lekker laten zitten, vooral als die goed is en niet lekt.

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 05 december 2009 06:25 PM
  [ # 158 ]

Zoals hierboven al gezegd word, het spruitstuk zeker laten zitten als dat lekvrij is! De boutjes van het spruitstuk zijn er waarschijnlijk nog veel erger aan toe dan die 2 boutjes met veren die je voorpijp met het spruitstuk verbinden. Een nieuw setje daarvan kan je bij iedere Beunzan of USN-Centuri krijgen voor heel wat minder dan bij de dealer. Dus pak de zaag/dremel/slijptol er maar bij.

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
raoel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 492
Geregistreerd: 27-07-2008

- 2CV 2cv6
- AX AX 1.1i SPOT
Gepost: 05 december 2009 06:35 PM
  [ # 159 ]

Ha wat een snelle reacties, heerlijk! Smile

Goed, we gaan dremelen, spruitstuk is prima dus daar ga ik dan niet aan zitten…  en boutjes zijn om te slopen natuurlijk Smile

2CV 1985

Profiel  
 
Poekoek
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006

- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 05 december 2009 09:33 PM
  [ # 160 ]

Bij mijn 1600 ook al eens flink ruzie gehad met die aansluiting, toch wel een uur of 2 flink lomp bezig geweest met 2 andere forummers. Dat ding zorgde er bij mij voor dat er een slechte aansluiting was en ik merkte meteen na het vervangen dat er meer vermogen was (wat ie dus verloor daarvoor). Sputteren was ook weg.

Profiel  
 
Janwillem
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 204
Geregistreerd: 20-01-2007

Gepost: 07 december 2009 09:29 PM
  [ # 161 ]
raoel schreef:

Ha wat een snelle reacties, heerlijk! Smile

Goed, we gaan dremelen, spruitstuk is prima dus daar ga ik dan niet aan zitten…  en boutjes zijn om te slopen natuurlijk Smile

Ik probeerde dit weekend ook die boutjes los te krijgen, maar ik kreeg ze ook niet los. De dremel is dus een passende oplossing.

Heb je ze al los?

Profiel  
 
raoel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 492
Geregistreerd: 27-07-2008

- 2CV 2cv6
- AX AX 1.1i SPOT
Gepost: 12 december 2009 12:34 AM
  [ # 162 ]

Ha Janwillem, nog steeds fijne gele lampjes? Smile

nog niet aan toegekomen, ik zal ‘t posten zodra ik progressie boek Smile

Er komt maandag een huis aan, langs bij de notaris, en dan heb ik ff iets anders te doen.. maar ik hoop de APK voor 10 januari te halen.. de andere auto (citroen ax 91) moet ff in de schorsing confused

2CV 1985

Profiel  
 
Janwillem
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 204
Geregistreerd: 20-01-2007

Gepost: 12 december 2009 12:02 PM
  [ # 163 ]

Ja die gele lampjes bevallen me nogsteeds zeer goed! Het valt me elke keer weer op hoe weinig andere auto’s ik zie met gele lampen.

Ik heb mijn boutjes van de uitlaat ook nog niet losgehaald. Ik hou je topic in de gaten!

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 12 december 2009 12:12 PM
  [ # 164 ]

Vaak, als de boutjes vastgerot zitten, breken ze af als je er genoeg kracht op zet met een flinke ratel. Makkelijker dan dremelen zelfs.

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 12 december 2009 10:40 PM
  [ # 165 ]

Inderdaad, ik zet de auto voor op bokken, bout aan de bovenkant tegengehouden met ring-/steeksleutel, en aan de onderkant liggen met een verlengde ratel. Bij gingen ze tot nu toe bijna allemaal los zo, eentje is er nog maar afgebroken.

Nou vraag je je natuurlijk af hoe je boven en onder tegelijk bezig kan zijn: daar heb je even iemand voor nodig of je tiewrapt de sleutel vast, dat werkt ook.

Profiel  
 
 
11 van de 17
« Eerste  < Vorige 9 10 11 12 13 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook