Totaal aantal Berichten: 9070
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
5 bollen inderaad. Je zei het al: Ieder wiel één, en een voorraadbol.
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Totaal aantal Berichten: 492
- 2CV 2cv6
- AX AX 1.1i SPOT
Zo, dat was een weekendje weg…
Veerbollen opgehaald bij Kees-Jan (en gezellig gebabbeld).
Bumper opgehaald bij Redsun (wat een gave garage, en een fiat 500 erbij ook nog).
Daarna op weg voor een weekendje Maastricht en nog even langs een grot in Belgie. Dus even flink aan de kilometers gegaan, en ik heb de 210.000 gehaald! De BX was er blij mee, en trakteerde mij op het volgende:
- Motorstoringslampje (bleef 20km lang branden en was toen opeens uit! Dus ik denk aan een contactje.. zoeken!).
- De 5e versnelling was al niks.. en is er nu echt mee opgehouden.
- Spontaan viel de 3e versnelling ook een paar keer uit. Dat was nieuw.
- Sterretje in me voorruit erbij.
- Na een stop wilde de voorkant niet meer omhoog, en bij ‘gymnastieken’ bleef hij in de hoogste stand staan. Na nog meer gymnastieken kwam het wel goed.
Na 200km in de 4e versnelling over de snelweg nog levend thuisgekomen. Het wordt nu echt tijd voor die bakwissel Godzijdank veel vakantiedagen binnenkort!
2CV 1985
- 2CV 2cv6
- AX AX 1.1i SPOT
Penny Lane schreef:Raoel, die voorspatborden kunnen er supersimpel af met de deuren op hun plek. Op de A-stijl zitten twee steuntjes waar het spatbord op geschroefd zit. Je kunt de deur precies zo zetten dat je met een kleine ratel met verlengstuk & dopje 10 die schroeven er uit kunt pellen. Dan nog 1 achter het knipperlicht (koplamp even van zijn stelmechaniekjes afpoppen, knipperlichtje eruit, alle ruimte) en een voorin de wielkast, in de modderkuip. Dan een stuk of een zooitje langs de bovenrand en je spatbord ligt eraf. Easy-peasy!
Derk
Nog ff een vraag hierover: als ik de schroeven eruit pel, valt dan aan de achterkant niet het vasthang-boutje eraf? Want dan ben ik die mooi kwijt :S
2CV 1985
raoel schreef:
Veerbollen opgehaald bij Kees-Jan (en gezellig gebabbeld).
hoop dat de bolletjes je nu maar extra goed mogen bevallen zo na je rit naar’t zeeuwse!
en anders hoor ik’t wel.
K-J
Pyreneeën heb je,
Pyreja kun je krijgen
Xantia 1.8i 16v, Gris Fulminator, 213.000 km
- 2CV 2cv6
- AX AX 1.1i SPOT
raoel schreef:Penny Lane schreef:Raoel, die voorspatborden kunnen er supersimpel af met de deuren op hun plek. Op de A-stijl zitten twee steuntjes waar het spatbord op geschroefd zit. Je kunt de deur precies zo zetten dat je met een kleine ratel met verlengstuk & dopje 10 die schroeven er uit kunt pellen. Dan nog 1 achter het knipperlicht (koplamp even van zijn stelmechaniekjes afpoppen, knipperlichtje eruit, alle ruimte) en een voorin de wielkast, in de modderkuip. Dan een stuk of een zooitje langs de bovenrand en je spatbord ligt eraf. Easy-peasy!
Derk
Nog ff een vraag hierover: als ik de schroeven eruit pel, valt dan aan de achterkant niet het vasthang-boutje eraf? Want dan ben ik die mooi kwijt :S
ff mezelf quoten: de boutjes blijven hangen lastiger is het als 1 boutje doordraait, waar je met wat moeite wel bij kan.. binnenkort eens een griptang kopen
2CV 1985
- 2CV 2cv6
- AX AX 1.1i SPOT
zielug
koelvloeistof, moet ik me zorgen maken over de kleur?
2CV 1985
Totaal aantal Berichten: 11789
- Xantia TD SX
Lekker bezig Raoel! Ik zou trouwens wel even meteen de KVS verversen, deze kleur hoort ‘t niet te hebben… Meestal is goede KVS haast dezelfde kleur als goede LHM: neongroen.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Ik dacht dat het bakolie was ops: . Want die kleur is wel erg… euhm…. rood
Totaal aantal Berichten: 714
- C5 2.0 Break Exclusive
Ookwel ‘chocomel’ genaamd. Volgens mij zat er gewoon Halfords spul in. Die is nl. rood van kleur..
Ik gebruik altijd antivries (van de dealer). KVS aftappen en schoonspuiten met tuinslang (flinke druk erop houden). Antivries erin en aanlengen met water (1:1). Ontluchten, op niveau afvullen en klaar
Se concentrer sur l’essentiel
Totaal aantal Berichten: 7072
- BX Sport MK2
- AX GT chic
even goed spoelen met kraanwater! tuinslang boven op het blok “monteren” en ook de radiateur doorspoelen.
Ik koop altijd KVS bij de action voor 1,30 P.L. val ik me daar geen buil aan
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 714
- C5 2.0 Break Exclusive
McDean schreef:tuinslang boven op het blok “monteren” en ook de radiateur doorspoelen.
Je voelt jezelf dan ook al een stuk schoner
Se concentrer sur l’essentiel
Totaal aantal Berichten: 7072
- BX Sport MK2
- AX GT chic
niet echt eerder een stuk kouder toen ik het deed was het midden winter
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
- 2CV 2cv6
- AX AX 1.1i SPOT
als ik dit topic goed begrijp: schakelstangen haal je los door gewoon flink kracht te zetten op de gewrichten? Ze zien er nogal fragiel uit :S
Enneh, de naafmoer is los hoor. Kostte wat moeite, gelukkig had McDean gereedschap waarop je kunt gaan staan en dan een beetje springen
Olievulopening ligt in de wasbenzine. Gaasje weet ik nog niet wat ermee gaat gebeuren. Erin, eruit? Tsja.
Uiteindelijk waaide het zo hard dat losliggende boutjes e.d. wegvlogen, dus toen was het maar tijd om op te ruimen en dan een biertje om het weekend te vieren
2CV 1985
Totaal aantal Berichten: 6168
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Archi schreef:Ookwel ‘chocomel’ genaamd. Volgens mij zat er gewoon Halfords spul in. Die is nl. rood van kleur..
De laatste keer dat ik bij Halfords KVS heb gehaald was het toch echt groen hoor…
Totaal aantal Berichten: 9070
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Mijn Halfords KVS is ook gifgroen.
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”