knäckor schreef:Ach, wat maakt dat nou uit. Ik zou het ook niet zomaar doen en denk ook niet dat het in het echt gaat gebeuren, maar om er nou meteen zo over te oordelen.
GoodOldDiesel schreef:Wil je een V6 automaat in een Xantia hebben, koop hem dan compleet. Ombouw kosten zijn al vele malen meer dan dat beetje import kosten
Dat dus.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
is ook! ik vroeg het me alleen maar af!
gewoon de ogen open houden een keer wat leuks tegen het lijf lopen wanneer ik een Xantia V6 wil.
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
zoiets zou voldoen:
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=lxiyhxqernq2&asrc=fa
ook kwa prijs etc…
en dan G3 erin knallen
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
McDean schreef:bijvoorbeeld
http://link.marktplaats.nl/200771724
leer verkopen, en dan heb je een goedkoop blok
Dan heb je wel een ander type V6 dan in de Xantia ligt !!
Ik wilde net zeggen, een goedkope xm v6 is vaak een zpj of zpj4. Pas na augustus 1997 is de es9j4 in de xm gekomen En die is heel wat moeilijker te vinden. Automaat is ook totaal anders en een zpj gaat niet in een xantia passen…
Xsara Coupe
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
citro-power schreef:McDean schreef:bijvoorbeeld
http://link.marktplaats.nl/200771724
leer verkopen, en dan heb je een goedkoop blokDan heb je wel een ander type V6 dan in de Xantia ligt !!
daarom moet ik inderdaad ook Lj gelijk geven, het gemakkelijkst is zowiezo een V6 automaat te kopen.
Want een verkeerd blok = geen type goedkeuring en dus dure keuringen….
Maja ik vroeg het me gewoon af waar dat blok nog meer in zou liggen. Tzt zoek ik gewoon naar een leuke V6 exclusive (dan maar van ver halen)
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
daarom ...... op de volgende €1000 bieden dan kan hier een slotje op
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 43311
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Een Xantia V6 met automaat is nooit een activa. Automaten zijn namelijk nooit als activa gebouwd
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
waterman771 schreef:Een Xantia V6 met automaat is nooit een activa. Automaten zijn namelijk nooit als activa gebouwd
zal inderdaad wel een exclusive zijn; als ik ‘m invoer bij RDW komt er xantia V6 uit terwijl als ik die van mij invoer er expleciet activa bijstaat.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Exclusive bva4, ook te herkennen aan de worstjesvelgen.
Voor de zekerheid nog even de mogelijk typen Xantia V6, allen ES9:
-Xantia Activa V6 (bvm5)
-Xantia Exclusive V6 (bva4, HA2)
-Xantia Break Exclusive V6 (bvm5, HA2)
De ES9 V6 is verder geleverd in diverse Peugeot en Renault applicaties. Dus 406, 407, 607, 807, C8, C5, C6.
Renault oa. Laguna, Safrane, Clio (!) en Espace.
Vooral bij de rino’s is het oppassen, omdat die net als de Xm soms ook nog de PRV V6 (ZPJ) hebben gehad, die gaat niet makkelijk in een Xant passen.
Zonder de auto te zien is dat vaak het makkelijkst te controleren aan de hand van de RDW gegevens, mn de cilinderinhoud.
De Xantia V6 had 194pk, auto’s die over de 607/C5 grens vallen hebben de >205pk versie (in de C6 215pk) De Clio V6 had een speciale 240pk tuning. Of je die zo maar in een Xantia kwijt kunt is een tweede vraag. Vergeet niet dat die nieuwere generatie auto’s CAN/VAN zijn.
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Ter aanvulling / correctie De Clio V6 heeft 230pk (ph1) of 255pk (ph2).
Ik weet niet of de ‘230’ toevallig nog gebaseerd is op de oude 190pk ES9J4 of de nieuwere ES9J4S (de 207pk uitvoering van C5 en c.s.). De ‘255’ is in ieder geval op de ES9J4S met de variabele nokkenastiming gebaseerd.
Die zilveren Exclusive die citroen23 aanhaalt heeft vermoedelijk een defecte automaat (de ZF4HP20 sneuvelt omdat ze zogenaamd ‘sealed for life’ zijn en er dus geen olieverversing is voorzien in het onderhoud), dus daar komen nog wel wat kosten bij..
Een xantia met V6 is toch makkelijk te vinden?
In Zwisterland zijn er heel veel te vinden met soms belachelijk lage km standen. Een XM v6 es9j4 is meer zoeken!
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
ik heb het liefst een nederlander of duitser, om nou naar zwitserland te moeten rijden….
Ik kijk tzt wel, het wordt waarschijnlijk zodra ik klaar ben met school.
Tot die tijd hebben we een leuke xant.
Maar die zilvergrijze had ik zelf ook nog wel even aan lopen denken maar nee… geen zilvere en die problemen die hij vertoont? dan liever 500 meer en een werkende. (zoals die duitser die ik spotte)
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Zwitserland is meer km, maar gaat wel makkelijk.
Met de trein heen voor 50E en terug rijden.
Let wel, je moet wel BTW betalen over de aanschaf prijs!
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980