




























Totaal aantal Berichten: 10403
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
2 jaar brug heeft er behoorlijk ingehakt!
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Dat kun je wel stellen, maar ik had het wel voor mijzelf in gebruik en niemand anders.
Harry
Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Waar komt toch altijd die discussie vandaan dat een CX duur is.
Heb. Met mijn huidige CX twee jaar lang 40000 per jaar gereden daarna totaal revisie inclusief spuiten.
En rijdt nu alweer 6 jaar probleemloos rond. Weer een ton erbij.
Alleen twee weken terug nieuwe koppeling (kering bakzijde lek).
voor de rest gewoon onderhoud.
De VW variant van de vrouw van 2003 was in 4 jaar tijd net zo duur als mijne in tien jaar.
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.





















Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Zoals ik in mijn openingspost ook aangeef; de titel is er louter om aan te geven óf dit zo is…
Ik heb in de laatste twee jaar geen aparte onkosten gehad, de laatste twee APK’s kosten me €100,- : een stuurstangrubber en nog wat kleins incluis de APK-kosten themselves…
In die twee jaar ongeveer 18K gereden, niet ècht veel dus.
‘Spirit of avant-garde’






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
F.SvM schreef:Waar komt toch altijd die discussie vandaan dat een CX duur is.
Omdat de meeste CX-eigenaren niet zo handig zijn als jij Frank en niet zelf zo’n mooie sleutelruimte hebben en dus alles moeten uitbesteden aan garages die de uurtjes die jullie voor het gemak niet meerekenen wel allemaal in rekening brengen!
Dáárom is een CX een vrij dure klassieker. Het is gewoon geen eenvoudige auto om aan te werken met basiskennis op je oprit voor de deur.
Daarbij: onderdelen zijn ook niet echt goedkoop te noemen.
Jij hebt het zelf al over dat je na tig-duizend kilometer zelf een revisie en hebt uitgevoerd. Hoeveel uurtjes waren dat? En hoeveel mensen denk je dat zoiets kunnen betalen als ze het moeten laten doen?
Mijn CX rijd ook al twee seizoenen zonder één slag te missen en letterlijk alles dat ik gedaan heb is 1x olie verversen en de mengbuisjes van de carburateur even doorblazen. Maar die 300+ uur en € 1000 aan onderdelen (inkoop ex. BTW!!!) die er in 2009/2010 in zijn gegaan, die vergeet ik voor het gemak maar eventjes.
Deze discussie doet mij sterk denken aan ‘Wheeler Dealers’, waar ze ook altijd ‘winst’ maken op de aanschaf van een uitgeputte klassieker. Nee, die Edd China werkt zeker gratiz voor de BBC
Tuurlijk het is een leuk programma en ik snap ook wel wat ze ermee bedoelen, maar echt realistisch is het niet en dat weten de kijkers natuurlijk ook wel. Alleen denk ik dat er helaas ook naïeve mensen zijn die na het zien van dat programma denken: O leuke hobby, ik schaf ook even een goedkoop klassiekertje aan om eventjes op te knappen in mijn schuurtje.
Frank, Harry & Pascal: jullie zijn de zeldzame uitzonderingen in de CX-wereld, geloof me!
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Omdat de meeste CX-eigenaren niet zo handig zijn als jij Frank en niet zelf zo’n mooie sleutelruimte
ho ho ,mijn break gaat nadat ze door mij onderhanden is genomen( 5 a 6 jaar geleden)
voor onderhoud en reparatie enkel naar dibbert en doe er zelf NIKS AAN .
gewoon geen tijd voor.
Mijn breake moet 24 uur per dag kunnen rijden.
En als mijn prestige klaar is gaat deze voor onderhoud gewoon naar de garage.
vind het leuk om een auto te restaureren (groot woord).
maar onderhoud laat ik lekker doen.
Er is 1 ding belangrijk en dat is de basis ja en die kost eerst wat geld.
vriendelijke groet frank
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
























Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Ik ben het niet helemaal met je eens, Léo. Voor 20ct/km aan onderhoud en 15ct/km aan brandstof kan je een CX prima op de weg houden zonder er zelf een poot aan uit te steken. 35ct/km is niet veel duurder dan bijvoorbeeld de trein en veel duurder dan een auto waarvan je een paar duizend euro per jaar moet afschrijven. En dan rij je wél in een CX!
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Oké nouja, dan is het maar net wat je “duur” noemt denk ik.
Als je het afzet tegen een nieuwe wagen of het OV is het beslist niet duur nee!
Ik zeg ook niet dat IK het belachelijk duur vindt, maar in vergelijking met veel klassiekers is het wel een dure auto, zeker per km. En daarin vergissen veel mensen zich, is mijn ervaring.
Wat wel zo is: als je begint met een goed exemplaar en dus investeert in de aanschaf, is -als je het goed doet- het vervolg onderhoud vaak goed te betalen. Dit heb jij bijvoorbeeld gedaan Ree en dat scheelt enorm.
F.SvM schreef:
Er is 1 ding belangrijk en dat is de basis ja en die kost eerst wat geld.
Precies! Dat bedoel ik dus Frank. Die uren moet je dus ook meetellen in de km prijs van de jaren die daarop volgen.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Of je nu een vw een bmw of weet ik het wat koopt.
je moet altijd een goede basis hebben ,en dan is een cx niet duurder dan een andere auto.
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Persoonlijk ben ik ook van mening dat goed onderhoud op de lange baan kosten bespaart. En je zelf misschien wel een paar berm uurtjes bespaart
Een beetje handigheid en interesse is bij een CX wel een pre. Dan hoef je niet alle lullige dingetjes te laten doen. Want sommige dingen zijn bij een CX juist heel simpel die bij andere auto’s soms een stuk lastiger zijn!




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Precies! Dat bedoel ik dus Frank. Die uren moet je dus ook meetellen in de km prijs van de jaren die daarop volgen
de ,ja weer het zelffde verglijk.
de vw van de vrouw koste 13000 aanschaf.5 jaar in gereden.zonder onderhouds kosten
de cx koste alles bij elkaar inclusief opknappen motor revisie en spuiten.niks meer of minder.
maar in onderhoud is ze afgelopen jaren goedkoper geweest dan de vw ondanks een koppelings wissel door de garage te laten doen.
toen ik de vw kocht had ze 145000 op de teller en was 3 a 4 jaar oud de cx was ongeveer 16 jaar oud
en had twee dertig op de teller.
dus wat is duur
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
par eXeMple! schreef:Over een bodemloze put gesproken:
Een Australiër is een CX aan het restaureren en dat doet hij nogal grondig. Vijf pagina’s met verbazingwekkende foto’s.
zo goed als ik ben met de computter,ik krijg deze link niet open.
wie helpt me effe??????
vriendelijke groet frank
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.







Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 08-09-2010
- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
Heeft vlgs mij niets met jouw computer kwaliteiten te maken. Link is waarschijnlijk verouderd en bestaat niet meer
Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V
C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Bedankt
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
























Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Volgens mij bestaat het oorspronkelijk topic idd niet meer, maar hier is wel nog een topic met foto’s uit dat oude topic;