Op mijn 20RE heb ik twee poulies op de krukas, één grote, en één kleinere. Momenteel loopt er een riem over de kleinste, buitenste poulie die de alternator en waterpomp aandrijft. Nu had ik die riem onlangs nog vervangen, maar gisteren merkte ik dat hij alweer aan het uitrafelen is.
Het is mij ook opgevallen dat de riem scheef loopt en dus vraag ik mij af of hij wel over de juiste poulie loopt? Waarom zijn er eigenlijk 2 poulies?





















Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
De kleine (binnenste) is voor de eventuele airco.
Dat hij begint te rafelen kan; dat heb ik ook.
Ik heb ook ontdekst dat de riem vlak langs het deksel van de D-riem loopt, dus ik denk dat er zo-nu-en-dan contact is…-> rafelen.
Even verbuigen ofzo lijkt me afdoende.
‘Spirit of avant-garde’
Bij mij is de binnenste (dichtst tegen de motor) de grootste . Bij jou omgekeerd?





















Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Nee…jij hebt gelijk.
Maar ik ook als ik aangeef dat de ander voor de airco-aandrijving is..
‘Spirit of avant-garde’
Ik heb hem net op de grootste gelegd, nu loopt ie een pak rechter dan voordien.