Hoi allemaal,
Ik ben nu al een tijdje op zoek naar een Xsara diesel, het liefst een coupe.
Tussen de 2 en 3 duizend euro, maar bij 75% blijft het airbag lampje branden.
Is dit een Xsara probleem?
Kan het kwaad? En hoe verhelp je zo een storing??
Thanks,
Bob
Ik denk dat het stekkertje onder de voorstoel niet lekker contact maakt, waardoor het lampje gaat branden.
Zit idd in de stekker en hier brandt ie ook regelmatig.
Totaal aantal Berichten: 1012
- Xsara 2.0 16V VTS Coupe 167pk
Bij mij was het ook regelmatig raak met het lampje. Ik had nog garantie en de dealer heeft er 2 x een nieuwe stekker tussen gezet onder de rechter stoel en nou heb ik er geen last meer van!
ZX 1.4i(totalloss bij 117000 km)
PH2 Xsara 1,6 16V VTR uit 2001(ingeruild)
PH2 Xsara 2.0 16V VTS 167pk Uit 2002(verkocht)
PH1 C5 2.0 uit 2003
Dus met de Airbag is niets mis?
Ik kan deze Xsara HDI maandag kopen…...
Wat kost een nieuwe stekker plaatsen??
Deze man heeft de Xsara laten uitlezen bij een dealer…....
Airbag lampje blijft branden!!!!
Dus is het de stekker onder de stoel !!??
Bob
ongetwijfeld
Totaal aantal Berichten: 1012
- Xsara 2.0 16V VTS Coupe 167pk
Ja dat het een stekkertje is onder de rechterstoel is bijna 100% zeker. dit is namelijk een xsare kwaaltje. Over de kosten weet ik niks want ik had nog garantie.
ZX 1.4i(totalloss bij 117000 km)
PH2 Xsara 1,6 16V VTR uit 2001(ingeruild)
PH2 Xsara 2.0 16V VTS 167pk Uit 2002(verkocht)
PH1 C5 2.0 uit 2003
Totaal aantal Berichten: 56
- Xsara Picasso 1.8 16v
- Xsara 1.6 break Ligne Prestige
Ik heb dat probleem ook gehad, stekker door laten solderen. Dit kostte medio 2003/2004 iets van € 75,00 bij de dealer ...
heb ik ook al vaak gezien bij onze xsara, dus wellicht bekend kwaaltje..
Dealer vertelde me wel ALS het lampje brandt, de airbag dan ook niet zal werken in een noodsituatie, dus mss wel handig om de prijs wat naar beneden te doen?
Totaal aantal Berichten: 1184
- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Met een Xantia ook gehad. Idd stekkertje onder de stoel laten doorsolderen. Later nog een keer, toen was het sleepcontact in het stuur overleden. (al is het eigenlijk een lange opgerolde kabel….) Maar beide zijn goed te doen.
Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.
ik heb een soort gelijk probleem.
sinds de vakantie in zuid frankrijk knippert het airbaglampje.
het begon op een dag dat Xsaar in de volle zon had gestaan, dus gaf eerst de hitte de schuld. de volgende dag toen we gingen rijden werkt de lampjes hun normale programma af. eerst aan en na 6 seconden uit.
echter na 10 minuten rijden begon het weer te knipperen. volgens de handleiding zou het lampje 5 minuten knipperen om vervolgens te blijven branden. dit is bij mij niet het geval.
en zo is het nu nog steeds. de ene keer gaat ie vrijwel meteen knipperen, de andere keer na 30 minuten.
na het vinden van dit topic heb ik de stekker van de bijrijdersstoel nog niet gecontroleerd. wat me meer zorgen baart is dat verhaal over het solderen. je praat wel over de Airbags!!
maar klopt het dat het vaak aan de stekker ligt??
BX 1.4TE 1988 - verkocht
BX 1.9TZI 1991 - overleden
ZX 1.4i Avoriaz 1996 - verkocht
Xsara break 1.8 16v Exclusive 01-2000 - ingeruild
nu:
Xsara break 1.6 16v Difference 12-2004
Patrick schreef:ik heb een soort gelijk probleem.
sinds de vakantie in zuid frankrijk knippert het airbaglampje.
het begon op een dag dat Xsaar in de volle zon had gestaan, dus gaf eerst de hitte de schuld. de volgende dag toen we gingen rijden werkt de lampjes hun normale programma af. eerst aan en na 6 seconden uit.
echter na 10 minuten rijden begon het weer te knipperen. volgens de handleiding zou het lampje 5 minuten knipperen om vervolgens te blijven branden. dit is bij mij niet het geval.
en zo is het nu nog steeds. de ene keer gaat ie vrijwel meteen knipperen, de andere keer na 30 minuten.
na het vinden van dit topic heb ik de stekker van de bijrijdersstoel nog niet gecontroleerd. wat me meer zorgen baart is dat verhaal over het solderen. je praat wel over de Airbags!!
maar klopt het dat het vaak aan de stekker ligt??
Kan. Kan ook de airbag zijn op je stuur.
konid schreef:Ik heb dat probleem ook gehad, stekker door laten solderen. Dit kostte medio 2003/2004 iets van € 75,00 bij de dealer ...
stekker solderen is 15min werk, kost 10 euro ofzo toch bij ons, wij doen het bijna maandelijks, alsook bij een saxo, en verschillende peugeots….. gewoon de stekker ervantussen knippen, en de draadjes terug aan elkaar solderen en het probleem is voorgoed opgelost!!!!
als het airbag lampje brand auto van het contact zetten en dan links + rechts de stekker van de gordelspanner onder de stoelen een keer losnemen en weer vast zetten 99 % van alle gevallen is dan het lampje uit dan weet je het zeker dat het in de stekkers zit, effelaten doorsolderen en hij is weer 100%
mech schreef:als het airbag lampje brand auto van het contact zetten en dan links + rechts de stekker van de gordelspanner onder de stoelen een keer losnemen en weer vast zetten 99 % van alle gevallen is dan het lampje uit dan weet je het zeker dat het in de stekkers zit, effelaten doorsolderen en hij is weer 100%
beter kon ik het niet beschrijven! dit is idd de beste oplossing
Zit met hetzelfde problem. Mijn Airbag Lampje brand sinds gisteren. Even een dom vraagje. Als jij schrijft auto van het contact zetten, bedoel jij dan de sleutel uit het contact verwijderen, of de batterij kabels los maaken.
Alvast bedankt