Hey Luitjes,
wil ik vanochtend in de cx stappen, draai ik de sleutel op contact en hoor de aanjager draaien. vervolgend wil ik haar starten en KLIK ! ..niks dus.. vervolgens weer geprobeerd en nu starte ze wel. echter doet nu mijn aanjager het niet meer, knipperlichten ( alarmlichten wel ) toerenteller benzinemeter, tempmeter, dashbord verlichting het niet meer.
ik heb alle zekeringen gecheckt en vervangen en heb alle relais nagelopen. maar nog steeds geen resultaat.. zie ik iets over het hoofd?
wie weet welke relais ik hebben moet? graag enige spoed want het is verd.. koud !!
het gaat om een cx 25 gti automaat van 1986
alvast bedankt
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
nog niemand?
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Stook je ook in huis met die auto?
Ik heb helaas geen uitgebreide schema’s van de serie 2…
Sorry.
garagestmarien schreef:Stook je ook in huis met die auto?
![]()
Ik heb helaas geen uitgebreide schema’s van de serie 2…
![]()
Sorry.
is wel een idee ! nee moest eigenlijk nog weg maar ga niet weg
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl






















Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Re: rare elektra problemen cx
dat is behelpen…..
klinkt als vrij centraal in de bekabeling.
exact waar weet ik dit niet….
heb je geen water in je zekeringkast gehad (ooit) ? roest daar zie je pas als je de printplaten vd zekeringskast zelf kan zien, zie je niet van bovenaf, vanaf de zekeringen zelf. zekeringhouderplaat even loswippen uit de dat dashdeel-klepje links (maar dat weet je wel).
mijne heeft een keer water gehad, waarna er diverse dingen uitvielen…..
en heb een keer een start probleem gehad in mijn S1. maar dat was losse stekker naar start relais.
xm'metje schreef:Hey Luitjes,
wil ik vanochtend in de cx stappen, draai ik de sleutel op contact en hoor de aanjager draaien. vervolgend wil ik haar starten en KLIK ! ..niks dus.. vervolgens weer geprobeerd en nu starte ze wel. echter doet nu mijn aanjager het niet meer, knipperlichten ( alarmlichten wel ) toerenteller benzinemeter, tempmeter, dashbord verlichting het niet meer.
ik heb alle zekeringen gecheckt en vervangen en heb alle relais nagelopen. maar nog steeds geen resultaat.. zie ik iets over het hoofd?
wie weet welke relais ik hebben moet? graag enige spoed want het is verd.. koud !!het gaat om een cx 25 gti automaat van 1986
alvast bedankt
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Defecte of slechtwerkende spanningsregelaar (zijn er lampen die harder gaan branden bij gas geven?)?
Is maar een idee.
C5 Tourer 2.0HDi 135 Exclusive ‘14
Voorheen: C5 2.0HDI 110 ‘02
AX 1.0 Tonic ‘95
wel inderdaad twee keer gehad dat de dyano niet laadt ( acculampje ) draden wat aangedrukt en het was weer verholpen. lampen branden wel gewoon maar gaan niet feller branden..
kan een spanningsregelaar ook veroorzaken dat er dingen compleet uitvallen?
dacht dat ik bijna alles wist van die dingen
ops:
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
Ik ken er eigenlijk niet veel van, maar bij mijn AX wel meegemaakt dat een defecte spanningsregelaar alle lampen deed springen en enkele relais inwendig gesmolten waren. Alle zekeringen waren nog OK. Vandaar
Hopelijk is het alemaal niet zo erg en eenvoudig en zonder al te grote kosten te verhelpen.
C5 Tourer 2.0HDi 135 Exclusive ‘14
Voorheen: C5 2.0HDI 110 ‘02
AX 1.0 Tonic ‘95
Heb dat probleem ook gehad met de reflex.
Om de haverklap viel verlichting uit of richtingaanwijzers en/of de toerenteller, noem het maar.
Bleek toch de zekeringkast te zijn.
Meerdere keren zekeringen vervangen, maar probleem was pas opgelost nadat ik alle zekeringhoudertjes (kontaktjes) met een electrische tandenborstel en schuurpasta tot het glimmende koper had gereinigd.Daarna kwistig met kontaktspray gespoten en sindsdien is het probleem uit de wereld.
succes:
jan
Alleen diegene mag slopen, die iets beters kan bouwen.
Citroen CX 20 leader 1985, Chevrolet C10 suburban 1972. Ford Mustang convertible 1984 (sinds 2-3-11), Chevrolet Matiz 2009, Yamaha Royal Star 1300A 1996, Adria 310 1981(verkocht)
echter cx reflex is een serie 1 en heeft de zekeringkast nog onder de kap zitten ,heb de boel links onder het stuur los gehad maar kan me haast niet voorstellen dat die contacten slecht zijn, alles ziet er schoon en netjes uit.. jullie worden bij deze alvast wel vriendlijk bedankt voor het meedenken !!
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
Massa verbindingen controleren, zoals de massakabel op de versnellingsbak. Bout losdraaien, kartelring tussende kabel en bak en opnieuw monteren. Daarna de massaverbindingen van de relais e.d., die zitten met z’n allen op een bout in het voorste deel van het linkervoorscherm net boven de accu. Verder de verbindingen bij de accu en in het stekkerblok op de + kabel.

















Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006
- Xantia Ambulance, GiFa
Is het niet een lam contactslot?
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard
GoodOldDiesel schreef:Is het niet een lam contactslot?
vallen er daar door andere componenten uit? heb nu alles gehad en heb het nog steeds niet
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Werken je ramen nog?
Dit om te kijken of ik het juiste schema kan vinden. Vooralsnog lijkt het erop, dat de relais van de kachel, de tweede is vanaf het spatbord bij je luchthoorn.
De eerste zou van de voorruitenmotor zijn. Als alles nog in de juiste volgorde zit…



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
O nee…. verkeerde serie…
de ramen werken nog, de tweede relais die vooraan zit, zitten de koelfans bij op.. ga morgen de dynamo vervangen ,es kijken wat er dan gebeurt.
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl