Tja, ik heb helaas alleen mn herinnering als referentie aan hoe lang de draad voor een type 1 moet zijn. Maar ik ben gewaarschuwd en zal een en ander wat langer maken.
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
Totaal aantal Berichten: 2999
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Ehh, als je in een serie 2 vanaf de aansteker via de bijrijdersdeur naar de VC gaat, zo lang moet íe ongeveer worden.
Ik geloof dat ik er ongeveer een metertje aangeplakt heb…..
Lampie schreef:Overigens, ik overdrijf met stopwatch in m’n vorige post, ik weet niet of deze al voorbij gekomen is maar je kunt natuurlijk ook je klokje in je dashboard gebruiken. Die puntjes knipperen elke seconde.
Kijk da’s toch weer een goeie tip, ga van het weekend nog es rustig proberen.
Brian schreef:Bij de ene compu gaat het wat makkelijker dan bij de andere. Bij sommige lukt het helemaal niet. VC gaat bij mij perfect. Airco en ABS is nog nooit gelukt. Voor mij was de oplossing de stap naar een upgrade van het toverdoosje. Ook wel bekend als Lexia.
grappig….
ik ben tot nu toe eigelijk maar 1 lexia tegen gekomen die contact kan leggen met mijn computer. vanmiddag moest de boel ff worden geresset en dat lukte niet met een voorganger van de lexia.
Toen ff de frankendoos gepakt en binnen een paar tellen was het gepiept
en wat de tijd betreft, ik tel gewoon vanaf 21, 22 23 etc… gaat altijd goed.
Ah Michiel, dat is goed om te weten! Misschien moet ik vandaag of morgen maar eens wat kastjes langs citroen dealers gaan brengen. Kunnen ze tenminste hun klanten goed helpen
Type 2 geef ik meestal 50cm voeding en uitleesdraad, dus totaal 1 meter. Dat moet toch voldoende zijn om vanaf de stekker naar het stopcontact te komen? Type 1 is natuurlijk langer.
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
Totaal aantal Berichten: 1260
Geregistreerd: 22-08-2008
- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Bij een type II is 100 cm perfect
een mooie modificatie voor de type 2 toverdoos zou een aanpassing zijn van de klem.
Nu zit er een kroko klem op. Mooier zou een soort klem zijn die je gewoon op de juiste pin kunt schuiven.
Je bedoelt een OBO II steker. Ik ben er al een tijdje naar op zoek, maar ik heb nog niets geschikts gevonden. Het lijkt wel of die dingen alleen voor PSA gemaakt zijn.
Wim,
Disciplus Simplex
nope, die bedoel ik niet. Voor het uitlezen van de vc met de FD heb je 1 specifieke pin nodig. Nu levert MP die geloof ik met kroko bek klem. Die klem moet je dan op die ene pin klemmen zonder de naaste pinnen te raken. Mooiste zou ene klein klemmetje zijn dat je precies op die ene pin kunt schuiven.
Ik heb het wel eens gehad dat tijdens het gebruik die krokobekl van die pin afschoot…
Oh, bedoel je deze steekschoentjes, bestelnummer: 526164 - 89. Maar dat is heel zacht metaal en niet geschikt om steeds vast en los geschoven te worden. Als je die wilt gebruiken, adviseer ik er een stukje krimpkous overheen te doen, voor de stevigheid en isolatie.
Ik zat de denken aan de OBO II steker waar je 4 draden aansluit en dan via een schakelaar kiest welke door het uitleeskastje bediend wordt.
Wim,
Disciplus Simplex
Totaal aantal Berichten: 1260
Geregistreerd: 22-08-2008
- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Ik heb gewoon drie korte snoertjes gemaakt met een kabelschoentje aan beide zijden, in drie kleuren, die op de juiste pinnen geschoven, als ik nu het klepje losklik vallen er drie snoertjes naar beneden en kan ik zo het krokobekje erop schuiven.
werry simpel en doeltreffend
Totaal aantal Berichten: 857
Geregistreerd: 27-07-2004
- XM V6 24V Exclusive
Ik heb een tijdje geleden al aangegeven dat ik een schema heb gevonden waarin staat hoe de 30-polige connector interfaced naar OBD2.
Ik zou even moeten zoeken naar de file maar ik weet zeker dat het ergens in dit draadje staat.
Ja zie je wel, op pagina 3
Sic gorgiamus allos subjectatos nunc
Ik zeg wel ‘OBO II’, maar ik bedoel natuurlijk de 30-polige PSA steker ops:
Ja dat schema van 30-pins PSA naar OBD2 ken en heb ik ook. Maar ik ben op zoek naar die PSA steker om er zelf draadjes aan te solderen. Tot nu toe nog geen leverancier gevonden. Het gaat er bij mij niet in dat ze bij PSA een connector gebruiken die niet los te krijgen is. Toch?
Maar ik weet de naam van het type connector niet en dan wordt het lastig zoeken
Mark, jouw oplossing is zo simpel daar kan ik zelf nooit op komen In ieder geval niet als ik met die connector en het uitleeskastje bezig ben.
Wim,
Disciplus Simplex
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Je kan op eBay een verloop van OBDII naar 30-pin PSA kopen voor iets van 35 euro. Uit elkaar slopen en je hebt hem.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Tja, helaas moet ik dan wel een hoop stekkers gaan kopen om ieder kastje te voorzien van een contrastekker. Ik heb lang gezocht naar een mooie stekker of pin die je op de pin van de computer aansluit. Hij moet natuurlijk stevig zijn, praktisch, passend en bovendien herbruikbaar. Eigenlijk blijft er dan weinig over. Daarom koos ik voor de krokodillebek. Die kleine plugjes die exact over de pin passen zijn opzich wel mooi, maar klein, vervormen snel en zijn bedoeld en gemaakt om 1 keer te bevestigen en daarna altijd te blijven zitten. Niet ideaal dus als je iedere keer wilt uitlezen.
Wel ideaal om zelf te kopen en vast te zetten op de computerstekker, zoals net werd geopperd. Ondertussen ben ik nog bezig om een inbouwvariant te maken. Eentje die je permanent aansluit op de computer, met meer instellingen en een pulsteller. Maar helaas wordt het wat lastiger als je geen xm meer hebt
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!