Totaal aantal Berichten: 6503
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Al zoekende naar een nieuwe baan vraag ik me het volgende af:
Ik heb weleens gehoord of gelezen dat mensen een klassieker (mogen) leasen. Zijn er mensen hier op het forum die ervaring hebben met het rijden van ‘een klassieker van de baas’, meer specifiek ‘een CX van de baas’? Er staat me vaag iets van bij dat iemand hier een DS least, maar dat weet ik niet zeker. Is dit lease-maatschappij afhankelijk of doen ze dit allemaal?
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Totaal aantal Berichten: 2259
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
voor zover ik van mijn vorige werkgever begreep, is het zelfs wettelijk verplicht om, als de werknemer ervoor kiest in zijn eigen auto te rijden, daar een vergoeding tegenover te stellen die gelijk is aan het vastgestelde leasebedrag. Misschien ook goed om eens uit te zoeken?
ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)
ex: C8 2.2 16v Line Ambiance
overig: Ford Focus CC
overig: Mercedes-Benz EQB 250

Totaal aantal Berichten: 347
- Ami 8 berline
- CX 20 Familiale
Nou…. wettelijk verplicht?
Alles is mogelijk in overleg tussen werkgever en werknemer. Maar de wet schrijft niet voor dat je iemand MOET compenseren voor het NIET aanvaarden van een lease-auto.
Kan natuurlijk wel redelijk zijn…
Overigens zal ook niet iedere werkgever meegaan in het klassieker-lease verhaal. Je wil natuurlijk ook iets uitstralen met je bedrijf… en ja een troen is prachtig maar zal niet voor alle werkgevers de juiste uitstraling hebben…
Is toevallig mijn vak
Met amicale groet,
Ami 8 berline, 1977, Bleu Myosotis.
Ami 6 club berline, 1969, wit met rood dak
C5 2.2hdi berline
Kijk ook eens op: www.amivereniging.nl

Totaal aantal Berichten: 5019
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Ami8 schreef:een troen is prachtig maar zal niet voor alle werkgevers de juiste uitstraling hebben…
Nou ja zeg, met een troen niet de juiste uitstraling? Volgens mij straal je uit: smaak, gevoel voor stijl, probleemoplossend vermogen, waardering voor innovatieve producten, rust, beheersing van de situatie, enzovoort….
Welke werkgever wil dat niet….?
Ik ken een aantal vertegenwoordigers waarvan de werkgevers werden overgenomen door een niet nader te noemen drieletterige familie.
Die kregen allemaal binnen twee werkdagen te horen dat ze hun lease-auto moesten inruilen tot die door de familie werden geïmporteerd…..
Ik weet dat Technique Digital adverteert met “zakelijk rijden in een CX”. Wellicht dat zij ook iets kunnen vertellen over lease mogelijkheden?

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Dank voor de tips, en ik zal Technique Digital eens vrijblijvend wat vragen gaan stellen. Allemaal nog lekker prematuur maar je kunt maar weten wat je mogelijkheden zijn…
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
Mulder schreef:Dank voor de tips, en ik zal Technique Digital eens vrijblijvend wat vragen gaan stellen. Allemaal nog lekker prematuur maar je kunt maar weten wat je mogelijkheden zijn…
Heb je al geinformeerd naar de mogelijkheden? Ik ben namelijk ook wel benieuwd hoe het zit…

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Ik moet bekennen dat het er (nog?) niet van is gekomen. Heeft ook minder prioriteit nu. De praktische overwegingen (laadvermogen voor passagiers en spullen, minder roestgevoelig, luxe) hebben vooralsnog gewonnen en ik ben nu dus op zoek naar een XM Break als dagelijkse auto, ter vervanging van de huidige XM. Die rijd ik nu tegen een kilometervergoeding en dat bevalt ook heel behoorlijk.