1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
   
Controlelampje van accu
thomasfilius
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 46
Geregistreerd: 29-06-2005

Gepost: 01 februari 2009 07:12 PM

Reed ik vrijdag richting huis, begint opeens het acculampje in m’n dashboard te branden. Hij brand niet constant maar flikkert de ene keer wat harder en dan zachtjes. Mijn eerste gedachte was: accu leeg vanwege zo af en toe wat korte stukjes rijden met de kachel aan, blower etc. Thuis aangekomen CX op de oplader gedaan, maar nou ging ik vandaag weer kijken: geen verandering.

Zou m’n accu kapot zijn of zou ik op zoek moeten naar een kortsluiting.

Profiel  
 
25trd
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005

- C15 GV (Grand Volume)
Gepost: 01 februari 2009 07:15 PM
  [ # 1 ]

meten is weten…. Accu nameten, wat geeft deze af en laadt deze bij, dan weet je meer. Desnoods laat je dit doen bij een onderdelenboer (brezan oid), deze hebben hier altijd wel de spullen voor.

MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 01 februari 2009 07:35 PM
  [ # 2 ]

Ik heb ooit zo’n CX gehad, waarbij het lampje in de herfst aanging en in de lente weer uit. Alles, alles, alles is nagemeten door de diverse garages en monteurs, niemand heeft iets kunnen vinden.

Dit als zomaar informatie.

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 01 februari 2009 07:42 PM
  [ # 3 ]

Koolborstels dynamo?

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
cx gti turbo
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 55
Geregistreerd: 04-09-2008

Gepost: 01 februari 2009 10:32 PM
  [ # 4 ]

bij mij ging het lampje flauw branden als je alle verbruikers in een keer aan zet bij mij zat het in de diode plaat van de dynamo een veel voorkomend probleem bij deze dynamo soldeer vebindingen gaan los waardoor je een fase minder hebt controleer tevens je bekabeling en massa punten die waren bij mij ook zeer slecht

Profiel  
 
thomasfilius
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 46
Geregistreerd: 29-06-2005

Gepost: 02 februari 2009 07:17 PM
  [ # 5 ]

Zojuist de spanning van de accu gemeten: 11,99v. Niks aan de hand dus… maar het indicatie lampje van de acculader dat ie aan het opladen is knippert niet.

Misschien is het te koud om de accu op te laden in de garage?

Profiel  
 
Erik Janszen
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 509
Geregistreerd: 23-09-2006

Gepost: 02 februari 2009 07:22 PM
  [ # 6 ]
garagestmarien schreef:

Ik heb ooit zo’n CX gehad, waarbij het lampje in de herfst aanging en in de lente weer uit.

Wintertijd.

Waarom ik Frans rijd?

Waarom niet?

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 02 februari 2009 07:27 PM
  [ # 7 ]

11,99 is niet overdreven veel…

Profiel  
 
RikvdS
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 782
Geregistreerd: 26-09-2007

- CX 2400 GTi
- Ami 6 break
- Ami 8 Berline
Gepost: 02 februari 2009 08:02 PM
  [ # 8 ]

Ik heb de laatste tijd (sinds de kou) regelmatig dat mijn dynamo pas iets gaat doen na een stukje rijden en het gas een keer flink induwen. Misschien is het ook zoiets?

Profiel  
 
25trd
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005

- C15 GV (Grand Volume)
Gepost: 02 februari 2009 08:03 PM
  [ # 9 ]

Idd mijn CX heeft ook kuren met het lampje. Bij starten en daarna brandt het, maar zodra ik wegrijd gaat het boven een bepaald toerental uit en gaat het niet meer aan (totdat ik weer opnieuw start etcetera).

Accu werkt perfect, dynamo ook…

MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 02 februari 2009 08:12 PM
  [ # 10 ]
25trd schreef:

Idd mijn CX heeft ook kuren met het lampje. Bij starten en daarna brandt het, maar zodra ik wegrijd gaat het boven een bepaald toerental uit en gaat het niet meer aan (totdat ik weer opnieuw start etcetera).

Accu werkt perfect, dynamo ook…

Ik heb altijd gedacht dat dit normaal is bij een moderne electronisch geregelde dynamo: de dynamo begint pas te werken als het toerental eenmaal boven 2000 of zo is geweest, zodat je niet die extra last heb bij het starten van de motor.

Profiel  
 
thomasfilius
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 46
Geregistreerd: 29-06-2005

Gepost: 03 februari 2009 04:00 PM
  [ # 11 ]

Heb de accu eruit gehaald en thuis wilde hij wel opladen. Spanning nu: 13v. Zojuist weer ingebouwt maar wederom blijft het lampje branden.

Rondje snelweg boven de 120: lampje blijft branden.

De volgende logische stap lijkt mij controleren of de dynamo nog werkt. Kan iemand mij vertellen hoe ik dat meet?

En beschamender nog: waar zit dat kreng Surprisedops: Zover heb ik wel de aircopomp, waterpomp (in het blok volgens mij) en de pomp voor de hydraulica weten te identificeren.

Profiel  
 
thomasfilius
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 46
Geregistreerd: 29-06-2005

Gepost: 03 februari 2009 04:00 PM
  [ # 12 ]

Heb de accu eruit gehaald en thuis wilde hij wel opladen. Spanning nu: 13v. Zojuist weer ingebouwt maar wederom blijft het lampje branden.

Rondje snelweg boven de 120: lampje blijft branden.

De volgende logische stap lijkt mij controleren of de dynamo nog werkt. Kan iemand mij vertellen hoe ik dat meet?

En beschamender nog: waar zit dat kreng Surprisedops: Zover heb ik wel de aircopomp, waterpomp (in het blok volgens mij) en de pomp voor de hydraulica weten te identificeren.

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 03 februari 2009 04:57 PM
  [ # 13 ]

Vanaf de waterpomp komen twee snaren. Eentje gaat naar achter naar je HDpomp, de andere naar beneden naar je dynamo. De dynamo zit aan de kant van het blok, net naast de aircopomp.

Profiel  
 
boukewerff
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007

- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Gepost: 03 februari 2009 05:02 PM
  [ # 14 ]

Als je met draaiende motor en veel verbruikers aan op je accu de spanning meet moet je minstens 13v hebben. Is dit (veel) lager dan is er iets met de dynamo.

Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.

Profiel  
 
thomasfilius
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 46
Geregistreerd: 29-06-2005

Gepost: 04 februari 2009 04:40 PM
  [ # 15 ]

Nou heb de test van boukewerff gedaan en daar is het volgende uitgekomen: de accu wordt wel bij geladen maar komt niet boven de 13v uit. Volgens mij is de dynamo gewoon op.

Goed balen natuurlijk, want ik had een afspraak voor a.s. maandag staan bij Chyparse. Ben bang dat ik voor die tijd geen vervangende dynamo heb geregeld en ingebouwt (m’n maat die me altijd helpt met dit soort dingen is op skivakantie).

Ik vrees dat ik naar de citroendealer in vlissingen moet gaan bellen (kan André IDDS te nieuw en st.joostland proberen maar die zal het waarschijnlijk te druk hebben).

Profiel  
 
 
1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook