Totaal aantal Berichten: 347
- Ami 8 berline
- CX 20 Familiale
Zoals eerder gezegd. Eerst de keuze voor model, motor etc bepalen, dat beperkt de keuze al een beetje… Evt een partner overtuigen van je wens kan ook helpen (althans bij mij).
En dan?
Gewoon geduld hebben. De juiste sites in de gaten houden. Met meerdere auto’s gaan kijken en rijden. Iemand meenemen die je kan behoeden voor een overdosis…
ik heb zelf ca. 7 maanden gezocht naar de CX familiale. Het moest een familiale zijn bij voorkeur type 1 carburateur. Maar ook gereden met een 25 diesel en een 25 tri automaat… Om maar te weten wat dat is en vast te stellen dat je dat niet wilt.
Anyway. Veel succes!
Met amicale groet,
Ami 8 berline, 1977, Bleu Myosotis.
Ami 6 club berline, 1969, wit met rood dak
C5 2.2hdi berline
Kijk ook eens op: www.amivereniging.nl
Totaal aantal Berichten: 1260
- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Re: Als emotie je keuze bepaald..
Archi schreef:Mark Nijenhuis schreef:Consultje kost 80 euro per uur, inclusief een sigaar (waar je minimaal 2 uur genot van hebt) plus een goed glas whiskey
Dat moet zeker een kenner zijn
Nee niet echt eigenlijk…. of misschien wel….. goed in het kort, ik wilde heel graag van mijn leasebak af, € 350 bijtelling in de maand vond ik zo langzamerhand geen lolletje meer, mijn directeur gaf me akkoord voor een fiscaal vriendelijke auto, dus ik bij mezelf afvragen wat wil ik, nou zoals altijd gewoon frans. Vervolgens kijken op internet, één van de eerste advertenties waar ik op terrecht kwam was mijn huidige 1990’er XM V6 Gris Dolmen met toen 75k op de klok. Nog die zelfde avond m’n directeur gebeld en gemaild, zijn antwoord was kort maar krachtig “ga maar gauw kijken voordat je te laat bent, maar neem wel onze vaste garagist mee” zo gezegt zo gedaan, op woensdag gebeld en de morgen erop naar Hilversum getogen, de garagehouder kijken naar de techniek, ik naar de ontzettent mooie goed onderhouden kortom smetteloze dame….. proefrit gemaakt, euro’s afgeteld en mee naar huis genomen en nog geen moment spijt van gehad en ik geniet volop van elke kilometer.
Het is eigenlijk net als met mensen, je kijkt er wel op maar d’r nooit in.
Daarmee bedoel ik dat je nooit de garantie hebt dat je géén problemen krijgt, ik kan mij uit het verleden ook rampverhalen naar boven halen met nieuwe auto’s waar de honden geen brood van lusten, dus welk risico loop je…..... dat is voor mij net zo goed een vraag als voor jouw.
Uiteraard speelt ook de verkoper een belangrijke rol, er moet vertrouwen zijn maar emotie zal altijd een rol blijven spelen.
Totaal aantal Berichten: 714
- C5 2.0 Break Exclusive
Na lang wachten is het dan eindelijk zover:
Mijn nieuwe Xantia ga ik a.s. zaterdag halen. Ze is uit 1996 met een 1.8i motor en automaat én nog geen 118K op de teller. Nog nooit een automaat gehad, maar ze reed onzettend goed. Na een afslag of twee en na ietwat gepingel met de verkoper kreeg ik dan toch mijn zin:-)
Nu haal ik hoofdbrekens uit wat er zoal aan onderhoud zelf te doen is.. omdat het mij lijkt dat het wel toch wat ingewikkelder is als een BX…
Se concentrer sur l’essentiel