Totaal aantal Berichten: 492
Geregistreerd: 27-07-2008
- 2CV 2cv6
- AX AX 1.1i SPOT
met het vaste sleuteltje geprobeerd, inderdaad, maar de bout zit wat verzonken dus dat was wat lastig.. en ik heb alleen platte sleutels, en ik heb wel een doppenset maar de bijbhorende ratel is wat zwaar en die valt eraf..
achja, goed gereedschap
maar wel een hele goede tip! Ik ga eens iemand op een stoel boven mijn motorruimte zetten
2CV 1985
Totaal aantal Berichten: 492
Geregistreerd: 27-07-2008
- 2CV 2cv6
- AX AX 1.1i SPOT
Zo, de uitlaat is er af, en de APK is weer op Per vandaag is hij weer een jaartje goedgekeurd. Viel mee, 2x stuurhoes 2x achterbanden. En dat voor zo’n oudje. Nog steeds niks gelast, ook helemaal niet nodig kofferbak is hard, en dat is wel een heugelijk ding
Hij kon de hoogte niet regelen, de stang reageerde niet goed. Voor staat hij iets te laag… Hij zei dat de hoogteregelaars waarschijnlijk gangbaar gemaakt moesten worden.
Nou heb ik de voorste zelf vervangen, en daar kan zomaar iets mee mis zijn natuurlijk, gezien gebrek aan ervaring. De planning: voor eens nakijken en achterste eens reviseren. Hij reageert achter prima, maar ach een revisieset hoeft niet veel te kosten.
Ook “spoort” hij niet goed (trekt naar links) en hij kon hem ook niet goed sporen, zei de garagehouder. Hij zei “verwissel de banden eens, misschien helpt dat”. Iemand enig idee wat er verder mee mis kan zijn?
2CV 1985
Totaal aantal Berichten: 492
Geregistreerd: 27-07-2008
- 2CV 2cv6
- AX AX 1.1i SPOT
ff tijd voor een update:
Hoogteregelaar achter behandeld met een revisie-set van Chyparse. Wat een verschil Hij blijft nu netjes omhoog staan, zelfs langer dan de 5 minuten die ik gewend was.. na een paar uur stond ie nog steeds netjes omhoog
Ik zit er eigenlijk over te denken de stuurbekrachtiging te verwijderen. Waar heb ik ‘m voor nodig? SB is voor bejaarden En kan alleen maar kapot.
Ook nieuwe bougies, hij begint nu minder snel te hikken als je iets te laag in de toeren zit…. wat zal ie blij zijn
2CV 1985
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
He Raoel, ik zou de stuurbekrachtiging lekker laten zitten als ik jou was . Dat lijkt een beetje overdreven om die te gaan verwijderen omdat het kapot zóu kunnen gaan. Het is namelijk best een kl*te werk, want je moet ook al je hydrauliek leidingen gaan aanpassen, en een andere drukregelaar gaan gebruiken.
Totaal aantal Berichten: 492
Geregistreerd: 27-07-2008
- 2CV 2cv6
- AX AX 1.1i SPOT
hmm, drukregelaar is te vervangen,
wat leidingen weghalen,
hmmm, stuurhuis vervangen? ja een hoop werk
2CV 1985
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Je kan het altijd nog weghalen als het eenmaal kapot is .
Totaal aantal Berichten: 492
Geregistreerd: 27-07-2008
- 2CV 2cv6
- AX AX 1.1i SPOT
Korte update: nieuwe d-riem zit erop, de uitlaat had ik zelf niet goed vastgemaakt, zit er ook weer vast onder.. dikke laag gungum erop.
Daarbij olielek gevonden (ziet eruit als een lekkende slang, even schoonmaken zodat de oorzaak duidelijk wordt) en de hd-pomp schreeuwt (of nee, piept!!) om een nieuw kogellager.
Hij trok naar rechts, op advies van de garage voorwielen links-rechts verwisseld, helpt als een uier
Ondanks het gepiep een heerlijk rondje gereden, na een paar dagen AX rijden valt het comfort me echt op. Geweldig, nog steeds verliefd op het autootje
Volgende op de lijst: oliewissel, lek zoeken en fixen, hd-pomp reviseren.. ik ben nog wel ff zoet
2CV 1985
Totaal aantal Berichten: 492
Geregistreerd: 27-07-2008
- 2CV 2cv6
- AX AX 1.1i SPOT
Oliewissel af + filter. Ligt het aan mij, of hoor ik de motor niet meer bij 120 ?? Ik hoor alleen nog maar windgeruis, heerlijk!
Omdat ik ‘m nog had liggen: ik heb een open luchtfilter erop gemonteerd. Omdat het zo makkelijk was. Olieontluchting creatief opgelost: ik verzamel mijn Mayo vanaf nu in een leeg potje Calve Mayonaise. Heb ik over een paar maanden wat lekkers voor bij de friet
“nieuwe” hd-pomp piept als de neten, heb ondertussen al een ander van de sloop die gaat er binnenkort in.
Lek gevonden. Slangenklem ontbrak. Tsja.
Bij het vervangen van de olie zag ik een loshangend stuurhuis-rubber. De stuurbekrachtiging doet het ook niet meer zoals het hoort. Zat ook al los na de APK, dus de garage die hem voor me gefixt had heeft dit niet goed genoeg gedaan. Komt dit vaker voor? Rubber zelf zag er bij vlugge controle nog wel OK uit.
Bij de benzinepomp kwam er nog iemand op me af om te vertellen dat ik wel een hele mooie BX heb. Kijk, dat doet goed
BX-club: hij was mooi rood, maar moesten die velgen nou zo?
2CV 1985
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Die stuurhuishoezen , vooral die aan de rechterkant, zijn krengen om goed vast te zetten. Eigenlijk moet je daar de goede metalen klip voor gebruiken, met een ty-rap blijft het losgaan. Tenminste, dat is mijn ervaring.
En ja, die wieldoppen moesten zo. Alles voor de Cw-waarde
De stuurbekrachtiging doet het ook niet meer zoals het hoort
Kan liggen aan die brakke pomp Die van mij heeft er namelijk ook problemen mee (af en toe wegvallen, en trekken bij het sturen).
Mag ik trouwens vragen wat je kwijt was voor nieuwe olie + filter? Want zou ik graag voor de zomer ook nog doen, kan ik beetje inschatten hoeveel ik opzij moet leggen
Totaal aantal Berichten: 492
Geregistreerd: 27-07-2008
- 2CV 2cv6
- AX AX 1.1i SPOT
Filter was iets minder dan een 10tje
Olie kocht ik bij de hema geloof ik, 10w40 en je moet geloof ik het half-synthetische spul hebben (vol-synthetisch vindt ie niet leuk), kostte iets van 15 euro? Bij mijn motor ging er 5 liter in (1.6).
Ohja, en een lekbak die onder je carter past, want terwijl jij wacht tot ie leeg loopt, besluit je auto natuurlijk naar beneden te zakken Ik vond ergens een mooie kattebak die pastte
Een brug is natuurlijk makkelijker
2CV 1985
Ik gebruik er een verfbak voor . En zet sowieso de auto eerst op bruggen voor ik de olie aflaat.
Dus 25,- euro. En als je elk jaar je olie ververst dan kan die goedkope olie geen kwaad zeker?
Totaal aantal Berichten: 19
Geregistreerd: 28-03-2006
- BX 1.4 k1g
- Xantia 1.9td type2
slechts 1 keer per jaar je olie verversen ????
ik geef haar om de 3000 km vers smeerspul.
hoeveel km doe je dan per jaar of moet je regelmatig bijvullen?
sam
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
3000? beetje weinig vind je niet? Met mijn oude Bx 1400 met K1h deed ik elke 15000 en dat is eigenlijk al optijd zat. Kan ook makkelijk met 20 000 (tussen het verversen door hoefde ik nooit bij te vullen)
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Qua Filters ben ik gek op Purflux en gebruik altijd Castrol GTX olie…
Ieder jaar schone olie is toch wel het minste wat we voor onze gebakjes kunnen betekenen??
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist