7 van de 9
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende > 
   
De Bodemloze Put - CX onderhoud
25trd
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005

- C15 GV (Grand Volume)
Gepost: 12 juli 2009 04:31 PM
  [ # 91 ]

Even resumé over de ‘nieuwe’ 25TRD TURBO2 bleu memphis…

Aanschaf met gedaan laswerk en nieuwe apk: 1200 euro

4 nieuwe bandjes ± 400 euro (Michelin!)

Achterstallig onderhoud weggewerkt, o.a. bollen gedaan, lhm ververst, koelvloeistof ververst, standaard onderhoudsbeurt, remblokken/schijven voor, handremblokken, her en der een pakking: ongeveer 700 euro incl. btw (zitten ook wat electrische werkzaamheden bij in).

nog te doen: kachelradiator is lek en airco herstellen.

Inmiddels alweer een 5000 kms op de klok gezet zonder verder noemenswaardige problemen.

MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2419
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 12 juli 2009 05:06 PM
  [ # 92 ]

lijkt me niet te duur voor een leuke TD2

mijn CX break project staat nu op de voldende amount of money (and counting):

aanschaf 400
brandstof kijken en halen: 220
velgen 100
TD2 motorblok 450
interieur 150
invoer 109
achterportieren 50
centrale vergrendeling 50

komen natuurlijk nog de nodig zaken bij als
lak, distributieset, koppelingsset, v-snaren onvoorziene zaken tav motor, veerbollen, wat laswerk koets, banden, apk, etc
Smile
maargoed dán is ie wel naar mijn smaak…... en belastingvrij .

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 13 december 2009 06:04 PM
  [ # 93 ]

Over een bodemloze put gesproken:
Een Australiër is een CX aan het restaureren en dat doet hij nogal grondig. Vijf pagina’s met verbazingwekkende foto’s. Smile

Profiel  
 
yke
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 859
Geregistreerd: 30-10-2004

- CX 2400 GTI
Gepost: 13 december 2009 06:54 PM
  [ # 94 ]
par eXeMple! schreef:

Over een bodemloze put gesproken:
Een Australiër is een CX aan het restaureren en dat doet hij nogal grondig. Vijf pagina’s met verbazingwekkende foto’s. Smile

Shocked on-ge-lo-ve-lijk..

Profiel  
 
Tinfoil
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1282
Geregistreerd: 09-02-2008

Gepost: 13 december 2009 09:16 PM
  [ # 95 ]
par eXeMple! schreef:

Over een bodemloze put gesproken:
Een Australiër is een CX aan het restaureren en dat doet hij nogal grondig. Vijf pagina’s met verbazingwekkende foto’s. Smile

die maakt er geen half werk van ...  big surprise

ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)
ex: C8 2.2 16v Line Ambiance
overig: Ford Focus CC
overig: Mercedes-Benz EQB 250

Profiel  
 
Sable Doré
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1288
Geregistreerd: 31-07-2008

- C1 serie II
Gepost: 13 december 2009 11:15 PM
  [ # 96 ]

http://www.aussiefrogs.com/forum/attachment.php?attachmentid=40125&d=1257109387

Ik hoop dat de link het doet:
Zie ik nu de pedalen van een automaat en toch een handbakpookje?

Die man bouwt gewoon een compleet nieuwe auto!  Shocked

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 13 december 2009 11:16 PM
  [ # 97 ]

Het is een C-Matic

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 14 december 2009 11:16 AM
  [ # 98 ]

En grappig genoeg, denk ik dat deze CX geen bodemloze put gaat worden. Een CX is volgens mij economisch gezien een volledige restauratie niet waard. Maar bij restaureren in eigen beheer vallen de kosten denk ik wel te overzien. Met E 5.000,- moet je een heel eind kunnen komen. En als de auto één keer helemaal is gedaan, dan zullen de onderhoudskosten weer gaan meevallen omdat niet steeds een volgend zwak punt kapot gaat.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
Gepost: 14 december 2009 11:40 AM
  [ # 99 ]

Ik ben het er gewoon NIET mee eens dat het onderhouden van een CX een bodemloze put is. Natuurlijk heeft een CX specifieke zwakke punten en natuurlijk is niet alles (meer) goedkoop te maken. Maar in vergelijking tot de meeste moderne auto’s vallen die kosten in elk geval wel mee. Ik kan me wel voorstellen dat juist een niet zo doordacht (of misschien hebben ze wel veel te ver doorgedacht) ontwerp als een CX juist extra vatbaar is voor veel stilstand en hobbymatig gebruik. Een hydraulisch systeem is natuurlijk wel gevoelig voor vervuiling en veroudering. Mijn ervaring na nu in totaal tweeeneenhalf jaar dagelijks CX rijden (verdeelt in de tijd en over twee auto’s) is absoluut geen ervaring met een continue stroom van kleine en grote malheuren. Normaal onderhoud en normale slijtage voor een oude auto die dagelijks en veel wordt gebruikt. Ik denk dat veel CXen lijden onder achterstallig onderhoud (al dan niet bij vorige eigenaren) en sporadisch gebruik. Just my two cents zeg maar. In 28000 km sinds eind februari van dit jaar heb ik nog niet meer kosten gehad dan twee normale beurten, twee banden en een lekkende uitlaat. Nu zit er een aandrijfas aan te komen, maar of dat nou zo uitzonderlijk is bij een auto van 30 jaar oud met ruim twee ton op de klok…

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 14 december 2009 11:50 AM
  [ # 100 ]

Zo is het maar net. Het rijden met auto’s van een zeker formaat, kost gewoon geld, of het nou een CX is of een andere auto. Ik heb sterk de indruk, dat mijn overigens onverwoestbare Volvo C70 duurder is in onderhoud dan mijn CX. Ik tel de gescheurde kop van mijn CX vanwege onoordeelkundig gebruik door een collega CX-liefhebber even niet mee.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 24 december 2009 08:06 PM
  [ # 101 ]

Gisteren een grote beurt bij v.d. Laan, want jawel sinds april alweer 10.000 km gekard met de dame. Smile
Totaal 406 euro incl. veerbollen vullen en koppelingskabel afstellen. Keurige prijs imo.

De iets strakkere koppelingskabel maakt wel een wereld van verschil zeg! Moest ik voorheen het pedaal bijna door de vloer trappen om een beetje normaal te kunnen schakelen, nu gaat het schakelen fantastisch gladjes! very good

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 24 december 2009 08:58 PM
  [ # 102 ]
Profiel  
 
baroen
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 753
Geregistreerd: 09-07-2004

- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
Gepost: 24 december 2009 10:05 PM
  [ # 103 ]
graddus schreef:

Ik ben het er gewoon NIET mee eens dat het onderhouden van een CX een bodemloze put is. Natuurlijk heeft een CX specifieke zwakke punten en natuurlijk is niet alles (meer) goedkoop te maken. Maar in vergelijking tot de meeste moderne auto’s vallen die kosten in elk geval wel mee. Ik kan me wel voorstellen dat juist een niet zo doordacht (of misschien hebben ze wel veel te ver doorgedacht) ontwerp als een CX juist extra vatbaar is voor veel stilstand en hobbymatig gebruik. Een hydraulisch systeem is natuurlijk wel gevoelig voor vervuiling en veroudering. Mijn ervaring na nu in totaal tweeeneenhalf jaar dagelijks CX rijden (verdeelt in de tijd en over twee auto’s) is absoluut geen ervaring met een continue stroom van kleine en grote malheuren. Normaal onderhoud en normale slijtage voor een oude auto die dagelijks en veel wordt gebruikt. Ik denk dat veel CXen lijden onder achterstallig onderhoud (al dan niet bij vorige eigenaren) en sporadisch gebruik. Just my two cents zeg maar. In 28000 km sinds eind februari van dit jaar heb ik nog niet meer kosten gehad dan twee normale beurten, twee banden en een lekkende uitlaat. Nu zit er een aandrijfas aan te komen, maar of dat nou zo uitzonderlijk is bij een auto van 30 jaar oud met ruim twee ton op de klok…

Ik kan me hier volledig in vinden. Als je een CX eenmaal op een goed niveau hebt en zorgt voor het voorgeschreven regelmatige onderhoud, kom je i.h.a. geen rare dingen tegen. Maar wel onderhoud plegen en niet redeneren vanuit een wrak dat weer in de wielen moet worden geholpen.

troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz);  Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974

troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz);  Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW Wink )

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 24 december 2009 10:13 PM
  [ # 104 ]
baroen schreef:

Ik kan me hier volledig in vinden. Als je een CX eenmaal op een goed niveau hebt en zorgt voor het voorgeschreven regelmatige onderhoud, kom je i.h.a. geen rare dingen tegen. Maar wel onderhoud plegen en niet redeneren vanuit een wrak dat weer in de wielen moet worden geholpen.

Ja en nee…

Een CX die op niveau is is zeker een stuk betrouwbaarder en goedkoper in onderhoud dan 1 waar de laatste jaren alles op bespaard is.

Maar ook bij een goed onderhouden CX kan je toch nog wel gekke dingen verwachten. Tja het is natuurlijk maar wat je gek noemt.

Zo heb ik nu mijn achterruit wegene lekkage opnieuw laten plakken en een benzine lekkage moeten laten verhelpen. Dit valt bij mij buiten normaal onderhoud Wink Ook al kan je CX zo goed zijn, dit zijn toch dingen die bij een oude auto kunnen voorvallen.

Dan hebben we het nog niet over roest dat opeens kan ontstaan, zeker bij CXen die niet binnen staan.

Goed, bij een goed onderhouden CX hoef je niet elke km bang te zijn dat je stil komt te staan, terwijl je dat bij een slecht onderhouden CX misschien wel gaat voelen.

Gewoon blijven opletten, en alles wat stuk gaat zo snel mogelijk fixen, anders zit je met een auto waar opeens van alles mis mee is.

Profiel  
 
harry45
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 05-07-2009

- CX 25 GTi Turbo
Gepost: 30 september 2011 11:46 PM
  [ # 105 ]

Aanschaf                         eur2000
totale motorrevisie                     1750 vriendenprijsje
Ond CX basis                         825
Huur brug 2 jr                       4800
Hulp monteur                         2500
Spuiten eigen beheer/ verf etc             1100
Overige materialen plm w.o nwe aandrijfas,   
radiator etc etc                     1900
                                ——
                      Sub   Totaal 11.875
gewerkte uren plm 1150
Poeh he, je mag al blij zijn als je 10K krijgt als je wil verkopen, niet dat zij te koop is voor geen enkel bedrag.
Het kostenplaatje zal nog wel wat hoger worden i.v.m een V.E.M.S, nieuw model intercooler, powerbooster en andere alu velgen en banden

Harry knuffel

Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS

Profiel  
 
 
7 van de 9
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook