Totaal aantal Berichten: 714
- C5 2.0 Break Exclusive
Beste Citro-vrienden,
Ben al sinds enige tijd op zoek naar mijn ultieme Citroën en merk dat dit bij mij de nodige voeten in de aarde brengt (of juist ‘zweverig’ in hogere sferen:) ).. Vorige week was ik in conclaaf met een opdringerige verkoper over de koop en status van een BX. Later heb ik het aanbod afgewezen (het gaat tenslotte om het gevoel) waarop hij mij per mail antwoordde: ‘als je deze laat staan is je kans voorbij’. En gisteren heb ik mij nog nét kunnen behoeden voor een ogenschijnlijke miskoop en dus ook een afgrijselijk einde..
Omdat ik mijzelf de laatste tijd betrap dat ik op een wel heel nonchalante wijze momenteel mijn Citroën behoefte (in nogal ongeduldige toestand) probeer te voldoen, vraag ik mij af of er bij jullie ook zoveel ‘denkwerk’ is geweest alvorens over te gaan tot daadwerklijke aanschaf.
Ik hoop iig dat er gauw een einde komt aan mijn (ik hoop tijdelijke) Citroën-loze toestand.
Getekend,
Fred
Se concentrer sur l’essentiel
Totaal aantal Berichten: 7072
- BX Sport MK2
- AX GT chic
mischien verstandig om even de roze bril af te doen en iemand mee te nemen als je gaat kijken.
Verder…. wat zoek je?
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 1656
- Xantia Ambulance, GiFa
Tja als je zo’n junk bent zoek dan een shotje…
Er is genoeg citroen te koop met 5 wielen en een radio voor weinig. Kun je dan weer even rustig zoeken naar iets moois. Koop dan geen Saxo, Xsara ZX en ander modern peugeot kloontjes. Sorry dat ik het zeg maar dit vertaald het minste het citroen gevoel.
Al ken ik je gevoel deels wel. Zo jeukt een CX al een tijd. Gezien mijn budget idee ben je al snel op alles aangewezen wat minimaal een dag ver van je huis te koop staat….
Dan jeukt het idd wel om even een ambu op de kogel te gooien, maar ja wat tref je aan en vooral hoe zeer heb ik het nu nodig? Zeker niet als daily drive daar ben ik ruim voorzien. En dan? Op straat laten staan wil je gevoel ook niet als je zoveel moeite hebt gedaan.
Ik doe het op moment maar met trouwe zweed en een psa voituren uit de tijd dat ze beiden nog bijzondere voitures op de weg hebben gezet.
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard
- C5 2.0 Break Exclusive
McDean schreef:mischien verstandig om even de roze bril af te doen en iemand mee te nemen als je gaat kijken.
Verder…. wat zoek je?
BX type 1? Kan je ook zeggen dat enkele BX’en uit ‘91, ‘92, ‘93, ‘88 reeds de revue hebben gepasseerd.. En wat dacht je van een CX en DS..
Ik heb denkelijk serieuze hulp nodig
Totaal aantal Berichten: 7072
- BX Sport MK2
- AX GT chic
hoeveel ben je bereid uit te geven voor aanschaf en hoe denk je over onderhoud?
en ben je zelf een beetje handig?
zoek je luxe of sneleid?
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 5164
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Ik wil ook een “nieuwe” citroen. Eerst moet er echter één de deur uit.
Zodra deze verkocht is, heb ik binnen een paar dagen een nieuwe. Dat gebeurt 100% op emotie en daarvoor is een “klik” met de huidige eignaar een eis.
Ree
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Totaal aantal Berichten: 3455
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Ik zou ook iemand meenemen die er verstand van heeft, of je moet een auto lekker goedkoop kunnen kopen en zelf de handen uit de mouwen kunnen/willen steken.
Toen ik mijn 16V kocht had ik inmiddels wel wat sleutelervaring opgelopen door de voorgaande BXjes en dat is maar goed ook, als ik alles had laten doen aan die auto dan had dat qua kosten wel zo ongeveer de nieuwprijs benaderd
Overigens staat er in een loods in de buurt van Roermond een mooie dame te wachten op nieuwe liefde. Deze DS is van een vriend van mij die naar Maleisie is verhuisd. en staat inmiddels nu 2 jaar stil. Wel is er nog een gereviseerd stuurhuis ingezet vanwege het bekende knikje. Verder ziet ze er prachtig uit. Ik kan eens informeren als je wilt.
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
- C5 2.0 Break Exclusive
Ik heb zelf 2 BX’en gehad en heb het reguliere onderhoud zelf gedaan.. De eerste BX, een 1.9TGI, is inmiddels gesloopt De tweede een 1.4 Deauville was geen lang leven beschoren omdat een wonderschone XM kans zich voor heeft gedaan.. Hierna begon de ellende pas goed: heb haar van de hand gedaan en besloten niet meer zo snel tot koop over te gaan..
Meeste onderhoud doe ik zelf.. iig wat in mijn mogelijkheden zit..
Totaal aantal Berichten: 1260
- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Re: Als emotie je keuze bepaald..
Archi schreef:Beste Citro-vrienden,
Omdat ik mijzelf de laatste tijd betrap dat ik op een wel heel nonchalante wijze momenteel mijn Citroën behoefte (in nogal ongeduldige toestand) probeer te voldoen, vraag ik mij af of er bij jullie ook zoveel ‘denkwerk’ is geweest alvorens over te gaan tot daadwerklijke aanschaf.
Ik hoop iig dat er gauw een einde komt aan mijn (ik hoop tijdelijke) Citroën-loze toestand.
Getekend,
Fred
Consultje kost 80 euro per uur, inclusief een sigaar (waar je minimaal 2 uur genot van hebt) plus een goed glas whiskey
- C5 2.0 Break Exclusive
Re: Als emotie je keuze bepaald..
Mark Nijenhuis schreef:Consultje kost 80 euro per uur, inclusief een sigaar (waar je minimaal 2 uur genot van hebt) plus een goed glas whiskey
Dat moet zeker een kenner zijn
Totaal aantal Berichten: 7071
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Enige wat ik kan zeggen, neem de tijd. De markt voor Citroens is niet heel snel, als je echt een goeie tegenkomt zie je het vanzelf. Beslis eerst wat voor type je wilt, orienteer je dan wat allemaal op de markt is, en wees bereid te betalen voor een goeie. Hij is er namelijk nog wel ergens, de Citroen die jij wilt met een lage km stand en een goede staat van onderhoud voor een schappelijke prijs. Het is alleen even zoeken.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 27893
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
McDean schreef:zoek je luxe of sneleid?
Dit gaat bij Citroën meestal samen
De vraag is denk ik meer zoek je goedkoop rijden of luxe en wat meer vermogen.
Mijn Exclusive heb ik gekocht op aanraden van enkele bekenden. Reed op dat moment niet vanwege een lekke retourslang of zo… Niet lang over nagedacht. Gewoon afgegaan op anderen…
Groet, Arjan
Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2
Citroën XM turbo ct
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 3830
- CX 2200
- CX 2200
emotie… gt ongezien gekocht. De digit ben ik samen met xbxg gaan bekijken en daarna ook ongereden gekocht.
ds in onderdelen en de 504 heb ik dan weer wel iets beter bekeken.
Moet wel gezegd worden dat de bxxen en de peus zeer schappelijk geprijsd waren en dat de gok dus ook wel te nemen was…
Totaal aantal Berichten: 8156
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Waardeloos hè, die Citrofilie.
Neem iemand mee die geen emotionele binding zal hebben met de aankoop, maar met rede en verstand met je meekijkt naar de potentiële aankoop, en die verstand van het type heeft.
Suc6. Dit gevoel onderdrukken zal niet meevallen. Ik leef met je mee.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
woutersmits schreef:Moet wel gezegd worden dat de bxxen en de peus zeer schappelijk geprijsd waren en dat de gok dus ook wel te nemen was…
Zo heb ik net mijn 2e B[ni]X ongezien gekocht. De eerste heb ik ongezien uit het zuiden van het land geregen (zonder koppeling). Op de laatste ben ik zonder eerst te kijken met een trailer afgereden.
Over de XM heb ik wel 5 minuten nagedacht na een stukje te hebben gereden. Dit omdat ik een kraakje niet thuis kon brengen. Een gokje dus, welke ik de volgende dag met een tabilisatorstang heb opgelost. De eend heb ik 8 jaar geleden in een opwelling gekocht. Ik zou haar lenen voor mijn trouwerij, toen ik haar kwam bekijken vertelde de eigenaar dat hij te koop kwam na de trouwerij. Vijf minuten later was ze verkocht.
Persoonlijk ben ik niet zo’n nadenker. Als het goed voelt en het is financieel haalbaar, dan zijn er voor mij geen obstakels meer op mijn partner na….