Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Btw, bpm én invoerheffing!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
BTW inderdaad, ook bpm, maar dat heb je altijd. Invoer heffing kan ik me niet herinneren, of het was heel weinig!
Maar als voorbeeld:
http://auto.ricardo.ch/kaufen/citroen-xantia-5-trenportes-modell-1998—xantia-30i-v6-ac/w/an560000964/
Dikke 2 mille euros, plus invoer meuk uiteraard. maar slechts 55d op de klok. Komt bij dat veel autos verwarmd binnen staan. En vaak met winterbanden erbij!
Mijn xm ook uit ch gehaald met 58d op de teller, was echt ideaal vindt je hier niet, ook lastig in dld.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
interesant!
Road trip!
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
verkuilm schreef:Maar als voorbeeld:
http://auto.ricardo.ch/kaufen/citroen-xantia-5-trenportes-modell-1998—xantia-30i-v6-ac/w/an560000964/
Maar dat is geen automaat waar Mcdean het eerst over had Wel een nette bak zeg
BTW inderdaad, ook bpm, maar dat heb je altijd. Invoer heffing kan ik me niet herinneren, of het was heel weinig!
Ik heb dat eens uitgezocht, en meen me te herinneren dat de invoerrechten vervallen bij producten die in de EU zijn geproduceerd en minder dan € 6k hebben gekost. Hoe het exact zit weet ik niet meer.
@verkuilm: Hebben de Zwitsers ook een eenvoudige exportkenteken-regeling zoals in Duitland?
Daar had het mee vandoen inderdaad, is een product wat in de EU is gemaakt. Daar moet je dan wel ff opletten inderdaad, scheelt weer wat tientjes. Je moet dan in het koopcontract zetten dat het een frans product betreft. Dat had ik niet gedaan, kwam ik later achter.
Export kenteken simpel, als je auto hebt na meen 98 is hoef je ook niets te keuren, zo naar het reichsverkehr abt, na 10 minuten sta je buiten met nummerplaaten.
En omdat de zwitsers allemaal zon standaard houder hebben klik je ze er zo in!
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
verkuilm schreef:Daar had het mee vandoen inderdaad, is een product wat in de EU is gemaakt. Daar moet je dan wel ff opletten inderdaad, scheelt weer wat tientjes. Je moet dan in het koopcontract zetten dat het een frans product betreft. Dat had ik niet gedaan, kwam ik later achter.
Zoiets stond me bij, maar dat is bij een particulier misschien wat moeilijker? Ik dacht namelijk dat er een bepaald formulier voor was dat bij de uitvoer moest worden ingevuld. Verder niet belangrijk nu..
Export kenteken simpel, als je auto hebt na meen 98 is hoef je ook niets te keuren, zo naar het reichsverkehr abt, na 10 minuten sta je buiten met nummerplaaten.
En omdat de zwitsers allemaal zon standaard houder hebben klik je ze er zo in!
Zo makkelijk? Is dat inclusief een tijdelijke WA-verzekering of dien je een bewijs van verzekering te overleggen voor je de platen krijgt?
Met verzekering voor een maand. Als je dan een mail stuurd naar de douane mag je ook nog eens legaal 2 weken in nederland rond rijden.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980