6 van de 17
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
   
Raoel’s BX - rode 1.9 TZI -Chic (sloop)  - 2CV
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 24 januari 2009 01:26 PM
  [ # 76 ]

Je zou ze in de winter eventueel kunnen plaatsen om zuiniger te rijden en in de zomer weer weg halen hebben ze mijn gezegd?

Profiel  
 
raoel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 492
Geregistreerd: 27-07-2008

- 2CV 2cv6
- AX AX 1.1i SPOT
Gepost: 24 januari 2009 08:23 PM
  [ # 77 ]

ja prima idee, ‘k rij op benzine trouwens…

Met die lampjes: vertel es tegen die lampjes dat ze eruit moeten als ik ze met mijn vingers trek? :S Echt, zelfs met tangetje kostte het nog kracht, die dingen zitten behoorlijk vast hoor :S ‘k Heb ze nu wel vervangen.. Ziet er een stuk mooier uit Smile

Vandaag “sloopfeestje” bij McDean gehad, mijn 1e project, en ik heb er een mooie versnellingsbak aan over gehouden, een paar wielen met goed profiel, en nog een heleboel accessoires schroefjes en zekeringen e.d. Smile

Binnenkort ff onze (te kleine) garage uitruimen en dan ga ik er een werkplaats van maken Very Happy

2CV 1985

Profiel  
 
raoel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 492
Geregistreerd: 27-07-2008

- 2CV 2cv6
- AX AX 1.1i SPOT
Gepost: 06 februari 2009 02:39 PM
  [ # 78 ]

Na een rondje door de wasstraat, en een nadere inspectie van de donkere plekken op de a-stijlen.. heb ik toch een roestplek gevonden confused

Rechtsvoor kon ik gewoon door de zwarte plek heen prikken, daaronder zat een holle ruimte. Wat is nou een goede manier om dit te onderhouden?
Ik hoor altijd “roest verwijderen, invetten”, dus ik heb met een schroevendraaier wat brokjes verwijderd en vaseline in het gat gesmeerd, en flink gespoten met een bus witvet.

Ik ben van plan om echt alle stukjes roest te verwijderen.. en dan opvullen met kit? En dan regelmatig onderhouden met vaseline? Is dat een goed plan? Ik heb niet zoveel ervaring met roest confused

2CV 1985

Profiel  
 
raoel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 492
Geregistreerd: 27-07-2008

- 2CV 2cv6
- AX AX 1.1i SPOT
Gepost: 07 februari 2009 08:30 PM
  [ # 79 ]

Hoi, wat vragen, ik ben vandaag bezig geweest met het vervangen van de LHM..

Het buisje voor het ontluchten van de remmen, weet iemand of dit meer 4-millimeterig is of eigenlijk toch 5-millimeterig dik is? Ik heb ze nu allebei maar meegenomen Smile

Toen ik het ontlastingventiel op de drukregelaar losmaakte kwam er geen sis, geen geluid, hoe controleer ik of het systeem toch drukloos is? Ik had natuurlijk voor en na het draaien de inhoud van de LHM tank moeten controleren… maar wist ik veel dat ik die tank zonder gevaar open kon maken? Smile De stuurbekrachtiging en de rem doen iig niks meer.

ff een foto’s van het ventiel dat ik losgedraaid heb: klik

Oh en ik had een slangetje over: klik . Weet iemand wat dit voor slangetje is?

Morgen als het droog is ga ik het vat weer vullen met LHM, de remmen ontluchten, en nog wat onderdelen van mijn andere auto verfen Smile

2CV 1985

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 07 februari 2009 08:40 PM
  [ # 80 ]

Hoe je controleert of het systeem drukloos is?

Met draaiende motor op je dashboard kijken. Als het goed is brand daar dan een STOP lampje i.c.m. (!). Verder komt de auto ook niet omhoog etc, en hoor de de pomp niet tikken.

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
raoel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 492
Geregistreerd: 27-07-2008

- 2CV 2cv6
- AX AX 1.1i SPOT
Gepost: 08 februari 2009 05:31 PM
  [ # 81 ]

Zo, het is gelukt hoor Smile Remmen ontlucht en er kwam mooi groen, doorzichtig LHM uit. Zometeen de proefrit. Langzaam Smile

Latere keren dat ik het schroefje open of dicht deed hoorde ik wel gesis, dus dat zit goed Smile

Het slangetje dat over is.. is nog steeds over, er komt niks uit, en ik zie nergens een aansluiting waar ie op past.. dus.. enig idee iemand??

2CV 1985

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 08 februari 2009 05:34 PM
  [ # 82 ]

Volgens mij hoort dat slangetje op de dop van je lhm vat te zitten. Deze zit bij veel auto’s los, want de aansluiting brokkelt vaak af.
Komt inderdaad bijna nooit wat uit, maar waar die leiding vandaan komt weet ik eigenlijk niet…

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
raoel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 492
Geregistreerd: 27-07-2008

- 2CV 2cv6
- AX AX 1.1i SPOT
Gepost: 08 februari 2009 06:24 PM
  [ # 83 ]

OH! Ja op de dop kan ie nog wel, logisch ook…

Dank Smile

2CV 1985

Profiel  
 
raoel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 492
Geregistreerd: 27-07-2008

- 2CV 2cv6
- AX AX 1.1i SPOT
Gepost: 04 april 2009 03:07 PM
  [ # 84 ]

ff 2 vragen: de dop om de olie bij te vullen wil niet eenvoudig los.. dat moet toch iedereen kunnen?? ik heb al gewrikt met een schroevendraaier, maar ik maak putjes in het plastic.. zoveel kracht moet dat toch niet kosten?? of kan een overdosis sludge het probleem zijn?

en ten tweede: ik kreeg van iemand de tip om de voor-zij-schermen eens los te halen, omdat daar ook vaak verborgen roest zit. Maar dat gaat niet zonder de deur los te halen.. ik heb daar naar zitten kijken (na verwijderen van wat zwarte prut).. ik zie niet direct hoe die pinnetjes eruit kunnen, zit er een borgring omheen ofzo?

2CV 1985

Profiel  
 
Autofan
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3355
Geregistreerd: 26-01-2006

- 2CV Auto
Gepost: 04 april 2009 03:11 PM
  [ # 85 ]

Als je de dop loshebt moet je die rubber ringen die om de dop zitten weghalen. Dat heb ik bij die van mij ook gedaan en de dop gaat nu een stuk makkelijker los.

Maar StatusQuo heeft een vuldop van ZX te koop en die moet je opendraaien. Is een stuk makkelijker en het past ook nog Wink

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11789
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 04 april 2009 03:29 PM
  [ # 86 ]
raoel schreef:

ff 2 vragen: de dop om de olie bij te vullen wil niet eenvoudig los.. dat moet toch iedereen kunnen?? ik heb al gewrikt met een schroevendraaier, maar ik maak putjes in het plastic.. zoveel kracht moet dat toch niet kosten?? of kan een overdosis sludge het probleem zijn?

en ten tweede: ik kreeg van iemand de tip om de voor-zij-schermen eens los te halen, omdat daar ook vaak verborgen roest zit. Maar dat gaat niet zonder de deur los te halen.. ik heb daar naar zitten kijken (na verwijderen van wat zwarte prut).. ik zie niet direct hoe die pinnetjes eruit kunnen, zit er een borgring omheen ofzo?

Raoel, die voorspatborden kunnen er supersimpel af met de deuren op hun plek. Op de A-stijl zitten twee steuntjes waar het spatbord op geschroefd zit. Je kunt de deur precies zo zetten dat je met een kleine ratel met verlengstuk & dopje 10 die schroeven er uit kunt pellen. Dan nog 1 achter het knipperlicht (koplamp even van zijn stelmechaniekjes afpoppen, knipperlichtje eruit, alle ruimte) en een voorin de wielkast, in de modderkuip. Dan een stuk of een zooitje langs de bovenrand en je spatbord ligt eraf. Easy-peasy!

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 04 april 2009 10:42 PM
  [ # 87 ]
raoel schreef:

ff 2 vragen: de dop om de olie bij te vullen wil niet eenvoudig los.. dat moet toch iedereen kunnen?? ik heb al gewrikt met een schroevendraaier, maar ik maak putjes in het plastic.. zoveel kracht moet dat toch niet kosten?? of kan een overdosis sludge het probleem zijn?

Hoe ik het altijd doe:

Ik leg 1 hand op dat uitsteekseltje aan de voorkant, en met mijn andere hand wrik ik de dop omhoog. Het blijft een slap goedkoop flut systeem, maar bij mij gaat het prima los op die manier. Smile

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
Autofan
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3355
Geregistreerd: 26-01-2006

- 2CV Auto
Gepost: 05 april 2009 12:08 AM
  [ # 88 ]

Zo deed ik dat ook altijd, totdat ik een tip kreeg dat ik die rubberring eraf moest halen. Toen ging het nog makkelijker. Hij klemt nog wel vast en is met een beetje wrikken los te krijgen, maar als je hem eenmaal een beetje los hebt heb je hem er zo vanaf. Met die rubberring was het net iets moeilijker.

Profiel  
 
raoel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 492
Geregistreerd: 27-07-2008

- 2CV 2cv6
- AX AX 1.1i SPOT
Gepost: 07 april 2009 11:55 PM
  [ # 89 ]

Ah, er zit een rubber ring in? Binnenkort ff door-wrikken dus.

Update: de BX staat bij Alles-op-z’n-Frans in Enschede, hij gaat de ADALS voor me vervangen.. hij belde: de draagarm was ergens uitgelubberd door een kogeltje of iets dergelijks, dus er komen andere draagarmen onder.. 300 voor ADALS en 50 voor 2 armen, lijkt mij een nette prijs…

2CV 1985

Profiel  
 
raoel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 492
Geregistreerd: 27-07-2008

- 2CV 2cv6
- AX AX 1.1i SPOT
Gepost: 10 april 2009 05:04 PM
  [ # 90 ]

“Nieuwe” draagarm was helaas niet meer te vinden, dus keerring is afgekit om vuil in de lager te voorkomen. Ik kan weer even verder Smile
Ik merk het verschil nauwelijks, maar ik rijd ook altijd rustig, maar hij lijkt iets strakker in de bochten (kan dat?).

Als iemand stiekem mijn adals vervangen had, zeg maar ‘s nachts als ik sliep (altijd welkom), zou ik het misschien niet eens gemerkt hebben. Maargoed, dat geldt wel voor meer technisch onderhoud.

Goed, dan de volgende vraag: ff bollen tellen, hoeveel hoor ik er te hebben? Ik heb op de wiki gekeken, er staat een hoop, maar niks over het aantal.
2 voor, 2 achter, 1 voorraadbol. Heeft mijn stuurbekrachtiging nog een eigen bol?
Ik dacht van niet, omdat ik op die duitse site met het bollenoverzicht (katalog federkugeln) daar ook geen bol voor vind.
Dus 5 bollen voor een 1.6i ?

2CV 1985

Profiel  
 
 
6 van de 17
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook