Totaal aantal Berichten: 1260
Geregistreerd: 22-08-2008
- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Brian schreef:Je kan op eBay een verloop van OBDII naar 30-pin PSA kopen voor iets van 35 euro. Uit elkaar slopen en je hebt hem.
En voor minder dan € 3,50 heb je drie draadjes met stekkertjes.
En meer kun je toch niet doe met het knipperkastje van Frank.
Zie ‘mijn’ draadje,. Ik denk dat dat een leuk compromis is tussen netjes en betaalbaar: een 9-polige Sub-D connector. Voor minder dan een euro heb je er een (en voor minder dan 2 euro 2).
Wim,
Disciplus Simplex
Eh, wat is dat, een subway connector?
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
Dittum:
*
* Hopefully courtesy of Conrad Electronic
Wim,
Disciplus Simplex
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 20-12-2009
- XM 3.0 24V serie II ZPJ4
- CX CX 25 GTI Turbo
Paul Cornelisse schreef:Als je boven het logo van adiasys kijkt zie je twee schema’s, linkerplaatje zal ik even beschrijven:
Pin 1 op de OBD connector gaat naar pin E1 op de connector naast het stuur, Pin 2 naar E2, etc.
Het rechter schema behandelt gewoon de pinnetjes 9 tm 16 op de OBD connector.Snap je het nu?
Hallo Paul,
tenminste ik geloof dat ik je zo kan benaderen, ik heb een 3.024V serie II uit 1995 en hannes ook met uitlezen middels kastje Malle P, ben er inmiddels achter dat E2 de VC (Hydractive I/II is, de ABS op E3 zit en niet op de lege E1 maar waar zit de Airco (zou F1 moeten zijn)m aar ik kan de bijlagen over de 30 pins-stekker niet openen.
Dank,Frank
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Hoi 24soupappes of toch maar Frank , het is wel leuk als jij je eerst even voorsteld . Er zijn al een aantal die jouw kennen, maar of dat nu al duidelijk is….
In ieder geval heel goed dat je nu op het forum zit.
Succes met het uitlezen en tot zaterdag met de nieuwjaarsborrel bij Oldenhage.
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker !
Heren en dames!
aankomend weekend zal ik een aantal kastjes in elkaar zetten voor verschillende forumleden. Voordat ik iemand volgende week moet vertellen dat ie weer twee weken moet wachten, maar even in de groep;
kan ik nog iemand blij maken met een kastje? Geef het dan even snel door, dan zorg ik voor voldoende materiaal!
groet
Frank
En verder hoop ik dat er mensen zijn met mooie verhalen of ervaringen voor uitlezen en resetten! Er rijden er nu zoveel rond met zo’n ding, er moeten mooie dingen uit voortkomen!
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
En voor de mensen die de geschiedenis van het kastje niet kennen, blader eens door deel 1
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Zo’n kassie heb ik niet nodig, maar als je nog eens zo’n anti-radardetector-detector-kelk gaat maken hou ik me aanbevolen
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Waterman, je hebt pb!
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
Voor alle mannen die vorige week besteld hebben, de kastjes zijn klaar en worden vandaag verzonden!
Edit; Matthijs, ik heb je adres nog nodig!
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
Ik heb vandaag geprobeerd op de HA-comp.(pin E2) en de ECU (pin C3) uit te lezen met het kastje, maar ik kreeg het niet voor mekaar.
Ik heb netjes de handleiding gevolgd, (kastje aansluiten, sleutel op contact, 4 seconden op de knop drukken) maar er verschijnt geen startcode (12).
Het gaat om een XM TCT serie 2 uit ‘94.
Wie weet raad?
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Hab je het goede pinnetje? 2 is duidelijk dat is de middelste, E is de vijfde van links. Misschien dat je vanaf de verkeerde kant hebt geteld.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
1-2-3 van boven naar beneden geteld en A-B-C van links naar rechts geteld.
En nog extra gecheckt.
Dus ik had wel de goede pinnetjes te pakken.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Ik heb ook een vroege type 2 TCT en het werkt wel degelijk. In ieder geval de HA. Bij de ECU luistert de timing heel nauw (lees: is vrijwel niet uit te lezen )
Probeer ook ‘ns de startblokkering eraf te halen. Dat doe ik eigenlijk standaard als ik ga uitlezen.
Wim,
Disciplus Simplex