Sedert enkele dagen maakt m’n berlingo een vreemd geluid bij het remmen (rechtsvoor)
Het klinkt net alsof de remblokken op zijn, zo een schurend geluid bij het remmen. Na een paar kilometer is het weg, dus lijkt het mij sterk dat de remblokken op zouden zijn.
Wat zou dit nog kunnen veroorzaken? Heeft een berlingo (2006) trouwens een verklikkerlichtje als de blokken aan vervanging toe zijn?
Ik zou er zeker naar kijken, zoveel werk is dat niet.
Misschien zit er iets los.
Dat verklikerlampje heeft hij zeker maar is het nog aangesloten?
Hoeveel km met deze blokken?
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Ik heb de wagen tweedehands gekocht, dus weet niet hoeveel km’s met deze blokken. De auto heeft nu 67000km, duw waarschijnlijk zullen het nog de originele zijn.
Om te kijken of ze nog goed zijn, gewoon kwestie van wiel eraf halen?
Best mogelijk dat het de originele zijn.
Krik de wagen op en zet hem op assteunen, nooit onder een wagen werken enkel op de krik!
Kijk bovenop tussen de remklauw en de remschijf, daar zitten de remblokken.
De remblok bestaat uit de remvoering en een metalen plaat, de remvoering zit tegen de remschijf en een dikte van 2mm of minder is vervangen.
Citroën Snelservice heeft totaalprijzen voor de vervanging van remblokken voor, dus geen verassingen.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 16-06-2005
- ID/DS DS20 Pallas hydraulique
- 2CV 6 Special (652)
Ik heb ook datzelfde geluid.
Ik maak me trouwens geen zorgen. Het gebeurt alleen na een tijdje stilstaan in nat weer. Ik denk aan roest dat even weggeschuurd wordt.
Na een paar keer remmen is het over.
DS 20 Pallas Hydraulique ‘71, Dsuper5 ‘74, 2CV (652) ‘75 en Kawasaki W650 ‘03