Bij kinderen met een eigen willetje had de “opvoedkundige” vroeger wel een maniertje om dat te breken , maar hoe doe je dat bij een CX en de CV die dus zo maar van slot gaat als je even niet in de buurt bent?
Ik heb de zoekfunctie al gebruikt bij CX en electrisch, kom het probleem wel tegen, maar een oorzaak (en dus oplossing) niet. Alles nalopen e.d. heb ik al gedaan, maar kom niets afwijkends tegen. (kontakjes goed, aansluitingen correct, relais en mechaniekjes in de deuren bewegen soepel e.d.)
De ontvanger van ouderwetse IR afstandbedieningssysteem, is dat dat bolletje aan het plafond boven de binnenspiegel? Want die zit er ook, maar een afstandbedieningsunit heb ik er niet bijgekregen. En kan dat dan misschien het probleem zijn?
jan..
Alleen diegene mag slopen, die iets beters kan bouwen.
Citroen CX 20 leader 1985, Chevrolet C10 suburban 1972. Ford Mustang convertible 1984 (sinds 2-3-11), Chevrolet Matiz 2009, Yamaha Royal Star 1300A 1996, Adria 310 1981(verkocht)





















Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Heb hetzelfde probleem gehad en opgelost. Het was bij mij de schakelaar in de sensor die in de bestuurdersdeur zit en detecteert of je daar de deur op slot zet / van het slot af haalt. Deze gaf tegelijk door dat de deur op slot zat EN open was, waardoor de module in de war raakte. Maar dit gaat om een 81er.
Uit welk jaar is jouw auto?
Thanks.
Het gaat om een serie 1, CX 20 reflex op kenteken gezet 02-01-1985.
Zal mijn deur eens openslopen.
Ben er kortgeleden in bezig geweest om de electrische ruit te stellen, daar kan een oorzaak liggen.
jan
Alleen diegene mag slopen, die iets beters kan bouwen.
Citroen CX 20 leader 1985, Chevrolet C10 suburban 1972. Ford Mustang convertible 1984 (sinds 2-3-11), Chevrolet Matiz 2009, Yamaha Royal Star 1300A 1996, Adria 310 1981(verkocht)
fluidphreak schreef:Heb hetzelfde probleem gehad en opgelost. Het was bij mij de schakelaar in de sensor die in de bestuurdersdeur zit en detecteert of je daar de deur op slot zet / van het slot af haalt. Deze gaf tegelijk door dat de deur op slot zat EN open was, waardoor de module in de war raakte. Maar dit gaat om een 81er.
Uit welk jaar is jouw auto?
fluidphreak,
Heb de boel open gehad, maar kom niks ongebruikelijks tegen. Wat bedoel je precies met “de sensor” ? Het kastje dat de deur opent/sluit en de andere kastjes in de deuren aanstuurt?
Heb je die “sensor” vervangen of is dat te repareren?
jan.
Alleen diegene mag slopen, die iets beters kan bouwen.
Citroen CX 20 leader 1985, Chevrolet C10 suburban 1972. Ford Mustang convertible 1984 (sinds 2-3-11), Chevrolet Matiz 2009, Yamaha Royal Star 1300A 1996, Adria 310 1981(verkocht)
Ben ik weer.
Topic titel maar even verandert, want ik weet nog steeds niet of dat bolletje de IR ontvanger is of dat het een andere functie heeft.
Kan iemand mij aub wijzer maken?
jan
Alleen diegene mag slopen, die iets beters kan bouwen.
Citroen CX 20 leader 1985, Chevrolet C10 suburban 1972. Ford Mustang convertible 1984 (sinds 2-3-11), Chevrolet Matiz 2009, Yamaha Royal Star 1300A 1996, Adria 310 1981(verkocht)






















Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
jan suburban schreef:Ben ik weer.
Topic titel maar even verandert, want ik weet nog steeds niet of dat bolletje de IR ontvanger is of dat het een andere functie heeft.
Kan iemand mij aub wijzer maken?jan
een zwart plastic half bolletje is inderdaad de IR ontvanger voor de CV.
als je dat paneel voorzichtig naar beneden manouvreert, zit maar een module achter verstopt. de centrale aansturingskast zit dan in de middenconsole.
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Dit ding is voor de verwarming. Een sensor die de klep zou moeten openen of sluiten al naargelang je de warmte hebt ingesteld. Ik heb het in een serie 1 nooit werkend meegemaakt.
garagestmarien schreef:Dit ding is voor de verwarming. Een sensor die de klep zou moeten openen of sluiten al naargelang je de warmte hebt ingesteld. Ik heb het in een serie 1 nooit werkend meegemaakt.
Ja…zo ziet het eruit.
Maar….....ik heb gewoon van die schuifjes naast mijn stoel en dit suggereert een automatische klimaatregeling.
Begrijp hier weer helemaal niks van.
jan
Alleen diegene mag slopen, die iets beters kan bouwen.
Citroen CX 20 leader 1985, Chevrolet C10 suburban 1972. Ford Mustang convertible 1984 (sinds 2-3-11), Chevrolet Matiz 2009, Yamaha Royal Star 1300A 1996, Adria 310 1981(verkocht)



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Je hebt dus een serie 1 of heeft het tussenmodel ook de schuiven tussen de stoelen? In ieder geval is die bediening tussen de stoelen niet meer dan een drieweg bediening die alleen op aarde werkt. Je hebt dus drie standen luchttoevoer en de warmte gaat gewoon via een klep die dat zwarte bolletje zou moeten registreren en eventueel de klep wat verder open of dicht moet zetten. Maar of het werkt? Ik heb het nooit meegemaakt met een serie 1…
ik heb toch ook zo’n bolletje op mijn TRS, naast de plafondschakelaar & opendakschakelaar, ik dacht ook dat dat IR sensor was
You have your way. I have my way. As for the right way, the correct way, and the only way, it does not exist
Land Rover Defender 110" ‘85
CX TRS ‘87
Talbot Samba Cabrio ´85
Volvo 245 Tic ´83
CX 2500 diesel ‘79
Volvo 245 GLT ‘84
Ha garagestmarien, pp en cx25gtit2
Ik heb een CX20, serie 1 chroom bumpers e.d. , waarschijnlijk een reflex uitvoering , afgifte kentekenbewijs: 02-01-1985.met een renault 2 liter motor en een leader (schots ruitje) interieur.
De asbak zit hoog in het dashboard en steek uit met daaronder de radio.
maar dat zwarte halve bolletje, exact zoals garagestmarien dat laat zien op de foto, zit precies zo aan het plafond.
Tussen de stoelen naast elkaar drie schuiven : 1x aanjager, 1x selectie raam of voeten of combinatie en 1x schuif voor warm of koud.
Daarachter handrem en de hoogte selectieschuif.
Ik zal morgen een paar interieurfotoos maken.
jan.
Alleen diegene mag slopen, die iets beters kan bouwen.
Citroen CX 20 leader 1985, Chevrolet C10 suburban 1972. Ford Mustang convertible 1984 (sinds 2-3-11), Chevrolet Matiz 2009, Yamaha Royal Star 1300A 1996, Adria 310 1981(verkocht)
jan suburban schreef:garagestmarien schreef:Dit ding is voor de verwarming. Een sensor die de klep zou moeten openen of sluiten al naargelang je de warmte hebt ingesteld. Ik heb het in een serie 1 nooit werkend meegemaakt.
Ja…zo ziet het eruit.
Maar….....ik heb gewoon van die schuifjes naast mijn stoel en dit suggereert een automatische klimaatregeling.
Begrijp hier weer helemaal niks van.jan
30 cm naar achteren in onze TRS zit het bolletje voor de ir. Vlak voor het heen en weer klapbare leeslampje.
de RE van jan suburban heeft waarschijnlijk geen afstandbediening. Onze vorige cx (een croisette) had wel cv maar geen afstandbediening erbij.
CX 2.2 TRS; voorheen: CX 2.2 Croisette en 2x BX 1.9 TZI.

















Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Open bolletjes met sleufjes zoals op de foto zijn voor de automatische temperatuurregeling.
Gesloten, wat paarsachtig glimmende bolletjes dekken de IR-sensor af…...
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991
okeeee…...... Tot zover weer bedankt allemaal voor de reacties.
Dan heb ik dus geen IR-AB, maar gewoon een sleutelbediening.
Gisteren en vandaag tijdens een rit van binnenuit de vergrendeling ingeschakeld. Opvallend is, dat bij een snelle / scherpe bocht naar rechts de deuren zich openen en wanneer op slecht wegdek gereden wordt.
Verder natuurlijk wanneer de auto geparkeerd staat, maar weer niet als tie in het pakhuis staat. ‘sMorgens staat alles gewoon nog keurig op slot.
Misschien een probleempje met de centrale unit en/of de aansluitingen / temperatuur / vochtigheid?
Ga daar de komende dagen maar eens naar kijken.
jan.
Alleen diegene mag slopen, die iets beters kan bouwen.
Citroen CX 20 leader 1985, Chevrolet C10 suburban 1972. Ford Mustang convertible 1984 (sinds 2-3-11), Chevrolet Matiz 2009, Yamaha Royal Star 1300A 1996, Adria 310 1981(verkocht)



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Ik sloop standaard die hele ellende altijd uit mijn auto’s. Eerste wat ik doe. Het brein bij de serie 1 zit bij de versnellingspook. Middenconsole los en die grote zwarte doos bij de pook is van de CV.


















Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004
- C1 Ambiance
- CX Gti
Joepie! Bij de Familiale wel
garagestmarien schreef:Je hebt dus een serie 1 of heeft het tussenmodel ook de schuiven tussen de stoelen? In ieder geval is die bediening tussen de stoelen niet meer dan een drieweg bediening die alleen op aarde werkt. Je hebt dus drie standen luchttoevoer en de warmte gaat gewoon via een klep die dat zwarte bolletje zou moeten registreren en eventueel de klep wat verder open of dicht moet zetten. Maar of het werkt? Ik heb het nooit meegemaakt met een serie 1…
Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”