Kijk eens hier:
http://passionford.com/forum/showthread.php?t=154570&page=3
Moet je echt even op die link bekijken, VAKWERK!!!
Succes
Allez France
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
die Ax is wel heel extreem….
ook een blok in lengte richting. Ik zou het toch gewoon houden op een PSA XU blok.
Welke zou leuk/ geschikt zijn voor de AX motoruimte (met de nodige aanpassingen)
wat gaat sowieso niet passen:
- turbo CT
- V6
- Turbo D12
Wat zou leuk zijn?
- BX turbo diesel (90 pk en een berg aan koppel…. houd denk ik een AX GTI redelijk bij) alleen krijg je alles kwijt? met name de turbo?
- een BX 16 TRI of wel een peus 205 1600 GTI met 105 pk…. (voldoet nog net aan de 40% als je als basis een AX GT pakt)
- een 1900 GTI…. wel bruut 122 pk en makkelijk aan te komen
- 2.0 16V uit xantia al ben ik bang dat dat blokkie groter is, is zijn lichtere broertje 1.8 16V kleiner?
Kortom…. het wordt is tijd voor serieus uitzoek en probeer werk… ik ben wle is benieuwd waar het dan spaak loopt.
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006
- Xantia Ambulance, GiFa
Als je dat intro even gelezen had. een supercharger op die 1.6TU 16v schop ook met een 2 bar tot een 200 pk…
Blijf erbij dat een midden motor gewoon het mooiste is op basis van de TCT. Soortgelijk, ligt ook achterin de P205 Turbo 16.
De grap is gewoon dat blok in de lengte richting te krijgen. Zou betekenen dat je bij een XM bak het difje een 90 graden zou moeten draaien. Dan is het nog een kwestie van aandrijfassen aanpassen.
Als ik eens een zak met duiten had…
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
om terug te komen op de zak centen:
ZX volcane of Bx GTI compleet…. 250 euro? (een sloper voor het blok)
Een saxo 16V blok? het dubbele?
Om een hobby leuk te houden? En daarbij is het leuk experimenteren… Een blok achterin? dan inderdaad een turbo CT of V6!
Maar een turbo diesel voorin… (uit bx)
edit! ik had het verkeerd….
http://link.marktplaats.nl/197884038
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Is het niet goedkoper om een auto van de sloop te trekken die een aanrijding gehad heeft, waar het blok nog goed van is en dan het blok over te lepelen?
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Autofan schreef:Is het niet goedkoper om een auto van de sloop te trekken die een aanrijding gehad heeft, waar het blok nog goed van is en dan het blok over te lepelen?
welk blok?
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Waarom weten jullie allemaal zo zeker dat een 2.0 16V bijv. een RFS niet gaat passen? Alleen vanwege het feit dat AX geleverd is met TU-motoren en de 2liter een XU is?
Er zijn al meer AX’en geweest met een 1.9 16V motor, dus waarom geen RFS?
McDean schreef:
Maar een turbo diesel voorin… (uit bx)
http://link.marktplaats.nl/197884038
WAT EEN IDEEEEEEE
xsara Hdi VTS uit 2000 175.000km
PUG 205
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
katuut schreef:McDean schreef:
Maar een turbo diesel voorin… (uit bx)
http://link.marktplaats.nl/197884038
WAT EEN IDEEEEEEE
1800 TD uit bx?
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
WYD schreef:Waarom weten jullie allemaal zo zeker dat een 2.0 16V bijv. een RFS niet gaat passen? Alleen vanwege het feit dat AX geleverd is met TU-motoren en de 2liter een XU is?
Er zijn al meer AX’en geweest met een 1.9 16V motor, dus waarom geen RFS?
Het zal vast wel passen, zonder al te veel aanpassingen… eerlijk gezecht ben ik daar van overtuigd….
De breedte is geen probleem (denk ik) het is meer de uitlaat en de radiateur kwijt kunnen..
Radiateur zit bij AX redelijk in het front verwerkt, op AXclub staat wel wat een beetje de grootste radiateurs zijn die er zo in passen. De uitlaat… tja… even wat zagen in de uitlaat, de bocht aanpassen mischien en het schutbord een stuk uitslijpen en een halve buis erin lassen. dan heb je denk ik genoeg ruimte…
Als er niks geprobeerd word. Weet je ook niet waar het vast loopt.
De motorsteunen:
- de steun op de bak is zowiezo hetzelfde (zie bx 1400 -> bx 1900 conversie
- andere steun als die van AX 1400 zelfde is als Bx 1400 dan is dat ook geen probleem
- achterste motorsteun, even los slijpen en verplaatsen.
- aandrijfassen, korte kan je gewoon gebruiken lange even bekijken denk dat er dan wat aangepast moet worden… (of de motorsteun aan de motor aanpassen, of aandrijfas aanpassen of het werkt gewoon)
Het sturen zal wel wat zwaarder worden…. of mischien SB van Zx?
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
En dan heb je een wegligging als een natte dweil
AX Soupapes 16 152.8 Bhp @ 6513 rpm/ 185Nm @ 4803 rpm
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Rooney schreef:En dan heb je een wegligging als een natte dweil
omdat hij voor te zwaar is tov achter?
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Wat een kansloos plan. Het is duidelijk dat er hier niemand is die écht iets weet over voertuig dynamica.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
@waterman771
kun je wat advies geven? hoe zou je zoiets aanpakken?
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Het hele idee is slecht. De koets van zo’n autootje is totaal niet berekend op zulke krachten. Net zo als de koets van een Corsa niet is gemaakt voor een calibra blok.
Mijn advies? Ga eens wat video’s kijken van auto-crashes..
Een ieder die zoiets met zo’n licht en onveilig autootje als een ax doet moet opgenomen worden in een gesloten inrichting, omdat je niet alleen jezelf in gevaar brengt maar ook de rest van het verkeer.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste