Metrinch heet het
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Nee deze juist niet.
Die pakt midden op het vlak van de wielbout.
Normaal heb je een zeskant met rechte vlakken.
Nu staan ze bol naar binnen.
Vgf
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Ah, dat kende ik niet!
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Met deze doppen en sleutels veel en veel minder kans op doldraaien van de moeren en bouten.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Oh trouwens: de laatste keer dat ik - als service voor een klant- een set wielbouten probeerde te laten verchromen kwam het op iets van € 8,50 ex BTW per stuk. Reden: de aangeleverde bouten waren te lelijk (roestig, met putten) om zonder meer te verchromen en moesten dusdanig worden voorbewerkt dat er veel meer tijd in ging zitten.
Maar feit is, dat vrijwel alle bouten inmiddels zo lelijk zijn…. maar goed da’s mijn ervaring.
Ik weet trouwens niet wat het resultaat was, want ik heb het pakket geweigerd, omdat vooraf was gezegd door het bedrijf dat de prijs “tussen de € 2,50 en € 5,00” zou komen.
Jammer van die 65 bouten, maar ja, ik laat me niet flessen hè.
Heb voor de klant toen een set gegalvaniseerde bouten gekocht bij CX Basis en daar was ‘ie heel blij mee .
Overigens zijn deze ook uit het assortiment, wegens de reden die ik al noemde: ze blijven gewoon niet lang genoeg mooi.
P.S. Dit was in NL, niet in Polen ofzo.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Ik moest ze ook schoon en glad aanleveren ,maar hij heeft ze nog effe na geslepen.( vond ze niet mooi genoeg)
Gewoon contant betaald ,hier om de hoek, 5 euro dus.
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.











Totaal aantal Berichten: 1066
Geregistreerd: 03-11-2006
- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Advies: ‘wit’ galvaniseren (dus niet zoals die Prestige van Frank).
@ Leontien: dit houdt wel?
O, ik lees net dat die van CX Basis dus ook niet hielden….
Poedercoaten zal ook wel niet houden.
Is dit een opte: HARD HAT GALVA PLUS?
mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
CX Basis zei zelf dat ze er klachten over gehad hadden en de kwaliteit niet konden blijven garanderen. Maar aangezien galvaniseren simpeler en voordeliger is, en een chroomlaag nóg kwetsbaarder is… tja.
Maar goed, anders stuur je ze naar dat mannetje om de hoek bij Frank en dan zien wat het doet?
Wel eerst voorbewerken dus, anders krijg je het door mij beschreven scenario.
Ik heb verder geen advies voor je. Je moet doen wat je mooi vindt!
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D