2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
CX op 2palen hefbrug?
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 27 januari 2009 07:01 PM
  [ # 16 ]

CX heeft heel erg veel gewicht voor. Bij een berline is het voorste krikpunt ongeveer het balanspunt. Liefst wil je dus ook bijvoorbeeld balken onder de dorpels leggen zodat je vanaf echt vlak achter de voorwielen kan heffen. Is niet intrinsiek aan 2 kolommers, meer intrinsiek aan CX’en.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Gepost: 27 januari 2009 07:13 PM
  [ # 17 ]

Kwestie van goed en op de juiste plaats heffen dus…

Zo een Poets/bandenwissel brug ben ik helemaal niets mee spijtiggenoeg, anders had het probleem wel heel snel opgelost geweest Laughing

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
Gepost: 27 januari 2009 07:30 PM
  [ # 18 ]

Heb ook net een 4palen hefbrug gevonden met wiel vrij systeem.
Opzich natuurlijk ook wel veiliger, maar weet alleen niet of het opheffen dat helemaal kansloos is…

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
ernst23
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004

- C1 Ambiance
- CX Gti
Gepost: 27 januari 2009 11:14 PM
  [ # 19 ]

Dit lijkt hetzelfde verhaal:
http://www.antiroest.net
Is een oud verhaal, maar door de makkelijke url vergeet ik hem maar niet:-)

Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”

Profiel  
 
Gepost: 27 januari 2009 11:23 PM
  [ # 20 ]

Dat IS het verhaal.

Was al heel lang geleden dat ik het gelezen heb, maar dat is em dus…(spijtiggenoeg)

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 28 januari 2009 06:51 PM
  [ # 21 ]
sans-pareil schreef:

CX heeft heel erg veel gewicht voor..

Heeft elke auto daar geen last van met de motor voorin?

Profiel  
 
boukewerff
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007

- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Gepost: 28 januari 2009 07:33 PM
  [ # 22 ]

Bijna elke auto heeft veel gewicht voor, maar bij een cx ligt het grootste motorgewicht zelfs voor de vooras. Vandaar dit soort acties.
Bij mijn xm zag ik de gewichten bij de apk keuring: 1050 voor en 450 achter… Bij een cx is het dus nog gekker!!

Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 28 januari 2009 07:42 PM
  [ # 23 ]
citro-power schreef:
sans-pareil schreef:

CX heeft heel erg veel gewicht voor..

Heeft elke auto daar geen last van met de motor voorin?

Nouja, van mij mag je op zoek gaan naar de auto’s wiens balanspunt bij de voorste kriksteun zitten. Als je een berline alleen op de voorste kriksteun op zou krikken dan denk ik dat ie met een rustig stabiliserend handje gewoon in balans te houden is. De meeste auto’s hebben hun gewicht voor, maar bij een CX is het 80% of zoiets.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 28 januari 2009 07:56 PM
  [ # 24 ]

Bij the Beast is het nu ongeveer 90 %.
Als we voorkant opkrikken komt eerst de achterkant omhoog.  Laughing

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 28 januari 2009 08:10 PM
  [ # 25 ]

Ja , O.K. Klopt inderdaad dat de CX de motor voor de as heeft maar dat heeft een GS ook. Die tuimelen ook graag op een 2 kolomer brug.

Weet zo niet hoeveel kg die op de vooras of achteras heeft.

Profiel  
 
Renko
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 59
Geregistreerd: 10-12-2008

Gepost: 28 januari 2009 09:18 PM
  [ # 26 ]

heb nooit problemen gehad met mijn gs op de brug, gewoon altijd met de neus op de korte pootjes zeg maar.
stond dus altijd met de neus naar de muur

Profiel  
 
jan suburban
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 157
Geregistreerd: 12-12-2008

Gepost: 30 januari 2009 02:49 PM
  [ # 27 ]
garagestmarien schreef:

Bij the Beast is het nu ongeveer 90 %.
Als we voorkant opkrikken komt eerst de achterkant omhoog.  Laughing

Zal dat eens uitproberen, weet ik gelijk of voorzorgsmaatregelen nodig zijn bij de reflex.

jan

Alleen diegene mag slopen, die iets beters kan bouwen.
Citroen CX 20 leader 1985, Chevrolet C10 suburban 1972. Ford Mustang convertible 1984 (sinds 2-3-11), Chevrolet Matiz 2009, Yamaha Royal Star 1300A 1996,  Adria 310 1981(verkocht)

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 30 januari 2009 07:14 PM
  [ # 28 ]
garagestmarien schreef:

Bij the Beast is het nu ongeveer 90 %.
Als we voorkant opkrikken komt eerst de achterkant omhoog.  Laughing

Scheelt je 2 brug liggers Laughing

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook