Totaal aantal Berichten: 1656
- Xantia Ambulance, GiFa
Waar zie je die status?
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard
Totaal aantal Berichten: 27927
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
F.SvM schreef:Arjan Verkade schreef:Die was in 2007 op CitroMobile.
Thema was zo uit de schuur .....
Klopt!
Totaal aantal Berichten: 9070
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Deze Tissier reed mee op EuroCitro 2014:
Eurocitro 2014 by Timo van Vuurde, on Flickr
Eurocitro 2014 by Timo van Vuurde, on Flickr
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Totaal aantal Berichten: 4911
- C15 GV (Grand Volume)
GoodOldDiesel schreef:Waar zie je die status?
Houden altijd wat langer kentekengegevens vast dan rdw…
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
25trd schreef:85-BS-NS, status: gedemonteerd
Dan nog maar wat foto’s van de 85-BS-NS in gelukkiger tijden.
En in 2013 nog in de AutoWeek als gespot ‘bij een verlaten restaurant’ terechtgekomen:
Om de in winterslaap verkerende, tot csmper omgebouwde ex-ambulance, 76-BJ-PP niet tekort te doen, daar ook maar wat beeldmateriaal van:
vermoedelijke fotodatum: mei 2007, hetgeen vrijwel zeker Citromobile 2007 betekent.
En nog twee keer, maar nu, vermoedelijk, op de Eurocitro 2003 te Le Mans, in augustus 2003, gemaakt:
Zoek het verschil….
Deze drie zijn eigenlijk nog veel leuker: de foto’s zijn van EuroCitro 2003 in Le Mans. Het daarop gebaseerde schaalmodel is de noeste arbeid van citroenmodelcars.
En deze foto’s, hoewel het kenteken niet zichtbaar is, betreffen waarschijnlijk ook de 76-BJ-PP in Le Mans, maar in een ander jaar? 2006?.
En ook de 53-BG-VZ heeft de Citromobile 2007 kennelijk nog bezocht, maar deze is inmiddels niet meer in het register van de RDW bekend.
En omdat er ook wel beeldmateriaal van de 97-BB-GH te vinden is, ook maar wat foto’s van deze CX Tissier Hollander toen ze nog niet in winterslaap was. Vermoedelijk stammen de eerste twee foto’s uit juli 2005 (op het NDSM-terrein in A’dam), de derde, op dezelfde locatie, is waarschijnlijk uit juli 2007. Nummers 4 en 5 zijn van onbekende datum.
De, eveneens winterslapende, 77-BH-VN wil ik natuurlijk niet tekort doen. De eerste drie foto’s stammen, waarschijnlijk, van Eurocitro 2003, in augustus 2003.
En nog een aantal, zo te zien, op een Citromobile, jaartal onbekend (2006 ??), in Utrecht:
En om het rijtje compleet te maken de 39-BK-NZ, ook weer op een Citromobile in Utrecht, jaartal onbekend, maar waarschijnlijk 2006.
En op de 13e ICCR (13-15 augustus 2004) Interlaken, Zwitserland:
Naar verluidt zou deze CX Tissier Fourgon de Presse er, in 2004, reeds zo’n 3.000.000 (!) kilometer op hebben zitten…
- Xantia Ambulance, GiFa
25trd schreef:GoodOldDiesel schreef:Waar zie je die status?
Houden altijd wat langer kentekengegevens vast dan rdw…
Ach zo, maar ik heb ook een gedemonteerd voertuig staan, dat schorsen is een ramp en nu moeten we van 25 jaar ineens tot 40 jaar overbruggen.
Geen citroen trouwens.
Tissier blijft mooi spul, maar lijkt mij op gebied van roest niet te behouden.
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard
- Xantia Ambulance, GiFa
https://www.leboncoin.fr/voitures/1001615297.htm?ca=7_s
Iemand nog een zak met geld?
GoodOldDiesel schreef:
https://www.leboncoin.fr/voitures/1001615297.htm?ca=7_s
...Iemand nog een zak met geld?
Een € 6.500 voor een heuse CX Tissier valt toch wel mee? En dat is vòòrdat je gaat onderhandelen….Maar in welke staat is ze???
In ieder geval zal je op internet héél véél foto’s van deze auto door de jaren heen kunnen vinden. De eigenaar (m/v) was een fanatiek bezoeker van Citroën-evenementen en deze opvallende auto komt in veel fotoseries en op de nodige verschillende websites voor. Meestal meermaals.
Bijvoorbeeld op de EuroCitro 2003:
Zelf heb ik mijn foto zoektocht beperkt tot de zes bekende CX Tissiers met NL-kentekens, met uitzondering van de CX Tissier - 14 places die, weliswaar op NL-bodem, nog immer op FR-kenteken staat.
Wat er, tot nu toe, aan beeldmateriaal over de CX Tissier 14 places (Roland Garros) bestaat, kan dan weer in de bekende ‘Citroën CX unoffical fan club’ FB-groep teruggevonden worden::
Jaartal onbekend, in een, waarschijnlijk Drentse (of anders Friese), schuur.
Ik ben ook wel benieuwd of CX-boek-auteur Michaël, of CX-club-archivaris Theo nog over extra beeldmateriaal van de 14 places beschikken. Persoonlijk zou ik het erg leuk vinden als dat materiaal toegevoegd zou worden..
Totaal aantal Berichten: 17403
- CX 2400 Super
Aan het topic over de geschiedenis van de CX is nu Citroën CX - afgeleiden toegevoegd. Daarin staan natuurlijk ook de CX’en van Tissier. Van de camerawagen Travelling valt her en der te lezen dat Tissier er vier gebouwd heeft, maar nergens in welke jaren dat geweest is. Weet iemand dat?
De BBC-camerawagen staat bij al dergelijke overzichtjes, dus ook hier. Weet iemand hoeveel er wanneer door wie omgebouwd zijn?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 4911
- C15 GV (Grand Volume)
Palas schreef:Om de in winterslaap verkerende, tot csmper omgebouwde ex-ambulance, 76-BJ-PP niet tekort te doen, daar ook maar wat beeldmateriaal van:
vermoedelijke fotodatum: mei 2007, hetgeen vrijwel zeker Citromobile 2007 betekent.
Uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat deze ‘camper’ op korte termijn naar Finland gaat verhuizen om weer in ere hersteld te worden… Zoals op de foto staat ze er nu bij en dat is ook een beetje jammer
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa