1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
CX op 2palen hefbrug?
Gepost: 27 januari 2009 02:15 AM

Na het zien van een foto van een CX die van een 2palen brug is gevallen, en het horen dat die toch niet zo een goed idee, is…
CX op 2 palen brug, te doen(riskeren?) of niet?

mvg
Ruben

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 27 januari 2009 09:20 AM
  [ # 1 ]

Als de armen goed zijn uitgeschoven en geplaatst, dan is er natuurlijk niets aan de hand.
Tijdens laswerkzaamheden aan ‘Maya’ had ik haar ook op een tweekolommer staan, en merkte wel dat je de auto goed moet positioneren wil je op de krikpunten aangrijpen.
Gaf overigens bij mij geen problemen..

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 27 januari 2009 09:52 AM
  [ # 2 ]

Je moet, zeker bij een berline, heel goed controleren dat de armen aan de voorkant ver genoeg naar voren zitten. Als de achterbak en tank leeg zijn, dan kukelt een berline er met een paar cm teveel naar voren zo af.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Gepost: 27 januari 2009 10:18 AM
  [ # 3 ]

Mijn garagist (Luc d’Hondt in Langerbrugge) zette nooit een CX op een tweekolommer vanwege het duikgevaar…

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 27 januari 2009 11:06 AM
  [ # 4 ]

Nou het kan prima hoor alleen moet je soms een balk gebruiken en hem eerst even 20cm van de grond af tillen om even te voelen of ie makkelijk voorover duikelt. Soms moet je ook nog een balk gebruiken zodat je die voorste dingen nog voor het krikpunt kan zetten, echt vlak achter het achterwiel.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Gepost: 27 januari 2009 01:04 PM
  [ # 5 ]

Het lijkt mij dat het kantelgevaar enkel bepaald word door de locatie van de voorste armen/hefpunten, niet?

Iig, effe 2 zakken cement in de koffer gooien dus Laughing

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43340
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 27 januari 2009 01:08 PM
  [ # 6 ]

Ik had vroeger in m’n oude huis een twekoloms hefbrug waar de cx altijd op stond. Belangrijk is dat ie zo veel mogelijk met de voorzijde dicht bij de palen staat, anders lazert ie er inderdaad vanaf!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7326
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 27 januari 2009 01:08 PM
  [ # 7 ]

Re: CX op 2palen hefbrug?

Citroenbx schreef:

Na het zien van een foto van een CX die van een brug is gevallen

En waar kunnen “wij” die foto bekijken…... Confused:

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
Gepost: 27 januari 2009 01:11 PM
  [ # 8 ]
waterman771 schreef:

Ik had vroeger in m’n oude huis een twekoloms hefbrug waar de cx altijd op stond. Belangrijk is dat ie zo veel mogelijk met de voorzijde dicht bij de palen staat, anders lazert ie er inderdaad vanaf!

Dat zal ik zeker in het oog houden bij de bruggen!
Niet verstelbare armen vallen dus al uit de boot

En waar kunnen “wij” die foto bekijken…...

Geen flauw idee meer, was al een paar jaar geleden.
Was bij een Dinitrol center als ik me niet vergis?

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 27 januari 2009 01:13 PM
  [ # 9 ]

Wauw Shocked

 

Profiel  
 
Gepost: 27 januari 2009 01:14 PM
  [ # 10 ]

Dat zie je liever niet idd.

Er moet toch nog iemand zich dit verhaal herinneren??

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 27 januari 2009 01:31 PM
  [ # 11 ]
waterman771 schreef:

Ik had vroeger in m’n oude huis een tweekoloms hefbrug waar de cx altijd op stond. Belangrijk is dat ie zo veel mogelijk met de voorzijde dicht bij de palen staat, anders lazert ie er inderdaad vanaf!

Zo’n huis zoek ik ook !

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
Gepost: 27 januari 2009 01:33 PM
  [ # 12 ]

Laughing

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43340
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 27 januari 2009 01:37 PM
  [ # 13 ]
Willem schreef:
waterman771 schreef:

Ik had vroeger in m’n oude huis een tweekoloms hefbrug waar de cx altijd op stond. Belangrijk is dat ie zo veel mogelijk met de voorzijde dicht bij de palen staat, anders lazert ie er inderdaad vanaf!

Zo’n huis zoek ik ook !

dan moet je 1,5 miljoen euro bieden op het huis van mijn ex. Woon je wel hartje stad in Amsterdam Cool

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
stefaan5089
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1142
Geregistreerd: 22-05-2007

Gepost: 27 januari 2009 06:21 PM
  [ # 14 ]
Citroenbx schreef:

Er moet toch nog iemand zich dit verhaal herinneren??

Dit verhaal kende ik nog niet. Wel dat van de eerste CX van mijn vader die op een brug stond met kabels. De voorste kabel knapte waardoor de dame met het dak tegen de garagemuur terechtkwam. Door de slag knapte ook de tweede kabel en viel de dame van 2 meter hoog. Mijn vader was er net van onder.

Hierbij lag het probleem NIET bij de CX, maar bij een gebrekkige brug Wink .

C5 Tourer 2.0HDi 135 Exclusive ‘14
Voorheen: C5 2.0HDI 110 ‘02
      AX 1.0 Tonic ‘95

Profiel  
 
jan suburban
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 157
Geregistreerd: 12-12-2008

Gepost: 27 januari 2009 06:24 PM
  [ # 15 ]

Hallo,
Ik heb een zgn poetsbrug in mijn pakhuis. Dat is een schaarbrug 3000kg.

Is dus ook een brug, die de auto opheft aan (krik)steunpunten onder het chassis. Mijn suburban (gewicht 2253 kg) til ik er zonder enig probleem mee van de grond. Karweitjes aan de remmen, assen, motor, bak e.d. gaat prima en zeer stabiel.

Begrijp ik nu goed, dat een CX risico loopt voorover te duikelen, wanneer de voorste kriksteunen worden gebruikt bij een bandenbrug, 2-kolommer of een schaarbrug? Gewoon door het grote gewicht voor?
Of is dit typisch een probleem bij 2-kolommers?

jan..

Alleen diegene mag slopen, die iets beters kan bouwen.
Citroen CX 20 leader 1985, Chevrolet C10 suburban 1972. Ford Mustang convertible 1984 (sinds 2-3-11), Chevrolet Matiz 2009, Yamaha Royal Star 1300A 1996,  Adria 310 1981(verkocht)

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook