Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Haha, wat een stijlvolle straat zeg! Hoe heb je die zo gevonden Patrick? Ik heb zo wel eens een stukje Parijs verkend, maar ik zou niet weten wat ik er verder mee moet.
Ik had hem al gezien op streetvieuw! superleuk!
Het vreemde is als je vanuit de Sixmastraat kijkt zie een chevrolet camaro en vanuit de Hoekemastraat zie je de visa, conclusie, hij is er twee keer langsgereden op verschillende dagen.
Emiel
Helaas is gister de startmotor overleden verklaard door mijzelf…
Accu is goed, bekabeling ook, dynamo laadt 13,6V en toch smoort de startmotor bij het starten….
Een klap met de moker is het enige nog wat de startmotor tot leven wekt….
Wie heeft er nog een op de plank liggen voor een leuke prijs???
Emiel
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Ach Emiel, gecondoleerd. Ik hoop dat je het verlies een beetje kunt verwerken
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Joh, even open pulken, schoonmaken, verse borstels er in en gaan maar weer! Ik heb het binnen een uurtje gedaan, incl. demontage en montage. Ferwerda heeft de borstels op de plank liggen, kost je een tientje ofzo.
Dat is ook zo, ik zal hem deze week gaan losschroeven!
Emiel
Na wat tegensputteren deze week heb ik de visa vandaag maar even in de werkplaats geparkeerd.
Hij was gister een aantal keren afgeslagen en had besloten soms op 3 cilinders te gaan lopen, ik heb dus vanmorgen de verdelerkap maar eens gedemonteerd, deze zat vol met kleine waterdruppeltjes.
Vervolgens een nieuwe verdelerkap en rotor besteld en gemonteerd en het resultaat mag er zijn, de visa loopt rustiger, op 4 cilinders en slaat niet meer af.
Ik heb besloten de visa maar te trakteren op een warme plaats achterin de werkplaats voor de komende weken, hij kan niet zo goed tegen het koude en vochtige weer en de roestplekjes en lak worden er niet beter van om nu in weer en wind buiten te staan.
Nu heb ik mooi de tijd om de visa eens goed schoon te maken en straks de uitgebreide onderhoudsbeurt te geven die de visa verdient heeft; schone olie en vers oliefilter, bougies en bougiekabels staan er op het programma de komende weken.
Emiel
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Mooi! Het is een leuke wagen, goed dat je er zo op past. Ga je nu weer actief XM-en?
Ja en lopen, 5 minuten naar het werk en 5 minuten weer terug naar huis!
De visa is ontwaakt vandaag…
Na een paar maandjes stofhappen heb ik hem uit de hoek gehaald en op de brug gezet voor een remmencontrole, er zat wat remverschil en wat lawaai in de achter-remmen.
Diagnose is; remvoeringen los en versleten plus een lekke wielremcilinder.
Ik heb een setje remvoeringen besteld en de wielremcilinders, daarmee zal ik de achteras van de visa eens aangenaam verassen eind deze week.
Leuk om te weten voor mij is dat alle remleidingen naar achteren en naar de wielremcilinders reeds van koper zijn.
Emiel
De visa op de tweekoloms brug:
Trommel eraf, en de remvoeringen en cilinder is zichtbaar:
Versleten en afgebroken remvoering, beetje wazig maar wel zichtbaar:
Oude voeringen eraf:
Schoongemaakt en de raakvlakken van de voeringen in het keramisch vet gezet:
Nieuwe cilinder erop:
De nieuwe voeringen gemonteerd, overigens zat het bovenste veertje nog verkeerd om…
Emiel
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Zulke roestige remmetjes zijn bij voorbaat al verdacht, wilden de leidingen wel goed los uit de cylindertjes??
Wij zijn met mijn achterremmen aan het etteren geweest vanwege vastgeroeste wartels
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Ziet er goed uit ! Wat is/doet keramisch vet ?
Schijt aan originaliteit.
Maurice van Mourik schreef:Zulke roestige remmetjes zijn bij voorbaat al verdacht, wilden de leidingen wel goed los uit de cylindertjes??
Wij zijn met mijn achterremmen aan het etteren geweest vanwege vastgeroeste wartels
Er zitten al koperen leidingen op de achteras met nieuwe wartels, griptang er op en ze waren zo los.
@ Lelijke Eend: Keramisch vet is de opvolger van kopervet en is iets hittebestendiger.
Emiel
We zijn weer een aantal weken verder en ook wat klusjes verder.
Ik heb via de site van de citroën-visa club een setje nette remtrommels gescoord, zonder een slijtrand, gevolg is dat de remmen zich nu prima en naukeurig laten afstellen.
Het remverschil achter is nu minimaal en de remkracht is weer goed!
De remvloeistof heb ik ook weer helemaal gespoeld, voor en achter dat lijkt ook een heel stuk beter nu, rempedaal is nu hard.
Volgende stap is het lassen van de linker dorpel, daar ga ik in de week na citromobile mee beginnen.
Een ander leuk projectje is het aansluiten van een fatsoenlijk audiosysteem in de visa, er zitten nu lelijke speakers in de deurpanelen geboord, het past niet en het raammechaniek raakt de speakers.
Ik heb een mooi setje deurpanelen via Garage st.Marien gescoord die de deuren weer origineel en dicht gaan maken aan de binnenkant.
Het plan is om achter in de hoedenplank na versteviging een setje 3-wegspeakers te plaatsen met een bescheiden subwoofer en een versterker, voorin een setje richtbare tweeters op het dashboard en dan kan Metallica door de speakers gaan knallen!
Voor de voeding van de radio was een draadje gebruikt die voor de kachelventilator was bedoeld, deze heb ik weer teruggeplaatst met als resultaat een kachelventilator die weer in de lage en hoge stand wil draaien!
Wie heeft er een goede tip om bedrading vanuit de motorruimte netjes in de auto te krijgen van een visa? er loopt een draadbundel door het schutbord, echter krijg ik daardoorheen geen draad gestoken.
Voorlopig weer genoeg!
Emiel