Omdat ik hoorde dat er op de duitse site mobile.de veel auto’s te koop worden aangeboden nam ik een kijkje en selecteerde ‘cx’. Er kwamen zowaar 49 cx’en naar voren, waaronder deze hele mooie:
http://www.janzen-klassik.de/index.php?id=192
Ze bestaan dus nog steeds: vrijwel nieuwe cx’en. En dan is de prijs van 9500,- zo op het oog helemaal niet zo verkeerd. Stel dat je 10000,- te besteden hebt dan is de keuze tussen de eerst de beste polo o.i.d. en deze toch snel gemaakt?

Totaal aantal Berichten: 753
- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
Hoewel het “maar” een 2.0 is (krijgen we die leuke discussie weer.. ) is de keuze tussen deze CX en voor mij om het even welke VW geen echte keuze. Mooie gave CX in wel wat saaie kleuren. Lijkt wat op mijn eigen TRi maar deze stoelen zijn nog grijzer.
troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz); Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974
troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz); Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW )

Totaal aantal Berichten: 2949
- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
inderdaad ook gaaf, al vind ik de grijs mooier dan wit en heeft deze toch ’ al weer’ 75000 gereden…
Moet toch een bijzondere ervaring zijn: ’ nieuw’ rijden in een auto van ruim 20 jaar. Alsof je de klok even terugzet.

Totaal aantal Berichten: 2864
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Ik zou beide inderdaad laten staan Freek: dat zijn de beruchte RENAULT-blokken.
Daarvan is de carterpakking van kurk en die kán na dik 20 jaar gaan lekken, dus die hele motor is gewoon crap! (echt dikke prut dus).
Bovendien heb je de kans dat de koppakking er al na drie-en-een-halve ton uit blaast, kun je wéér aan de slag.
Had ik al vermeld dat het RENAULT-/ CFdM-/ Douvrin-motoren zijn en dus nie echt Citroën nie?
....
Zien er beide smakelijk uit, ik wist het wel….
‘Spirit of avant-garde’

Totaal aantal Berichten: 5019
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Re: even kwijlen…
freek schreef:Omdat ik hoorde dat er op de duitse site mobile.de veel auto’s te koop worden aangeboden nam ik een kijkje en selecteerde ‘cx’. Er kwamen zowaar 49 cx’en naar voren, waaronder deze hele mooie:
Ze bestaan dus nog steeds: vrijwel nieuwe cx’en. En dan is de prijs van 9500,- zo op het oog helemaal niet zo verkeerd. Stel dat je 10000,- te besteden hebt dan is de keuze tussen de eerst de beste polo o.i.d. en deze toch snel gemaakt?
Afgezien van de motordiscussie is het idd geen slechte prijs voor een CX in nieuwstaat. Kijk maar eens naar de prijs voor de rode GTI op deze pagina (zelfde aantal km’s):
en dan komen er nog eens 1600 euro aan kosten bij. Zit je boven de 20k!
Prijzen boven 10.000 zie je steeds vaker.

Totaal aantal Berichten: 4911
- C15 GV (Grand Volume)
van een andere allure, maar bij iddstechnique staat een 2.1 TD XM van 2000 met nog géén 50k op de teller! Niet superduur al zeg ik het zelf… Het interieur kon mooier!
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Totaal aantal Berichten: 5019
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
25trd schreef:Niet superduur al zeg ik het zelf…
Mwah, komt nog 2600 bij, dus ruim boven de 15k. Is veel geld voor een XM hoor…
25trd schreef:Het interieur kon mooier!
Is idd het standaard type 3 interieur…. saai!

- C15 GV (Grand Volume)
Tsja, zo had ik het niet helemaal bekeken…. Ik zat er ook meer naar te kijken als ‘nieuwe’ lease auto voor m`n vriendin (en die betaalt de zaak dan dan boeit de prijs niet zo
)
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Totaal aantal Berichten: 2949
- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
Pascal schreef:Ik zou beide inderdaad laten staan Freek: dat zijn de beruchte RENAULT-blokken.
Daarvan is de carterpakking van kurk en die kán na dik 20 jaar gaan lekken, dus die hele motor is gewoon crap! (echt dikke prut dus).
Bovendien heb je de kans dat de koppakking er al na drie-en-een-halve ton uit blaast, kun je wéér aan de slag.
Had ik al vermeld dat het RENAULT-/ CFdM-/ Douvrin-motoren zijn en dus nie echt Citroën nie?
....
![]()
Zien er beide smakelijk uit, ik wist het wel….
Gebruiker : Pascal
bekijk alle auto’s van deze gebruiker
Model : CX
Type : 20RE = Douvrin / Renault
Bouwjaar : 1987
Kleur : Brun Maya
Kenteken : SJ-60-VG
Auto in bezit : ja
Opmerkingen : Wat een heerlijke wagen….zucht ORGA :3683 (09-12-‘86)
Ps. en die witte is nu van mij, inclusief lekbak in de garage
Ex: CX 22 TRS, CX 25 GTi Turbo 2
Huidig: C5 X Hypnos

- C15 GV (Grand Volume)
Laurensvzb schreef:
halleluja, die is gewoon nieuw!! Als ik een CX (op benzine zocht), zou ik deze zeker overwegen mits `m binnen kon stallen…

Totaal aantal Berichten: 2474
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
ik heb zelf een cx 2 liter douvrin gehad… als alleen de pakkingen slecht zijn… is dat toch niet zo een probleem vervangen en klaar…
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Totaal aantal Berichten: 591
- Méhari 2 zitter
- XM Type1 V6.24
- XM Type1 V6.24
Kijk maar eens naar de prijs voor de rode GTI op deze pagina (zelfde aantal km’s):
http://www.iddstechnique.nl/citroen_import.htm
en dan komen er nog eens 1600 euro aan kosten bij. Zit je boven de 20k!
Die opstelling van kosten voor RDW is niet actueel: de BPM zal welliswaar nog niet NULL zijn maar niet veel meer dan 100 tot 150 euro: afschrijvingstabel is in gfebruari gewijzigd: loopt alle jaren door totdat bij 25jaar =NULL
Groet, Joost, op dit forum als “Sweef”
foto’s rode sweef:
foto’s groene sweef (gesloopt):
foto’s Mehari (verkocht):

- C15 GV (Grand Volume)
kleine correctie, de bpm is vanaf 20 jaar al nul… is vorig jaar gewijzigd geloof ik

Totaal aantal Berichten: 1745
- C1 Ambiance
- CX Gti
Re: even kwijlen…
Kwijlen al die mooie bakken….
Die grijze stoelen zoek ik dus voor de familiale…
Als iemand die 2 weet te staan/liggen, dan houd ik mij aanbevolen.
Mogen ook 2 grijze GTi type 1 stoelen zijn (wel zeldzamer denk ik).
Mogen ook leader stoelen zijn, zijn ook grijs hehe.
Alles beter dan die standaard bekleding.
freek schreef:Omdat ik hoorde dat er op de duitse site mobile.de veel auto’s te koop worden aangeboden nam ik een kijkje en selecteerde ‘cx’. Er kwamen zowaar 49 cx’en naar voren, waaronder deze hele mooie:
Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”