12 van de 17
« Eerste  < Vorige 10 11 12 13 14 Volgende >  Laatste »
   
Raoel’s BX - rode 1.9 TZI -Chic (sloop)  - 2CV
raoel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 492
Geregistreerd: 27-07-2008

- 2CV 2cv6
- AX AX 1.1i SPOT
Gepost: 12 december 2009 11:16 PM
  [ # 166 ]

met het vaste sleuteltje geprobeerd, inderdaad, maar de bout zit wat verzonken dus dat was wat lastig.. en ik heb alleen platte sleutels, en ik heb wel een doppenset maar de bijbhorende ratel is wat zwaar en die valt eraf..

achja, goed gereedschap Smile

maar wel een hele goede tip! Ik ga eens iemand op een stoel boven mijn motorruimte zetten Smile

2CV 1985

Profiel  
 
raoel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 492
Geregistreerd: 27-07-2008

- 2CV 2cv6
- AX AX 1.1i SPOT
Gepost: 08 januari 2010 09:20 PM
  [ # 167 ]

Zo, de uitlaat is er af, en de APK is weer op Smile Per vandaag is hij weer een jaartje goedgekeurd. Viel mee, 2x stuurhoes 2x achterbanden. En dat voor zo’n oudje. Nog steeds niks gelast, ook helemaal niet nodig kofferbak is hard, en dat is wel een heugelijk ding Smile


Hij kon de hoogte niet regelen, de stang reageerde niet goed. Voor staat hij iets te laag… Hij zei dat de hoogteregelaars waarschijnlijk gangbaar gemaakt moesten worden.
Nou heb ik de voorste zelf vervangen, en daar kan zomaar iets mee mis zijn natuurlijk, gezien gebrek aan ervaring. De planning: voor eens nakijken en achterste eens reviseren. Hij reageert achter prima, maar ach een revisieset hoeft niet veel te kosten.

Ook “spoort” hij niet goed (trekt naar links) en hij kon hem ook niet goed sporen, zei de garagehouder. Hij zei “verwissel de banden eens, misschien helpt dat”. Iemand enig idee wat er verder mee mis kan zijn?

2CV 1985

Profiel  
 
raoel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 492
Geregistreerd: 27-07-2008

- 2CV 2cv6
- AX AX 1.1i SPOT
Gepost: 18 maart 2010 10:35 PM
  [ # 168 ]

ff tijd voor een update:

Hoogteregelaar achter behandeld met een revisie-set van Chyparse. Wat een verschil Smile Hij blijft nu netjes omhoog staan, zelfs langer dan de 5 minuten die ik gewend was.. na een paar uur stond ie nog steeds netjes omhoog Smile

Ik zit er eigenlijk over te denken de stuurbekrachtiging te verwijderen. Waar heb ik ‘m voor nodig? SB is voor bejaarden Smile En kan alleen maar kapot.

Ook nieuwe bougies, hij begint nu minder snel te hikken als je iets te laag in de toeren zit…. wat zal ie blij zijn Smile

2CV 1985

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 19 maart 2010 12:39 AM
  [ # 169 ]

He Raoel, ik zou de stuurbekrachtiging lekker laten zitten als ik jou was Smile. Dat lijkt een beetje overdreven om die te gaan verwijderen omdat het kapot zóu kunnen gaan. Het is namelijk best een kl*te werk, want je moet ook al je hydrauliek leidingen gaan aanpassen, en een andere drukregelaar gaan gebruiken.

Profiel  
 
raoel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 492
Geregistreerd: 27-07-2008

- 2CV 2cv6
- AX AX 1.1i SPOT
Gepost: 20 maart 2010 12:22 AM
  [ # 170 ]

hmm, drukregelaar is te vervangen,
wat leidingen weghalen,

hmmm, stuurhuis vervangen? ja een hoop werk Very Happy

2CV 1985

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 20 maart 2010 01:40 AM
  [ # 171 ]

Je kan het altijd nog weghalen als het eenmaal kapot is Wink.

Profiel  
 
raoel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 492
Geregistreerd: 27-07-2008

- 2CV 2cv6
- AX AX 1.1i SPOT
Gepost: 06 april 2010 10:32 PM
  [ # 172 ]

Korte update: nieuwe d-riem zit erop, de uitlaat had ik zelf niet goed vastgemaakt, zit er ook weer vast onder.. dikke laag gungum erop.

Daarbij olielek gevonden (ziet eruit als een lekkende slang, even schoonmaken zodat de oorzaak duidelijk wordt) en de hd-pomp schreeuwt (of nee, piept!!) om een nieuw kogellager.

Hij trok naar rechts, op advies van de garage voorwielen links-rechts verwisseld, helpt als een uier Smile
Ondanks het gepiep een heerlijk rondje gereden, na een paar dagen AX rijden valt het comfort me echt op. Geweldig, nog steeds verliefd op het autootje Very Happy

Volgende op de lijst: oliewissel, lek zoeken en fixen, hd-pomp reviseren.. ik ben nog wel ff zoet Smile

2CV 1985

Profiel  
 
raoel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 492
Geregistreerd: 27-07-2008

- 2CV 2cv6
- AX AX 1.1i SPOT
Gepost: 02 mei 2010 02:28 AM
  [ # 173 ]

Oliewissel af + filter. Ligt het aan mij, of hoor ik de motor niet meer bij 120 ?? Wink Ik hoor alleen nog maar windgeruis, heerlijk! Very Happy

Omdat ik ‘m nog had liggen: ik heb een open luchtfilter erop gemonteerd. Omdat het zo makkelijk was. Olieontluchting creatief opgelost: ik verzamel mijn Mayo vanaf nu in een leeg potje Calve Mayonaise. Heb ik over een paar maanden wat lekkers voor bij de friet oh oh


“nieuwe” hd-pomp piept als de neten, heb ondertussen al een ander van de sloop die gaat er binnenkort in.

Lek gevonden. Slangenklem ontbrak. Tsja.

Bij het vervangen van de olie zag ik een loshangend stuurhuis-rubber. De stuurbekrachtiging doet het ook niet meer zoals het hoort. Zat ook al los na de APK, dus de garage die hem voor me gefixt had heeft dit niet goed genoeg gedaan. Komt dit vaker voor? Rubber zelf zag er bij vlugge controle nog wel OK uit.

Bij de benzinepomp kwam er nog iemand op me af om te vertellen dat ik wel een hele mooie BX heb. Kijk, dat doet goed Smile 

BX-club: hij was mooi rood, maar moesten die velgen nou zo? Wink

2CV 1985

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 02 mei 2010 10:13 AM
  [ # 174 ]

Die stuurhuishoezen , vooral die aan de rechterkant, zijn krengen om goed vast te zetten. Eigenlijk moet je daar de goede metalen klip voor gebruiken, met een ty-rap blijft het losgaan. Tenminste, dat is mijn ervaring.

En ja, die wieldoppen moesten zo. Alles voor de Cw-waarde Cool

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 02 mei 2010 11:34 AM
  [ # 175 ]

De stuurbekrachtiging doet het ook niet meer zoals het hoort

Kan liggen aan die brakke pomp Wink Die van mij heeft er namelijk ook problemen mee (af en toe wegvallen, en trekken bij het sturen).

Mag ik trouwens vragen wat je kwijt was voor nieuwe olie + filter? Want zou ik graag voor de zomer ook nog doen, kan ik beetje inschatten hoeveel ik opzij moet leggen Smile

Profiel  
 
raoel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 492
Geregistreerd: 27-07-2008

- 2CV 2cv6
- AX AX 1.1i SPOT
Gepost: 03 mei 2010 11:23 AM
  [ # 176 ]

Filter was iets minder dan een 10tje

Olie kocht ik bij de hema geloof ik, 10w40 en je moet geloof ik het half-synthetische spul hebben (vol-synthetisch vindt ie niet leuk), kostte iets van 15 euro? Bij mijn motor ging er 5 liter in (1.6).

Ohja, en een lekbak die onder je carter past, want terwijl jij wacht tot ie leeg loopt, besluit je auto natuurlijk naar beneden te zakken Smile Ik vond ergens een mooie kattebak die pastte Wink
Een brug is natuurlijk makkelijker Smile

2CV 1985

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 03 mei 2010 11:29 AM
  [ # 177 ]

Ik gebruik er een verfbak voor Smile . En zet sowieso de auto eerst op bruggen voor ik de olie aflaat.

Dus 25,- euro. En als je elk jaar je olie ververst dan kan die goedkope olie geen kwaad zeker?

Profiel  
 
sam
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 19
Geregistreerd: 28-03-2006

- BX 1.4 k1g
- Xantia 1.9td type2
Gepost: 03 mei 2010 01:03 PM
  [ # 178 ]

slechts 1 keer per jaar je olie verversen gulp  ????
ik geef haar om de 3000 km vers smeerspul.
hoeveel km doe je dan per jaar of moet je regelmatig bijvullen?


sam

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 03 mei 2010 01:33 PM
  [ # 179 ]

3000? beetje weinig vind je niet? Met mijn oude Bx 1400 met K1h deed ik elke 15000 en dat is eigenlijk al optijd zat. Kan ook makkelijk met 20 000 (tussen het verversen door hoefde ik nooit bij te vullen)

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 03 mei 2010 07:22 PM
  [ # 180 ]

Qua Filters ben ik gek op Purflux en gebruik altijd Castrol GTX olie…
Ieder jaar schone olie is toch wel het minste wat we voor onze gebakjes kunnen betekenen??

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
 
12 van de 17
« Eerste  < Vorige 10 11 12 13 14 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook