Krikplaatsen
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 16 januari 2009 09:25 PM

Waar plaatsen jullie de krik eigenlijk als jullie een wiel loshalen? Er zit maar een kriksteun halverwege de kokerbalk en het lijkt me niet nodig/verstandig om voor een enkel wiel de halve auto op te krikken.

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
DoctorPallas
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 134
Geregistreerd: 27-03-2008

Gepost: 17 januari 2009 12:19 AM
  [ # 1 ]

Ik raad je sterk aan alleen dat krikpunt te gebruiken als je de auto zijdelings op wilt krikken. Of je nu een garage of de auto krik gebruikt. Wel stukje hout onder het krikpunt en een blok achter het achterwiel (andere zijde auto natuurlijk).

Je kan de GS/A ook op andere punten opkrikken, maar ik zie veel te vaak dat de plek niet goed gevonden wordt, en daardoor de bodem vreselijk beschadigd wordt. Zeker als er roest vorming onder de matten van de voorstoelen aanwezig is moet je erg goed opletten. Wil je airco in je GS/A? Moet je naar de eerste de beste bandenboer gaan. Met z’n mega krik hakt hij zo een gat in je bodem Twisted Evil

Ik gebruik 3 manieren op de auto op te liften. Behalve het zijdelingse opkrikken, (zie boven) krik ik de gehele voorkant of achterkant op. Maar hier heb je een stevige steunbalk voor nodig. En die moet je ook op de goede plek aanbrengen.

Profiel  
 
DoctorPallas
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 134
Geregistreerd: 27-03-2008

Gepost: 17 januari 2009 12:20 AM
  [ # 2 ]

Trouwens de sticker op de rode steun gezien??  Laughing

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 17 januari 2009 01:22 AM
  [ # 3 ]

Geprüfte Sicherheit?

Citroen!

Profiel  
 
XMine
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 844
Geregistreerd: 05-12-2006

Gepost: 17 januari 2009 01:23 AM
  [ # 4 ]

Als je die titel leest, denk je toch aan heeeel iets anders…  Surprisedops:  Wink

Citroënloos

Profiel  
 
bx-cannes
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005

- GS/GSA 1220 Club
Gepost: 17 januari 2009 01:30 PM
  [ # 5 ]

ik vind die hoge smalle steunbalk wel een beetje eng. Ben je niet bang dat ie bij een horizontale belasting wegdraait? (bijv als je ergens aan staat je sjorren/trekken?)

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 17 januari 2009 02:41 PM
  [ # 6 ]

Of de orginele kriksteunen gebruiken of onder het subframe.

Zoals de GS opgekrikt staat op de foto is leuk voor restauratie , al lijkt het me niet zo stevig , maar voor een wiel verwisselen is het een beetje veel werk.

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 17 januari 2009 02:57 PM
  [ # 7 ]

Dus als ik het goed begrijp kan ik de krik, als ik er een balkje onder leg om het gewicht te verdelen, onder het subframe zetten, zo dicht mogelijk bij het te verwisselen wiel, zonder dat er dingen kromtrekken?

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 17 januari 2009 05:18 PM
  [ # 8 ]
Midfriesland schreef:

Dus als ik het goed begrijp kan ik de krik, als ik er een balkje onder leg om het gewicht te verdelen, onder het subframe zetten, zo dicht mogelijk bij het te verwisselen wiel, zonder dat er dingen kromtrekken?

Voor een wiel wissel gewoon een krik onder de drempel zetten met eventueel een klosje hout eronder.

Profiel  
 
DoctorPallas
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 134
Geregistreerd: 27-03-2008

Gepost: 18 januari 2009 04:07 AM
  [ # 9 ]
bx-cannes schreef:

ik vind die hoge smalle steunbalk wel een beetje eng. Ben je niet bang dat ie bij een horizontale belasting wegdraait? (bijv als je ergens aan staat je sjorren/trekken?)

Op de foto’s staat de auto op een special gefabriceerd bokje. Weegt totaal met 4 mega bokwielen 60 kg, draagt zonder probleem 3.000 kg belasting. Lang leve duraluminium. Tussen de balken voor en achter zit een middenstuk zodat er geen kans op wegdraaien is. Heb het ding volledig door berekend. Is inderdaad voor restauratie bedoeld en niet om de auto even van de grond te tillen. De foto’s dienen er voornamelijk voor om de posities van de draagbalk duidelijk te maken.

Voor een wiel wisselen, inderdaad simpelweg krik aan de zijdrempel.

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 18 januari 2009 11:49 AM
  [ # 10 ]
DoctorPallas schreef:
bx-cannes schreef:

ik vind die hoge smalle steunbalk wel een beetje eng. Ben je niet bang dat ie bij een horizontale belasting wegdraait? (bijv als je ergens aan staat je sjorren/trekken?)

Op de foto’s staat de auto op een special gefabriceerd bokje. Weegt totaal met 4 mega bokwielen 60 kg, draagt zonder probleem 3.000 kg belasting. Lang leve duraluminium. Tussen de balken voor en achter zit een middenstuk zodat er geen kans op wegdraaien is. Heb het ding volledig door berekend. Is inderdaad voor restauratie bedoeld en niet om de auto even van de grond te tillen. De foto’s dienen er voornamelijk voor om de posities van de draagbalk duidelijk te maken.

Voor een wiel wisselen, inderdaad simpelweg krik aan de zijdrempel.

Denk dat BX Cannes bedoelt dat niet gaat om hoeveel die alu balkjes tillen kan maar dat het makkelijk verschuifd.

Profiel  
 
bx-cannes
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005

- GS/GSA 1220 Club
Gepost: 18 januari 2009 03:34 PM
  [ # 11 ]

ja ok, met een dwarsbalk ertussen kan er weinig gebeuren. ik zag hem niet op de foto dus daarom vroeg ik het me af. Wink

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook