1 van de 8
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
de volgende auto, wel of niet een (G)C4P ?
wimZ
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 219
Geregistreerd: 28-12-2006

Gepost: 20 januari 2009 01:24 AM

Vanuit een andere topic kwam deze discussie op gang:
Ik twijfel over wel of niet weer een GC4P, en dit ligt niet aan het comfort van de auto want dat is geweldig maar gewoon de kleine dingen die mij laten twijfelen en er is natuurlijk nog heel veel moois te koop.
Als leaserijder ben ik in de gelukkige omstandigheid dat ik het allemaal niet zelf hoef te betalen en dat ik maximaal 3 jaar in een auto rijdt en dan alweer een nieuwe kan bestellen.

Waarom niet:
De waardeloze constructie van de achterstoelen
Het kapot gaan van allerlei kleine dingetjes die soms naar reparatie gelijk weer kapot gaan
de relatief hoge lease prijs in verhouding met VW en Opel
laag maximaal trekgewicht (de 2.0 HdI) is gelijk een stuk duurder

GC4P ligne business, 1.6 HdI EB6V 2007, huidige km stand 160.000 km
Vanaf sept 09 een Skoda Superb.
Ervaring met Citroën was redelijk maar zeker nooit geen EB6V meer…....

Profiel  
 
Hansdj
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 184
Geregistreerd: 18-04-2008

Gepost: 20 januari 2009 01:30 AM
  [ # 1 ]

De vreselijk slechte wegligging van de auto, het ontbreken van een temperatuur meter, de buitengewoon krasgevoelige kunststof delen.
De slechte kwaliteit bekleding.
De buitengewone vreemde storingen, een niet goed werkende bleutooth en wat ze ook niet voor mekaar krijgen bij een hele gemotiveerde garage…......................

de volgende auto wordt weer gewoon een VW

Citroën Grand C4 Picasso 2.0 EB6V Ambiance ....LPG Icare…bluetooth geleverd 4 Juli 2008.
inmiddels al weer 180000km gereden.
02-06-2008 geproduceerd in Spanje de dame gaat terug naar de leasemaatschappij, en wij gaan verder in een Volkswagen

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 20 januari 2009 02:18 AM
  [ # 2 ]

Het goede comfort, de goede geluiddemping, de aangename zit, de aangename motor, de extreem goede stoelen

Waarom niet: de afwerking kraakt allemaal wat teveel naar men idee, en de herverkoop is laag dus is de leaseprijs hoog

De wegligging met de luchtvering is toch wel beter. ook het comfort van de luchtvering zou beter zijn, ook de stoelen van de exclusive zijn veel beter, en nog enkele leuke functies.
Dus als je een nieuwe C4GP neemt kijk dan even voor een exclusive zou ik zeggen Laughing
En als het even kan de 2.0HDI die meer soeplesse heeft en romiger is. En als het nog iets meer kan een 2.0HDI met volautomaat Cool

Of kijk even naar de C5, en er zal op alle vlakken een wereld voor je open gaan (afwerking, comfort, wegligging,...)

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 20 januari 2009 02:21 AM
  [ # 3 ]

Al eens aan een C8 gedacht, als je veel ruimte nodig hebt. Met het nieuwe model op komt zijn de prijzen indrukwekkend laag.

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 20 januari 2009 03:00 AM
  [ # 4 ]

Vertel? Heb je daar info over?

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 20 januari 2009 11:45 AM
  [ # 5 ]

Van iemand die een nieuwe C8 2.2 HDI exclusive met automaat gekocht heeft, ik denk 2 maand terug geleverd.
Hij heeft iets van 30.000-31000 euro moeten geven, terwijl de catalogusprijs op meer dan 40.000euro staat voor die versie.

En 30.000 euro voor een wagen met zo een goede motor, automaat, navi, xenon, parkeerhulp, gelaagde zijruiten, .... vind ik echt niet duur.

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
Sparks
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 622
Geregistreerd: 21-09-2007

- (Grand) C4 Picasso BlueHDi 120 S&S
Gepost: 20 januari 2009 12:07 PM
  [ # 6 ]

Qua rijcomfort en uitrusting: zekers!

Maar de bottomline blijft de (lease)prijs. Ik zit aan een maximaal tarief vast en gezien de ontwikkelingen de afgelopen maanden in de leasemarkt (verhoogd met gemiddeld 100 euro pm) bestaat de kans dat een eventuele volgende GC4P een instapmodel wordt. En aangezien ik erg prijs stel op een wat complete auto zal dit waarschijnlijk dus geen nieuwe Picasso (kunnen) worden.

Profiel  
 
wimZ
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 219
Geregistreerd: 28-12-2006

Gepost: 20 januari 2009 01:53 PM
  [ # 7 ]
Sparks schreef:

Qua rijcomfort en uitrusting: zekers!

Maar de bottomline blijft de (lease)prijs. Ik zit aan een maximaal tarief vast en gezien de ontwikkelingen de afgelopen maanden in de leasemarkt (verhoogd met gemiddeld 100 euro pm) bestaat de kans dat een eventuele volgende GC4P een instapmodel wordt. En aangezien ik erg prijs stel op een wat complete auto zal dit waarschijnlijk dus geen nieuwe Picasso (kunnen) worden.

Gelukkig zijn bij ons de leaseprijzen mee ontwikkeld, dus ook het norm leasebedrag is omhoog gegaan.
Voor mij staan een aantal opties nog steeds open:
1. Opel Insignia station
2. VW passat station
3. Ford Mondeo station
4. Hyundai Santa-Fe
5. Citroen C5 tourer /GC4p
deze volgorde is overigens willekeurig, ik hoop dat ik voor een luxe versie kan gaan,
Als het weer een C4 wordt dan zeker met de 2.0 hdi en het liefst de exclusive, ben benieuwd wat daarvan het leasebedrag wordt.

GC4P ligne business, 1.6 HdI EB6V 2007, huidige km stand 160.000 km
Vanaf sept 09 een Skoda Superb.
Ervaring met Citroën was redelijk maar zeker nooit geen EB6V meer…....

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 20 januari 2009 03:25 PM
  [ # 8 ]

Met wat voor een lease tarief heb je dan te maken obv km/j enzo ?

Profiel  
 
GrandBateau
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 141
Geregistreerd: 25-11-2008

Gepost: 20 januari 2009 03:55 PM
  [ # 9 ]
picassoke schreef:

en de herverkoop is laag dus is de leaseprijs hoog

klopt, voor hetzelfde leasebudget heb ik 2 collega’s die resp. BMW 318d Touring en Audi A4 Avant 2.0TDI rijden met een uitrustingsniveau vergelijkbaar met mijn wagen

(maar degene van wie ik de wagen heb moeten overnemen heeft 3 kindjes en dan is zo’n GP verdomd handig want er zijn niet zoveel auto’s waarin probleemloos 3 kinderzitjes passen en met nog een boel bagageruimte op de koop toe)

ex-owner : C4 Grand Picasso 1.6 HDi Exclusive (Gris Fer) - MAR/2008 -> OKT-2009 66.000 km

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 20 januari 2009 04:20 PM
  [ # 10 ]

Maar zo een 318d, daar ben ik toch zo geen fan van. Ik heb er al enkele keren mee meegereden en die wagen heeft me toch niet kunnen bekoren.

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 20 januari 2009 04:23 PM
  [ # 11 ]
wimZ schreef:
Sparks schreef:

Qua rijcomfort en uitrusting: zekers!

Maar de bottomline blijft de (lease)prijs. Ik zit aan een maximaal tarief vast en gezien de ontwikkelingen de afgelopen maanden in de leasemarkt (verhoogd met gemiddeld 100 euro pm) bestaat de kans dat een eventuele volgende GC4P een instapmodel wordt. En aangezien ik erg prijs stel op een wat complete auto zal dit waarschijnlijk dus geen nieuwe Picasso (kunnen) worden.

Gelukkig zijn bij ons de leaseprijzen mee ontwikkeld, dus ook het norm leasebedrag is omhoog gegaan.
Voor mij staan een aantal opties nog steeds open:
1. Opel Insignia station
2. VW passat station
3. Ford Mondeo station
4. Hyundai Santa-Fe
5. Citroen C5 tourer /GC4p
deze volgorde is overigens willekeurig, ik hoop dat ik voor een luxe versie kan gaan,
Als het weer een C4 wordt dan zeker met de 2.0 hdi en het liefst de exclusive, ben benieuwd wat daarvan het leasebedrag wordt.

Bij mij zou het ofwel de C4GP zijn (met goede uitrusting) of de C5 of de santa-fe. De C5 is zonder twijfel de best rijdende auto (samen met de insignia, die iet sportiever zal zijn), maar als ik mijn hart zou volgen dan wordt het de santa-fe. Ik vind dit (op voorwaarde dat je de duurdere uitovering kan nemen) een prachtige wagen, die ook goed zal rijden.

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
florus
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 21
Geregistreerd: 23-03-2008

Gepost: 20 januari 2009 04:40 PM
  [ # 12 ]

In grote lijnen bevalt mij de Picasso uitstekend. Als ik echt een minpunt moet noemen is het wel de wegligging en de zijwindgevoeligheid. Die is allerbelabberts, of is dit geen goed nederlands woord. Als priverijder maak ik niet zoveel kilometers. Plm. 23.000 per jaar en ruil doorgaans de auto ook niet om de paar jaar in, zeker in de huidige financiele onzekere tijd. Zal er dus nog geruime tijd plezier aan moeten beleven. Word ik de komende tijd niet geconfronteerd met vervelende mankementen dan blijf ik een tevreden Picasso-rijder. Als caravantrekker, hij moet toch zo’n 1350 a 1400 kg meesleuren, ben ik zeer tevreden. Verbruikt dan wel 1 op 6 (LPG) op de vlakke weg. De inklapbare achterstoeltjes gebruik ik niet. Heb de Picasso om zo’n model en de ruimte achterin gekozen.

C4GP EVB6 Ambiance afn. trekhaak, zwart, LPG sinds 27-05-08 (priverijder)

Profiel  
 
wimZ
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 219
Geregistreerd: 28-12-2006

Gepost: 20 januari 2009 04:53 PM
  [ # 13 ]

mijn norm leasebedrag bedraagt €751,00 excl. btw, excl brandstof obv een benzineuitvoering, 35000km per jaar en een gebruiksduur van 48 maanden.
Het verschil met de eerste diesel wordt door de werkgever vergoedt, wil ik een grotere motor moet ik dit dus zelf bijlappen.
Als ik dus echter de exclusive uitvoering kies, is deze er alleen met een 2.0 hdi en heb ik dus een voordeel.
Mijn voorkeur dreigt naar de Santa-Fe te gaan, maar….hier heb ik nog niet mee gereden en zal waarschijnlijk héél duur in de lease zijn?

GC4P ligne business, 1.6 HdI EB6V 2007, huidige km stand 160.000 km
Vanaf sept 09 een Skoda Superb.
Ervaring met Citroën was redelijk maar zeker nooit geen EB6V meer…....

Profiel  
 
Grijzemuis
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 542
Geregistreerd: 26-08-2008

Gepost: 20 januari 2009 06:04 PM
  [ # 14 ]
florus schreef:

Die is allerbelabberts…T

  Razz

"Het lijkt wel een toerbus"..Mijn eerste reactie in een picasso. xsara picasso 1.8-16v difference 2003

Profiel  
 
Apprentice
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 757
Geregistreerd: 07-04-2006

- 2CV 6
Gepost: 20 januari 2009 06:26 PM
  [ # 15 ]

Allerbelabberdst.

Dus.

stupid

Profiel  
 
 
1 van de 8
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook