Verwijderen kleurkapje op buitenspiegel
KJ
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 37

Gepost: 26 januari 2009 08:01 PM

Ik heb mijn spiegel van mijn Saxo SX afgereden, een heg was te stevig.

Nu heb ik bij Bart Ebben een vervangend exemplaar gekocht. Bij deze is echter het kapje op de spiegel een andere kleur. Deze wil ik dus overzetten vanaf mijn oude spiegel.

Het kapje op de nieuwe spiegel zat met twee klemmetjes vast en kon ik makkelijk verwijderen. Het kapje op mijn oude spiegel echter is vastgelijmd en behoorlijk goed. Deze krijg ik niet los, en ik wil het kapje niet kapotmaken door brute kracht te gebruiken.

Ik heb de spiegel net laten weken in heet water, maar voorlopig laat de lijm nog geenzins los.
Heeft iemand nog betere ideeën?

Profiel  

25trd
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4911

- C15 GV (Grand Volume)
Gepost: 26 januari 2009 09:59 PM
  [ # 1 ]

ik ken de spiegels van de Saxo niet, maar misschien moet je het van binnenuit proberen? Daar de spiegel toch al afgeschreven is, kan je van die kant misschien wat meer ‘bruut’ geweld gebruiken?

Suc6 ermee!

Robert

MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Profiel  

KJ
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 37

Gepost: 27 januari 2009 03:08 PM
  [ # 2 ]

Aan mijn spiegel waar ik dus het originele kapje vanaf wil halen zit niet aan de binnenkant.

Maar…. door heel voorzichtig een gebaksvorkje er tussen te schuiven heb ik het los gekregen. Nu nog even op de nieuwe spiegel lijmen en dan kan ik hem monteren.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook