2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
rook vanonder de motorkap!
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 26 januari 2009 02:19 PM
  [ # 16 ]

Heb je eraan gedacht dat er in een motorsteun ook metaal zit (nogal veel zelfs)? Laughing

Citroen!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25612
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 26 januari 2009 02:32 PM
  [ # 17 ]

jajaja maar de binnen as is geisoleerd van het buitenhuis. Anders zou is heel erg trillen!!
Maak em maar open!!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
DSuper5 73
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 99
Geregistreerd: 12-04-2007

Gepost: 26 januari 2009 02:44 PM
  [ # 18 ]

Tsja.. dat van die motorsteunen leek me ook al stug, maar de minkabel zou het niet meer kunnen zijn. die is vervangen voor nieuw, met nieuwe ogen en ik heb de boel netjes blank gemaakt. vreemd, vreemd…

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 26 januari 2009 03:29 PM
  [ # 19 ]
DriverD schreef:

Normaal gesproken krijgt het motorblok zijn massa via de motorsteunen. Bij jouw DS zit daar blijkbaar een heel grote overgangsweerstand. Het advies van de ANWB om chassis aan motorblok te verbinden door een extra minkabel is dan logisch.

Eh… normaal gesproken krijgt het motorblok z’n massa van de dikke minkabel naar de accu! Het chassis heeft een aparte massa, het dunnere kabeltje, maar dit dient voor andere zaken zoals verlichting.

Blijkbaar is bij de TS of de kabel tussen accu en waterpomp toch defect, of is de waterpomp op een of andere manier geisoleerd van het motorblok?

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25612
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 26 januari 2009 03:39 PM
  [ # 20 ]
fluidphreak schreef:

Eh… normaal gesproken krijgt het motorblok z’n massa van de dikke minkabel naar de accu! Het chassis heeft een aparte massa, het dunnere kabeltje, maar dit dient voor andere zaken zoals verlichting.

Juist!

fluidphreak schreef:

Blijkbaar is bij de TS of de kabel tussen accu en waterpomp toch defect, of is de waterpomp op een of andere manier geisoleerd van het motorblok?

Dat denk ik ook. Meet de weerstand van dat ding maar eens.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 26 januari 2009 03:45 PM
  [ # 21 ]

Waterpomp van aluminium, met oxidatielaag erop?

knuffel

Profiel  
 
camemBert
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1532
Geregistreerd: 26-06-2006

- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Gepost: 26 januari 2009 03:48 PM
  [ # 22 ]
bogaard77 schreef:

Verder zitten er allerlei metalen leidingen aan het blok via welke de stroom naar het chassis kan. Maar dat is natuurlijk niet de bedoeling!!

Bijvoorbeeld de volledige startstroom (250A) door je benzine leiding Evil or Very Mad 

Ik had hetzelfde een paar weken terug, de startmotor ging nog maar met moeite rond (2 kruk-as omwentelingen per seconde), daardoor trok de accu het niet meer. Over-en-uit met de startmotor. Meteen de dag er op een nieuwe gemonteerd (zie ander draadje) en starten als de brandweer; zeker 10 kruk-as omwentelingen per seconde Shocked  Very Happy

Ik ben bang dat je aan een nwe startmotor zal moeten geloven: iets meer dan 200 euro, exclusief omruil…...
Wel een top-investering!

Du pain, du vin et… Citroën!

Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43302
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 26 januari 2009 03:51 PM
  [ # 23 ]
camemBert schreef:

Bijvoorbeeld de volledige startstroom (250A) door je benzine leiding Evil or Very Mad

Uhh…. die is van kunsstof op een Ds Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 26 januari 2009 04:39 PM
  [ # 24 ]
fluidphreak schreef:
DriverD schreef:

Normaal gesproken krijgt het motorblok zijn massa via de motorsteunen. Bij jouw DS zit daar blijkbaar een heel grote overgangsweerstand. Het advies van de ANWB om chassis aan motorblok te verbinden door een extra minkabel is dan logisch.

Eh… normaal gesproken krijgt het motorblok z’n massa van de dikke minkabel naar de accu! Het chassis heeft een aparte massa, het dunnere kabeltje, maar dit dient voor andere zaken zoals verlichting.

En waar krijgt de accu zijn massa dan vandaan, denk je?

Citroen!

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 26 januari 2009 04:58 PM
  [ # 25 ]

Van zichzelf? de minpool van de accu IS de massa

Het chassis zit als het goed is niet tussen de startmotor en de accu

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25612
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 26 januari 2009 05:29 PM
  [ # 26 ]

INDERDAAD! Drivert, was je ziek tijdens elektrocollege?

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 26 januari 2009 05:39 PM
  [ # 27 ]

Heb altijd begrepen dat bij (niet-Engelse) auto het chassis de massa is. Hebben jullie dat anders geleerd? Wink

Citroen!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25612
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 26 januari 2009 05:53 PM
  [ # 28 ]

Kwestie van definitie. Als je de massa ziet als het punt waar alle stroom naar toe vloeit, doe je jezelf te kort met het chassis. Dan mis je de startmotor.
Er zijn wel auto’s die het blok geaard hebben naar het chassis en de min pool ook. Dan klopt het wel.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10346
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 26 januari 2009 05:57 PM
  [ # 29 ]

Het chassis ligt aan massa!
Van + via dikke kabel naar startmotor, dan via blok en dikke - kabel naar de - pool van de accu. Dat is een gesloten kring en zou normaliter moeten werken. Is dat zo moeilijk?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 26 januari 2009 06:06 PM
  [ # 30 ]
DriverD schreef:

Heb altijd begrepen dat bij (niet-Engelse) auto het chassis de massa is. Hebben jullie dat anders geleerd? Wink

Natuurlijk heb je gelijk. Maar mijn punt is dat, zover het de startmotor betreft, het chassis—bij de DS—eigenlijk niet meedoet.  Wink

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook