Gelukkig ben ik geen amateursleutelaar meer, heb me nooit echt in het antizink verhaal verdiept
Ik denk dat ik op korte termijn er maar eens in ga duiken.
Tot nu toe niet meer gebeurd.
Ik moet eens kijken als mijn wagen langer stilstaat.
Denk ook even aan het volgende (alles helpt ten slotte):
Vorig jaar op vacantie kwamen we met z’n 5-en terug op de camping. Hoosbuien, dus (na afzetting van het contact) bleven we schuilen in de auto. Terugslagklep zou inmiddels gesloten zijn, want toen we uitstapten, bleef de Xant op deze hoogte staan. De volgende ochtend (bang dat er iets mis was met de hydraulique) gestart en klapte de auto idd naar beneden, om vervolgens netjes op rijhoogte te komen.
Dyna Z1: Tout alu.
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Mijn Xantia heeft deze verschijnselen ook, ik denk al meer dan een jaar, heb er nooit iets aan gedaan. Nieuwe anti-zinkbol kan nog een keer, maar die klep schijnt wel een paar honderd euro te kosten en dat doe ik dus nooit. Ik vind het niet zo erg om net als bij de oudere Citroëns even te wachten voordat de boel startbereid is…....er zit ook geen anti-zink onder mijn ID.
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991
Een andere hint dat je antizinkbol helemaal plat is dat je rembekrachtiging het niet meteen doet bij een koude start.
ZX1.4i schreef:Waar ergens zit die klep onder de auto en is deze makkelijk te vervangen of te repareren?
Het zijn twee kleppen. Eentje voor de vooras (die zit onder de remservo geschroefd) en eentje voor de achteras, die zit vlak bij de antizinkbol. Vervangen is goed te doen.
Ik heb een paar jaar geleden de voorste vervangen wegens lekkage:
Die van de achteras ziet er net zo uit maar dan in spiegelbeeld.
Xantia 1.9TD SX 1997 Noir verni 400.000km met Xantiaclub KPH en type 1a bolletjes
http://images.spritmonitor.de/212694_3.png
Bedankt voor de foto’s, dat maakt het weer een stuk duidelijker
De voorste is wel wat lastiger te bereiken, vooral de achterste aansluitingen, daar kom je lekker bij
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Nieuw of van een sloper gebruikt, Bixie?
Quanta costa?
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991
Ja tis even pielen (al scheelt het al een hoop als je het boutje aan de onderkant losdraait) maar verder is er niets moeilijks aan.
Ik had een slooponderdeel gebruikt. Kostte me 50 euro.
Xantia 1.9TD SX 1997 Noir verni 400.000km met Xantiaclub KPH en type 1a bolletjes
http://images.spritmonitor.de/212694_3.png